Nieuw nummer rock rap old-school style

Dilago

Ouwe rot
Ben bezig met een nieuw nummer in de geest van RunDmc.
Ga weer samenwerken met mijn favoriete rapper uit provincie. Enkele van jullie misten hem meer zeg ik niet.
Misschien dat ik wel meer zulke nummers ga maken.

Attachments

• togearre together.mp3
    2,7 MB
Het fluitje was toch wat te gezapig.

Attachments

• togearre together.mp3
    2,7 MB
Thanks, goed idee, denk dat ik op 0.48 of een inleidende solo doe of het refrein.

Dank voor de reacties!

Ik heb de tips meegenomen voor zover mogelijk want mixen vind ik lastig.

Attachments

• togearre together2 voor moes.mp3
    6,2 MB
Ben alweer een stukje verder, hij is nog niet af maar vergevorderd.

Attachments

• togearre together2.mp3
    6,2 MB
Ondertussen staat Moesman zijn vers er ook op.

Attachments

• slechte-rik en moesman - together tegearre master.mp3
    6,2 MB
Eh wat jij wilt. :gaap::doei:

Er zat vroeger een jongen in mijn klas die was drummer bij een band.
Hij woonde op het platte land. Ben een paar keer naar optredens geweest in een koeienstal.. gewoon tussen de koeien!
Was erg gaaf

Toon me liever zo'n stal.

Laatst gewijzigd:
Hoi Martino dank voor je reactie!

Tempo kan zijn dat ik over twee maand of langer met je eens ga zijn maar voorlopig vind ik dat goed.
Drums mogen inderdaad wel vetter maar dat krijg ik vooralsnog niet voor elkaar zonder dat het totale volume ook flink zachter wordt. Of is dat onvermijdelijk?
Een basgitaar heb ik staan en overwogen maar die laat ik achterwege. Als ik de drums nog wat beter in de mix krijg mis je die niet meer.

Een tip: je kan de drum iet of wat sidechain compressen met de gitaar waardoor die automatisch iets naar voren komt. het hoeft niet volledig te "pompen" zoals in hedendaagse edm maar een beetje zou niet slecht zijn. Het algehele volume blijft dan staan maar de drums krijgen wat "ademruimte". Succes ermee!

alweer een goed begin :okdan: gewoon doorgaan
guitar riff mag flink zachter, maar wel met een bassguitar eronder, beide met wat extra saturation
en de guitar franjes en arps apart inmixen waar gepast, soms juist harder, soms juist niet
vocals een fractie zachter
en dan de hele boel in de master duwen
lekker bezig :okdan:
en alle reacties zijn zinnig,
ook als ze het niet zijn 8)

Goede Run Dmc vibe:okdan:
Drums mogen inderdaad wel vetter maar dat krijg ik vooralsnog niet voor elkaar zonder dat het totale volume ook flink zachter wordt.
Het is ook niet alleen het volume wat lastig is maar ook het EQen...
Bass, mid, lo en alles wat er tussen zit.
erg belangrijk lijkt me...

Wel een heel leuk "adidas" nummer:D :okdan:

Dank voor de nuttige tips!

Zal me toch meer in het mixen moeten verdiepen want de termen die voorbijkomen zoals side chainen ed weet ik dat mogelijk zijn in FL maar ik weet niet hoe ik ze moet toepassen. Dat wordt een aantal tutorial filmpjes bekijken. Mocht iemand nog een aanrader hebben dan houd ik me aanbevolen.

Een basgitaar zou het nummer minder rauw maken, maar vooral RunDMC gebruikten die ook niet.

Moesman staat er ook bij op. Heb de mix verbeterd voor mijn gevoel maar het kan nog beter dat weet ik!

Attachments

• slechte-rik en moesman - together tegearre.mp3
    6,2 MB
Back