De Digitakt 2 neemt het (langzaam) over

Sorry voor een beetje negatieve reactie.
Meestal als iets me niet aanspreekt laat ik het voor wat het is.
Het zegt dus niets over je jam.. het is alleen dus niet mijn ding

De muziek is vrij redelijk tot goed te beluisteren.
Alleen wat beeld en geluid betreft zie ik nauwelijks overeenkomsten.
Ook de beelden zijn redelijk tot goed wat betreft afwisseling.
Ik vraag me af of het wel een beetje sinchroon loopt?
Omdat ik ook al geen enkele keer op een toets iets op het toetsenbord zie indrukken.
Over het algemeen en ook deze keer vind ik het wel meerwaarde hebben als er iets meer is als muziek alleen.

Laatst gewijzigd:
De muziek is vrij redelijk tot goed te beluisteren.
Alleen wat beeld en geluid betreft zie ik nauwelijks overeenkomsten.
Ook de beelden zijn redelijk tot goed wat betreft afwisseling.
Ik vraag me af of het wel een beetje sinchroon loopt?
Omdat ik ook al geen enkele keer op een toets iets op het toetsenbord zie indrukken.
Over het algemeen en ook deze keer vind ik het wel meerwaarde hebben als er iets meer is als muziek alleen.
Ik speel nagenoeg niets live deze jam. Alleen aan het begin op de Moog. Maar die patch is een Arp met random modulatie op de cutoff dus dan is het een gokje wanneer je hem hoort. Beeld en geluid zijn zeker in sync, voordat ik echt begin, sla ik een paar keer op de kick pad en zo lijn ik de twee videobestanden uit met de audio. Alleen gebeurt er weinig wat herkenbaar is als aanslag in de jam. De fades van de drums is het enige wat ik mij kan bedenken wat exact matcht.

Heb je er wel eens over gedacht om een jam met iemand samen te doen?
Dat idee kwam ineens in me op.
Ik denk dat het dan wellicht wat spannender zou kunnen worden.
Hoeft niet persee te gaan werken en het zou ook iemand moeten zijn met wie je een muzikale connectie hebt.
Maar ik denk dat het de boel naar een hoger niveau zou kunnen tillen.

Heb je er wel eens over gedacht om een jam met iemand samen te doen?
Dat idee kwam ineens in me op.
Ik denk dat het dan wellicht wat spannender zou kunnen worden.
Hoeft niet persee te gaan werken en het zou ook iemand moeten zijn met wie je een muzikale connectie hebt.
Maar ik denk dat het de boel naar een hoger niveau zou kunnen tillen.
Ja, dat is één van de leukere dingen om te doen.
Tot dusver jam ik voornamelijk met leden van m'n band (vooral de toetsenist) en toevallig afgelopen jaar weer een keer met de gitarist van m'n eerste band.
Ik ben 1x bij een forumlid langs geweest. Veel kletsen, veel proberen en ook heel inspirerend.

Allemaal heel erg leuk, maar in de praktijk komt het er veel te weinig van. Een hele avond afspreken is best lastig en dan moet je er nog heen, opbouwen, afbreken en weer terug waardoor je effectief maar even jamt.
En om echt wat te maken samen, moet je eigenlijk meerdere avonden kunnen afspreken.
Maar het is wel het leukste wat er muzikaal te bedenken is.
Ik heb af en toe 'op afstand' samengewerkt, wat ook al heel leerzaam is, maar niet die chemie geeft van samen jammen.

Om dat gevoel van vrij jammen vaker te kunnen herbeleven is deze setup ook ontstaan.
Alles staat altijd klaar en aangesloten, dus geen excuses. Als ik een half uurtje heb, is dat genoeg.
Aan en gaan.

De 707 is dan de oefenruimte vol met instrumenten en ik zit achter elk instrument terwijl ik in het moment blijf en reageer op wat ik hoor.
Het hoeft allemaal niet zo spannend, gewoon lekker jammen en inspiratie vastleggen.
Lekker in m'n bubbel en dan heb ik na 2 avonden vaak wel genoeg clips en scenes om op te nemen en dat is wat dan op YT verschijnt.
Geen pretentie om trackwaardig te zijn, maar wel een aantal avonden lol met mijzelf en uiteindelijk een bak aan ervaring, want elke keer leer je weer bij.
Momenteel is dat sampling, hoe ik dat in kan passen in m'n jams zeg maar.
De video zelf laat dat allemaal niet zien, dat is enkel het 'eindproduct' van een paar avondjes schik achter de setup.

Dus ja, zeker, als er meer vrije tijd zou zijn, zou ik dit vaker met anderen willen doen, maar dat is momenteel praktisch niet in te passen in m'n leven.
Ik prijs mijzelf dus gelukkig met deze setup die een welverdiende tweede plek krijgt en als de situatie zich voordoet sta ik zeker open voor samen jammen :) :)

sleazy en melancholisch, beetje james holden style. is de digitakt 2 qua sampling en slicing een aanrader?
kan je bijvoorbeeld van 1 lange audiosample allemaal korte samples maken bijv 80 en deze polyfoniosch in 1 track inspelen? of bijv een sample als melodie inspelen?

sleazy en melancholisch, beetje james holden style.
Thnx!
is de digitakt 2 qua sampling en slicing een aanrader?

Wat mij betreft wel.
kan je bijvoorbeeld van 1 lange audiosample allemaal korte samples maken bijv 80 en deze polyfoniosch in 1 track inspelen? of bijv een sample als melodie inspelen?
Hij is monofoon. Dus maar 1 slice per track tegelijk. Als je polyfoon wilt, hebben ze de Tonverk in de aanbieding. Ik gebruik hem enkel om iets van de jam op te nemen (YC61 sample ofzo) die te slicen en dan een nieuw patroon van te maken wat past bij de jam, maar wel dusdanig anders is door FX, octaafje lager, soms reverse etc. Ik weet niet of Tonverk wat is, hij werkt (nog)wat anders dan de Digitakt heb ik begrepen qua sample slicen.

Thnx man! Ja, dat is het exact. M’n privé bubbel waar ik uren kan verdwalen 😊
Lekker chill nummer om op weg te dromen. En dat van die bubbel herken ik :)

Thnx!

Wat mij betreft wel.

Hij is monofoon. Dus maar 1 slice per track tegelijk. Als je polyfoon wilt, hebben ze de Tonverk in de aanbieding. Ik gebruik hem enkel om iets van de jam op te nemen (YC61 sample ofzo) die te slicen en dan een nieuw patroon van te maken wat past bij de jam, maar wel dusdanig anders is door FX, octaafje lager, soms reverse etc. Ik weet niet of Tonverk wat is, hij werkt (nog)wat anders dan de Digitakt heb ik begrepen qua sample slicen.
de digitakt 2 is monofoon ook hja?
gvdddd

Back