De Digitakt 2 neemt het (langzaam) over

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Eén van de laatste jams die nog 'op de plank' lag van voordat ik de Digitakt 2 had.
Ik kon met de DT2 weinig toevoegen (het waren al teveel laagjes) en het was tijd om opnieuw te beginnen.
Dus ik heb alleen de YC61 progressie bewaard (waar hij ooit mee begon) en heb wat delen opgenomen op de DT2 om later te hergebruiken in een andere vorm.
Met één van die samples was direct raak (daar begint de jam mee) en versie 2 van de jam was geboren.
Doel was om deze jam meer DT2 te gebruiken, maar wel wat meer cohesie er in te houden.
Ik denk dat het gelukt is.
Geen idee welke stijl het is. Ik noem het 'lazy house' :)

Nice gedaan weer Montfrooij! The one man band!

Nice gedaan weer Montfrooij! The one man band!
Thnx man.
Ja, inderdaad. One man band :)
Zo voelt het ook echt. Net alsof ik aan het jammen ben in de oefenruimte met de band, maar dan wissel ik steeds van plek.

Wat hier aan vooraf gaat (voordat ik hem opneem) is vooral net een jamsessie.
Elke keer een laagje erbij en in no time heb je chaos.
Dan selecteren wat bij elkaar past en combinaties maken van clips.
Werkt echt heel inspirerend en snel.

Klinkt lekker! Goed bezig!

Wat ik een leuke truc vind op de digitakt;

-neem een loop van een synth op die je op je synth speelt

- gooi die loop in een grid (64 steps)

- trig probability naar laag aantal (5-8-13 oid)

- lekker veel delay erop

- in een logo; zet m op play en random (zodat ie steeds wisselt tussen normaal, reverse, loop etc)

Ff spelen met de settings , en instant magic ! Als je dit met diezelfde (normale) synthlooo laat meelopen geeft t een heel natuurlijk maar mooie aanvulling op de sound

Klinkt lekker! Goed bezig!

Wat ik een leuke truc vind op de digitakt;

-neem een loop van een synth op die je op je synth speelt

- gooi die loop in een grid (64 steps)

- trig probability naar laag aantal (5-8-13 oid)

- lekker veel delay erop

- in een logo; zet m op play en random (zodat ie steeds wisselt tussen normaal, reverse, loop etc)

Ff spelen met de settings , en instant magic ! Als je dit met diezelfde (normale) synthlooo laat meelopen geeft t een heel natuurlijk maar mooie aanvulling op de sound
Dubbel bedankt!
Ik heb nog veel te leren en te ontdekken, maar elke keer een beetje :)

Het is best onallerdaags dat de kick op de plek van de snare zit en dat er op de plek waar je normaalgesproken een kick zou verwachten een leegte is maar het gaat mij toch storen na verloop van tijd. Ook omdat het de hele tijd zo blijft is het mij allemaal wat TE slaapverwekkend. :gaap:

Het is best onallerdaags dat de kick op de plek van de snare zit en dat er op de plek waar je normaalgesproken een kick zou verwachten een leegte is maar het gaat mij toch storen na verloop van tijd. Ook omdat het de hele tijd zo blijft is het mij allemaal wat TE slaapverwekkend. :gaap:
Die snap ik niet.
De kick is gewoon op de tel toch?
Ik heb hem iig 1234 geprogrammeerd.

Als het 78 bpm is wel, niet als het 156 bpm is
maar er zit te weinig afwisseling in het ritme voor mijn smaak

Als het 78 bpm is wel, niet als het 156 bpm is
maar er zit te weinig afwisseling in het ritme voor mijn smaak
78 BPM idd.
Lazy house zeg maar.
Nieuw stijltje voor mij, ik weet niet of het bestaat (zal vast wel)
De afwisseling is subtiel. Zeker.
Maar dat was precies de bedoeling. Ik denk dat ik maar 6 verschillende drum clips heb gebruikt :)

Trouwens, wat ik hier af en toe doe is waar we het laatst over hadden (dacht ik dat dat met jou was)
De sample loopt door, de bas verzorgt de variatie door de grondtoon te wisselen.

Back