Pseudo ballanced vraag.

Vic

Soldeerprofeet
De manual van de novation Summit legt uit dat de outputs PSEUDO BALLANCED zijn? Wat is dat?

Ik wil hem aansluiten op een xlr input, welke kabel best maken?

Xlr naar ts met pin 1 en 3 van de xlr to ground.
Xlr naar trs gewone ballanced kabel.

Opzich maakt het vrij weinig uit, een balanced TRS op een TS unbalanced aansluiting sluit een pin uit.

Pseudo balanced is, heb het even opgezocht maar dit is van mijn kant de klok horen luiden maar geen idee hoe verder. Het schijnt gebalanceerd te zijn op basis van impedantie. De aansluitingen zijn geen exacte kopiën van elkaar maar één ervan is aangesloten op de aarde :P (bron: https://www.reddit.com/r/synthesize... TRS, but,impedance matching the output stage.)

Ik denk dat het weinig uitmaakt of je een gebalanceerde of ongebalanceerde connector erop aansluit. Het klinkt vanuit de Summit allemaal hetzelfde als ik dat zo lees.

Ik heb bij de Summit een keertje de TS kabels (naar XLR aansluiting) omgewisseld naar TRS kabels. Pin me er niet op vast maar volgens mij had dit wel een gunstig effect op het ruisniveau.
Edit: foutje, betreft geen XLR aansluiting, de TRS line kabels zitten in zo'n gebalanceerde input op de audio interface waar zowel line als XLR in past

Ik heb bij de Summit een keertje de TS kabels (naar XLR aansluiting) omgewisseld naar TRS kabels. Pin me er niet op vast maar volgens mij had dit wel een gunstig effect op het ruisniveau.
Edit: foutje, betreft geen XLR aansluiting, de TRS line kabels zitten in zo'n gebalanceerde input op de audio interface waar zowel line als XLR in past
En waar ik zei 'line' moet zijn 'jack' haha.

Back