Eternal Engine Mars

Op vacuum tubes gebaseerde polyfone synth van Eternal Engine afgeleid van de Apparatus duofone synth.

- 4 stemmig polyfoon
- 5u rackmount
- R-2R DAC TDA1387 DAC's worden gebruikt als oscillator
- 2 HADSR EG's
- VCA en filter op tubes gebaseerd
- te koop voor 2200 us dollar

Hier de volledige specs en features:

• Compact RACK format, 5 units high
  • Fully tube audio path based on the APPARATUS synthesizer
  • Four oscillators operating in modes: BASIC (Sine, Triangle, Sawtooth, Fixed Pulse Width 1/2, 1/4, 1/8); PULSE; ENSEMBLE and Noise with Hi-Pass and Low-Pass filters
  • Voltage-controlled tube filter of the second order with self-oscillation with overload
  • Voltage-controlled amplifier, following the traditional architecture of tube opto compressors
  • Triode asymmetric overdrive
  • Indicator based on Nixie lamps
  • Full software control using the plugin
  • Four channels of 4xCV and Gate for integration with Eurorack format synthesizers
  • External Input for processing the audio signal of external audio devices
  • Two HADSR envelope generators with pre-delay and multiple retriggers
  • Sub-audio frequency generator LFO with restart and synchronization Clock, smooth waveform transition sawtooth-triangle-sawtooth, pulse-square-pulse, as well as Sample & Hold and Noise with reconfigurable Hi-Pass and Low-Pass filters
  • Auto and continuous modes of portamento / legato
  • Mono, duo, and 4-voice polyphony modes
  • Flexible 4-channel modulation matrix
  • Plugin for integration with DAW
  • PC connection with galvanic isolation

Attachments

• Eternal-Engine-MARS-teaser-770x425.jpg
    Eternal-Engine-MARS-teaser-770x425.jpg
    109,6 KB · Bekeken: 6.904
Ziet er wel interessant uit, zeker als de units gebruikt kunnen worden om een external signaal op te kloten met de buizen. 4 stemmen is wel wat mager, voor mij eigenlijk onbruikbaar.

Een niet alledaags ontwerp en hij klinkt best goed, maar voor mij is het weer één in de reeks van interessante apparaten die ik niet zelf hoef te hebben.

Klinkt goed, dit karakter zou ik er wel bij willen hebben maar is mij te duur, met 2200 ben je er ook nog niet (price does not include shipping and local taxes dus dan kom je op stuk hoger bedrag voor deze bak uit Rusland).

En zonder dealer- en servicenetwerk moet je ook maar hopen dat je het ding terug kunt sturen voor eventuele service indien nodig. Zeker met alle sancties en politieke spanningen extra risicovol als je dingen van en naar Rusland wilt laten sturen. Ik had afgelopen jaar paar keer gedoe met mijn Solar-42 en die moest dan iedere keer terug naar Letland, en dat is dan nog EU maar toch ook al best gedoe en kostbaar.

Als ik de website van de douane goed begrijp (inclusief het super wollige EU document), dan is het überhaupt verboden om muziekinstrumenten in te voeren vanuit Rusland. Mag ik goederen uit Rusland invoeren?

En zoals Nap al zei, aftersales wordt een drama. Uit ervaring weet ik dat zelfs een simpele brief die kant op versturen een avontuur is - en vaak niet aan komt. Een betaling die kant op wil ik al helemaal niet aan denken.

Ik zou hier niet aan beginnen in ieder geval..

Er staat ergens in een commentaar bij een video: "We have our own intermediary in the Netherlands. Although you can also order through Volta Music and have them do the shipping and customs clearance :)"

Back