Hallo, ik heb een beetje hulp nodig.

Oei.
Geluid zal wel lukken :)
Muziek leren spelen kost wel even (jaren).
En dan komt de hardware nog.

Het is een beetje alsof je in een Boeing 747 cockpit stapt zonder dat je kunt vliegen.
Je begint vaak met een klein simpel propeller vliegtuig en daar leer je mee vliegen en dan steeds een stapje verder.

Wil je er muziek mee maken, of alleen geluid? (dat is een serieuze vraag, sommigen maken enkel geluid en vinden daar hun inspiratie)
Thx, ja ik had al in de smiezen dat het vrij complexe materie was. Mijn zwager was volgens mij meer een verzamelaar dan een muzikant. Ik zie wel, als ik er plezier in heb, dan ga ik ook zeker mijn best doen.

Thx, ja ik had al in de smiezen dat het vrij complexe materie was. Mijn zwager was volgens mij meer een verzamelaar dan een muzikant. Ik zie wel, als ik er plezier in heb, dan ga ik ook zeker mijn best doen.
Dat is mijn volgende advies. Doe wat je plezier geeft, dan blijf je terug komen en wordt je ‘vanzelf’ beter. Kleine stapjes en blijf de lol er in houden. Je hebt een paar complexe instrumenten staan, dus niet teveel tegelijk. Het is (voor mij iig) hobby, dus het moet iets opleveren in de trant van : lol, vermaak, voldoening etc. Soms ook best even puzzelen en je best doen, maar die lol is wel belangrijk

Ik zou er wat dingen bijkopen nog.
Ik zie nergens een Moog One... :D

En nu het serieuze antwoord: Er zal zeker een flinke leercurve zijn dus ik zou met 1 instrument beginnen en dan er andere apparaten uit de verzameling aan toevoegen eens je een idee hebt waar je mee bezig bent.

Ja, het is een mooie collectie maar duidelijk geen beginnersset. Alleen al de boel goed en logisch aansluiten is een stevige klus die de nodige voorkennis vereist. Ik zou eens rustig met één toestel starten en er dan gaandeweg dingen aan toevoegen als je de smaak te pakken krijgt.

Ja, het is een mooie collectie maar duidelijk geen beginnersset. Alleen al de boel goed en logisch aansluiten is een stevige klus die de nodige voorkennis vereist. Ik zou eens rustig met één toestel starten en er dan gaandeweg dingen aan toevoegen als je de smaak te pakken krijgt.
Ik zou met de speakers beginnen. 😇

@Orthrus: Met de Behringer Model D zou je mooi de basis van synthese kunnen leren, want dat is een remake van de beroemde Minimoog synthesizer waar veel andere synths op gebaseerd zijn. Meteen een goede oefening om de Key Step Pro als keyboard aan te sluiten via MIDI, zodat je nootinformatie vanuit het keyboard richting de Model D module kunt sturen.

Verder hangt 't er een beetje vanaf wat voor muziek je leuk vindt en zou willen maken. Die donkergrijze Access Virus module is een fantastische allround machine waar je complete nummers uit kunt halen omdat ie tot 16 sporen parallel heeft en heel mooi integreert met een computer voor het opnemen.

Dat is al de eerste keuze: van scratch sounds maken met een relatief eenvoudige synth zonder geheugen, of ga je voor een presetmonster dat meestal een stuk complexer is maar al tal van ingebouwde sounds heeft om mee te starten :D

Bedankt, ik weet niet of mijn zwager op dit forum actief was. Het zo best kunnen. Ik heb spullen van al die drie merken. Maar ik heb de tijd wil ook niets verkopen wat niet in orde is. En ik heb inderdaad genoeg te leren.

Neem je tijd om het allemaal een plekje te geven wat er zo gebeurd voor jullie beiden.
Sommige spullen hebben een test modus, of kans dat er iets mee is leeftijd gezien is klein zou ik zeggen,

Begin met 1 ding...
Bijvoorbeeld.Zie dat je een Elektron digitone 1 hebt in de verzameling. Een leuk dingetje om mee te spelen.

Er zijn youtubers zo als Loopop die best veel en goed uitleggen in een kort tijdsbestek.

Nogmaals sterkte.

Persoonlijk zou ik beginnen met de Akai MPC Live en een MIDI keyboard. Voor een beginner lijkt me die een stuk minder uitdagend dan de Elektron.

Ik zou met de speakers beginnen. 😇

@Orthrus: Met de Behringer Model D zou je mooi de basis van synthese kunnen leren, want dat is een remake van de beroemde Minimoog synthesizer waar veel andere synths op gebaseerd zijn. Meteen een goede oefening om de Key Step Pro als keyboard aan te sluiten via MIDI, zodat je nootinformatie vanuit het keyboard richting de Model D module kunt sturen.

Verder hangt 't er een beetje vanaf wat voor muziek je leuk vindt en zou willen maken. Die donkergrijze Access Virus module is een fantastische allround machine waar je complete nummers uit kunt halen omdat ie tot 16 sporen parallel heeft en heel mooi integreert met een computer voor het opnemen.
Bedankt voor de tips.

Neem je tijd om het allemaal een plekje te geven wat er zo gebeurd voor jullie beiden.
Sommige spullen hebben een test modus, of kans dat er iets mee is leeftijd gezien is klein zou ik zeggen,

Begin met 1 ding...
Bijvoorbeeld.Zie dat je een Elektron digitone 1 hebt in de verzameling. Een leuk dingetje om mee te spelen.

Er zijn youtubers zo als Loopop die best veel en goed uitleggen in een kort tijdsbestek.

Nogmaals sterkte.

Thanks voor de video's. Ik zal het eens proberen.

@Orthrus ook namens mij gecondoleerd en kan me voorstellen dat het van alle kanten overweldigend is.

Hier zijn mensen met voldoende kennis en ervaring aanwezig. Persoonlijk vind ik het ook een mooie gedachte als eerbetoon aan je zwager.
Veel sterkte gewenst met dit grote verlies! En succes met je ontdekkingsreis op gebied van synthesizers🙏🏼

@Orthrus ook namens mij gecondoleerd en kan me voorstellen dat het van alle kanten overweldigend is.

Hier zijn mensen met voldoende kennis en ervaring aanwezig. Persoonlijk vind ik het ook een mooie gedachte als eerbetoon aan je zwager.
Veel sterkte gewenst met dit grote verlies! En succes met je ontdekkingsreis op gebied van synthesizers🙏🏼
Hartelijk dank voor de aardige woorden. En inderdaad een gaat een wereld voor me open. En ik heb nog heel heel veel te leren.

Hartelijk dank voor de aardige woorden. En inderdaad een gaat een wereld voor me open. En ik heb nog heel heel veel te leren.
Graag gedaan en geen zorgen, wij leren hier ook iedere dag :D

@SmartBits en of je collega's kan iemand van jullie Orthrus op weg helpen? Er staat me bij dat er een topic is speciaal voor mensen die voor het eerst in aanraking komen met alle terminologiën wat synthesizers en apparatuur betreft. Alleen ik krijg het momenteel niet gevonden. Alvast bedankt :-)

Had al twee speakers in huis. De rest ook maar opgehaald, voordat de kringloopwinkel langskomt. Verdomme, wat zijn die krengen zwaar. Ben ook de jongste niet meer. Nogmaals dank voor alle hulp. Dit is een geweldige community.

Attachments

• asyntspeakers.jpg
    asyntspeakers.jpg
    89,9 KB · Bekeken: 140
Laatst gewijzigd:
Back