Space Gremlins [ psytrance 146 bpm}

sommige effecten hebben een beetje moeite om door de beat heen te komen in het eerste stuk heb ik het idee verder klinkt hij lekker, leuke naam ook past goed bij het nummer zie kan me goed een paar gremlins voorstellen die 10 energy drinks te veel op hebben en op een hoog tempo door een spaceship achter elkaar aan zitten :D

Eens met mijn voorganger dat de effecten een beetje moeite hebben met door de beat heen komen in het eerste stuk. Misschien wat modderigheid in de mix? ff cutoffje maken tussen 200 en 500hz misschien.
Ook wel het idee dat het onderscheid tussen de kick en de bass wat vervagen in de loop van de mix. Daar heb ik zelf een goeie voor gevonden: zet side chain compressie op je reverb returnkanelen (als je die hebt). Zowel op je kanalen met lange, korte en 'medium' reverb (geen idee hoe jouw setup is natuurlijk). Met je kick dan als audio-invoer. En uiteraard low-pass op je reverb, maar dat zal je vast al wel doen.

Dat is even de mix-technische feedback.

Inhoudelijk denk ik dat je track nog meer levendigheid en speelsheid kan krijgen met meer coole edits. Zoals wat je doet bij 4:35 bijvoorbeeld. Hier en daar eens een of ander gek vocaltje of zo. Goed voor de funkiness en speelsheid.

Voor de rest hoor ik veel coole effecten en dingen al. Maar een transparantere mix zodat alles er helderder en sprankelender doorheen komt, zal enorme schelen denk ik op alles beter te 'uncoveren'.

Gevorderd work in progress (hoorde net al wat dingen die verbetering behoeven maar is al wel redelijk af)
Omdat ik veel nieuwe pugins ben gaan gebruiken duurde deze erg land om af te maken (zit veel Infiltrator van Devious Machines in).

Lekker. Ik ben jaloers op je, want Psy / Fullon heb ik altijd willen maken, maar kan dat gewoon niet.

Doet me denken aan Euphorica, ken je die nog?
Het doet mij ook een beetje denken aan Euphorica. Die zei trouwens ooit tegen me dat er bij psytrance een acid-lijntje hoort. Je zou dat nog ergens aan kunnen toevoegen. Of heb ik daar overheen geluisterd?

Je moet het maar kunnen. Very nice!! Doet me denken aan Euphorica, ken je die nog?
Aan Seva Randeep en E-Gloomy-nations: thanks en..

Had ik nog niet van gehoord, net even opgezocht, die heeft een paar mooie klassieke Goa tracks op zijn soundcloud staan, toch net wat anders qua stijl in mijn beleving. Misschien moet ik dan straks toch even een closed hihatje onder de kick zetten om de kick echt anders te laten klinken.

Veranderingen al doorgevoerd als ik het zo hoor?
Volgens mij wel.
Wat erbij komt op 1:20 klinkt nog wel erg zacht.

Vind het synthwerk gedurende toch wel denk de hele track er nog wel iets helderder/sprankelijker doorheen mogen komen. Denk puur wat high-end EQ werk.

Veranderingen al doorgevoerd als ik het zo hoor?
Volgens mij wel.
Wat erbij komt op 1:20 klinkt nog wel erg zacht.

Vind het synthwerk gedurende toch wel denk de hele track er nog wel iets helderder/sprankelijker doorheen mogen komen. Denk puur wat high-end EQ werk.
Suggestie haha, heb m nog niet opgestart, ga zo dadelijk beginnen. moest even opzoeken hoe ik met Frequency2 kan sidechainen in Cubase, kwam bij Dom terecht, die trouwens ook sokken verkoopt maar dat geheel terzijde. Wat me vooral stoort is dat de hook op 4:35 niet genoeg opvalt -er zit daar een snare loop die er soep van maakt. en je hebt gelijk met die lead op 1:20 die is spiky en heb ik laag gezet om klippen te vermijden maar is nu storend geworden vanwege veel te laag.

zal wel even aangeven als ik aanpassing heb gedaan.

Jaaaa veel beter nu. Nu spacet ie als een tierelier! Lekker hoor.
Alles komt er nu zeker veel lekkerder door, en daardoor wordt je veel meer erin gezogen als luisteraar.
2:38 vind ik een ietwat te kale overgang nog wel. Wellicht iets simpels als een crash met een lekkere reverb tail al voldoende voor meer space flow.
de white noise riser in de break is wel behoorlijk aan de max kant qua volume. Met name tussen 3:27 - 3:31 wordt dat duidelijk als die kick komt. Zal dat nog ff proberen zo te doen dat die kick en bass dan net wat harder pieken dan het einde van de riser.

Verder alleen de FM-synthg beginnend bij 3:45 nog... die mag ook nog wat meer erboven uit springen wat mij betreft. Ligt wat sobertjes in de mix, maar kan je ook nog wel wat meer in trance brengen denk ik. Misschien mid-side EQ'ing, of wat multiband compressie. Zou lekker zijn als daarin ook het reverb en delay effect wat duidelijker te horen is. Maar waarschijnlijk gebeurt dat al als je 'm simpelweg wat helderder maakt met MS-EQ of side chain compressie.

Maar goed lekker hoor. Inhoudelijk sowieso. Beetje polijsten nog hier en daar zodat ie nog lekkerder optimaal gaat trancen ;)

bedankt weer, goede motivatie voor de volgende track en wie weet dan eens 3 tracks helemaal polijsten, ben m nu wel even zat.

ik wens jou ook weer inspiratie voor de volgende, maar volgens mij heb je daar geen gebrek aan.

bedankt weer, goede motivatie voor de volgende track en wie weet dan eens 3 tracks helemaal polijsten, ben m nu wel even zat.

ik wens jou ook weer inspiratie voor de volgende, maar volgens mij heb je daar geen gebrek aan.
Soms is het ook gewoon ff 'werken' hè, haha. Je track optimaliseren. Gewoon dwars door het gevoel heen het zat te zijn. Schouders eronder joh, hup! 😅

Maar soms ff een paar dagen laten liggen en ff niet meer luisteren is ook zeker verstandig.

Back