Idee voor een algemene marktplaats met interessante dingen die niets met muziek te maken hebben.

phochos

Berliner School Artist
Ik zeg maar iets geks, maar misschien een plek voor dingen aan te bieden die niets met muziek te maken hebben. Ik heb bijv. een hele nieuwe telescoop liggen die nog nooit gebruikt is en die weg mag.

Of sla ik nu de plank mis.

Phochos

Het kan interessant zijn, omdat we hier elkaar wat sneller vertrouwen dan op marktplaats, maar van mij zou het iig wel weg mogen blijven uit de ‘echte’ mp lijst en actieve topics.

Waarom niet op de gewone, bekende, grote 2e hands site? Volgens mij is het beter om het hier gewoon voorbestemd te houden voor lotgenoten, mensen met dezelfde afwijking in de richting van synthgeluiden en de techniek erachter. niet handig als er hier types bijkomen die dat niet hebben en er alleen maar voor koopjes zijn. Muziek PC's mogen van mij overigens wel.

Ik snap het idee, maar ik ben er persoonlijk geen voorstander van.
Ik vind het forum op het moment al zo breed dat ik soms het overzicht een beetje verlies (dat ligt aan mij), maar ik denk dat het forum er niet overzichtelijker/duidelijker op wordt.

Er zijn genoeg ander plekken op het net waar je je spullen kunt slijten en niet alleen marktplaats, maar ook sites voor specifieker materiaal.
Als het om telescopen gaat heeft het astroforum een marktplaats gedeelte.
Ik denk dat je daar ook meer mensen zult treffen die dit soort spullen zoeken.

Ik vroeg een tijdje terug of de markplaats uitgebreid kon worden voor computers, da's toch een veel gebruikt item op het forum maar zelfs daarvan vond men het geen goed idee dus ik ben bang dat fietsen, wasmachines, telescopen en andere zaken het ook niet zullen halen op het forum.

Okee, dank. Maar op mijn vraag, geen interesse voor zo'n rubriek.

Lijkt me ook niet zo'n goed idee. Hier veroorzaakt het alleen maar extra ruis en er zijn meer dan genoeg (gratis) alternatieven waar een ieder zijn zooi al aan de man kan brengen.

Ook geen voorstander, en off-topic: welke telescoop heb je staan? Ik doe al jaren niks met een Celestron Nexstar 4se en een 20 cm (overcompensatie) Chinese reflector op Dobson hout, met een stapel goede oculairs.

Ook geen voorstander, en off-topic: welke telescoop heb je staan? Ik doe al jaren niks met een Celestron Nexstar 4se en een 20 cm (overcompensatie) Chinese reflector op Dobson hout, met een stapel goede oculairs.
Ik heb een Bresser 130mm Newton telescoop korte bouw op zware montering staan, die wil ik wegdoen. De andere met computerbesturing behoud ik zelf, dat is een fijne telescoop en lekker klein, een Maksutov-Cassegrain reflector van 90mm.

Voor spul dat synth en muziekproductie gerelateerd is zie ik wel een meerwaarde op de marktplaats. denk aan bureaustoelen, PC's, beeldschermen, ergonomische muizen, hifi apparatuur, etc.
Wat me ook leuk zou lijken is een "makers-corner", uitsluitend voor de verkoop van zelfgemaakte spullen zoals in eigen beheer uitgebrachte cassette's, cd's en vinyl. Ook zelfbouw DIY, stofhoezen en eigen kitjes kunnen w.m.b. daar terecht. Het is wel snel een grijs gebied wanneer iets in de hobby-sfeer zit of wanneer het te bedrijfsmatig wordt. Wat vinden jullie van deze ideeën?

Ik heb flatscreens, banken en een shiatsu stoel via onze mp verkocht kwam uit studio namelijk;)

Als ik zie hoe tergend langzaam gear hier vaak verkoopt, wil ik niet weten hoe lang ik met mijn grootmoeders vaas zou moeten leuren hier.

Back