Nooit een keer (akoestische hiphop)

Ik zou ofwel een zender zoeken die meer lef heeft of een remix van je nummer maken dat wel past in hun rijtje :-)

Balen natuurlijk. Maar veel succes!

Ik zou ofwel een zender zoeken die meer lef heeft of een remix van je nummer maken dat wel past in hun rijtje :-)

Balen natuurlijk. Maar veel succes!
Gloomy Radio? ;)

Krijg nu weer een afwijzing van Omrop Fryslân dat het nummer niet middle of the road genoeg is voor hun zender om te draaien. :beard:
ze graven hun eigen graf

dit is te goed om te negeren

Laatst gewijzigd:
Ik moet morgen naar Aldtsjerk vanuit Den Haag, Ik weet wat ik op heb staan in mij ouwe bak, raampje open, armpje eruit en blazen daar in Aldtsjerk met jouw hit...

Vooral doorgaan....

Ik moet morgen naar Aldtsjerk vanuit Den Haag, Ik weet wat ik op heb staan in mij ouwe bak, raampje open, armpje eruit en blazen daar in Aldtsjerk met jouw hit...

Vooral doorgaan....
Geweldig!

Ik werd net gebeld door de Omrop.
'Mogen we je morgen bellen over dit nummer?'
'Hoezo, ga je het draaien?'
'Sowieso een keer.'
'Dus niet vaker?'
'Kan ik geen uitspraken over doen, Wim bepaalt wie in het systeem komen.'
'Je kan me bellen als dat slaagt, zo nee heb ik geen tijd.'
'Oké ik ga mijn best even voor je doen, tot morgen.'

Nou we gaan het zien.

Google even 'omroep fryslan hip hop' dan zie je dat ze dat wel draaien.
Elke woensdag om 20:00 zie ik alleen als ik op het linkje klik krijg ik een error

Ik werd net gebeld door de Omrop.
'Mogen we je morgen bellen over dit nummer?'
'Hoezo, ga je het draaien?'
'Sowieso een keer.'
'Dus niet vaker?'
'Kan ik geen uitspraken over doen, Wim bepaalt wie in het systeem komen.'
'Je kan me bellen als dat slaagt, zo nee heb ik geen tijd.'
'Oké ik ga mijn best even voor je doen, tot morgen.'

Nou we gaan het zien.

Waarom nou weer de hele hand pakken als ze je een vinger geven.
Pak die vinger gewoon en dan zie je wel verder.
Als ze je nummer eenmaal gedraaid hebben ben je daar al binnen
Verpest het nou niet meteen haha

Laatst gewijzigd:
Google even 'omroep fryslan hip hop' dan zie je dat ze dat wel draaien.
Elke woensdag om 20:00 zie ik alleen als ik op het linkje klik krijg ik een error

Ze hebben mijn oude nummers wel gedraaid hoor en vaak (elke keer rinkel hier de kassa) maar die draaien ze nu alleen 's nachts. Het is tijd voor nieuw materiaal! :D

Hier toch nog even een serieuze reactie op. Waarom?
Wel, omdat meteen al gemaild werd dat ze het nummer niet gaan draaien want te underground. Het zou niet in de dagelijkse programmering passen dus die vinger wordt geen hand.

De reden waarom ze me wilden bellen was dan ook niet uit interesse naar de muziek maar om te vragen waarom ik dit nou weer onder mijn eigen naam uitbreng en n.a.v. dat gesprek zou mijn nummer dan eenmalig gedraaid worden.

Moet ik dan maar dankbaar die vinger aannemen? Neen, ze kunnen dan de vinger krijgen!

Naast artiest ben je ook plugger van je eigen muziek.
Als artiest past die agressieve en koppie houding wel maar als plugger kan je toch echt beter een andere pet opzetten en degenen die jouw muziek bij een groter publiek kunnen brengen vriendelijk en met respect blijven behandelen. (ook als dat zelf ook koppige Friezen zijn). Met honing vang je meer vliegen dan azijn

Laatst gewijzigd:
Naast artiest ben je ook plugger van je eigen muziek.
Als artiest past die agressieve en koppie houding wel maar als plugger kan je toch echt beter een andere pet opzetten en degenen die jouw muziek bij een groter publiek kunnen brengen vriendelijk en met respect blijven behandelen. (ook als dat zelf ook koppige Friezen zijn). Met honing vang je meer vliegen dan azijn
Nou ja, als ik meegaand was geweest zouden ze in dit geval mijn nummer één keer gedraaid hebben i.p.v. helemaal niet. Eenmalig om 's ochtends 11.15u zou het voorbij zijn gekomen, onder het stofzuigen en hoogstwaarschijnlijk slechts gedeeltelijk. Want het ging ze nogmaals helemaal niet om de muziek maar juist om het waarom van het releasen nu weer onder mijn eigen naam. En als ik hen daarover keurig te woord had gestaan hadden ze mijn nummer een keer gedraaid.

Noem me koppig maar dan is mijn antwoord gewoon glashard nee, want ik maak geen muziek om het bij de gratie een keer gedraaid te krijgen. Laat het dan maar, nobody listens to the radio.

Maar ik begrijp je reactie wel hoor, soms kom je met honing inderdaad verder maar dit keer zeker niet.

Je zal wel weten wat je doet.
Nadeel is natuurlijk wel dat je min-of-meer bent aangewezen tot dit clubje
Het nou niet zo dat je makkelijk even met je muziek naar een andere omroep kan gaan want een andere Friese omroep zal er waarschijnlijk niet zijn.
Dus is het misschien aan te raden om ze te allen tijde te vriend te houden

Ja dat is zeker een nadeel, maar gelukkig zijn er nog wel meer en RTV heeft me net laten weten geïnteresseerd te zijn. Die zijn meer gericht op de Friese taal dan Omrop Fryslân waar ondanks wat de naam doet vermoeden nog weinig Friese muziek wordt gedraaid.

En ja, als ik had gedacht dat het uitgemaakt zou hebben dat ik vandaag had meegewerkt zou ik dat gedaan hebben.

Back