Dozart - Spiritual Being

Dozart

Ouwe rot
Hallo allemaal

Nieuwe track weer. Benieuwd wat jullie ervan vinden. Er is vast nog zat ruimte voor verbetering. Ik moet nu helaas werken, maar ik dacht: ik post 'm gewoon alvast. Kan ik er vanavond nog ff verder aan werken om er het optimale uit te halen. Uiteraard met jullie tips en invalshoeken ;)

Zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. Had mezelf een doel gesteld: dit is de laatste track van ongeveer 4 á 5 psytrancenummer van de afgelopen tijd, waarvan ik denk dat ze wel eens releasewaardig kunnen zijn. Als deze dan af is, ga ik een poging wagen het uit te brengen. Benieuwd of dat gaat lukken.

Kick sub komt goed door, tik (hoog) zou misschien iets beter kunnen. Misschien, maar dat kan ook aan mij liggen, is de kick net een tikje te boomy. Hihat(s) staat net iets te hard. Komt net net boven de mix uit wanneer je deze op zacht volume luistert. Kick en bass werk en fijn samen en kan horen dat jij het bent. Een soort van signature sound ;) Ik hoor een zee aan geluiden die er voor zorgen dat de aandacht er bij blijft. Je zou je eventueel nog een keertje kunnen nalopen op volume verschillen. Heb het idee dat deze iets beter op elkaar kunnen worden afgestemd. Door de zee aan geluiden, er gebeurt voor mij doen een hoop in de track, heb ik moeite om het thema van het nummer te horen. 4:20 > leuk verassend element! Zou zelf de break eerder laten komen of inkorten. Houd ons op de hoogte wanneer je track released worden :okdan:

Kick sub komt goed door, tik (hoog) zou misschien iets beter kunnen. Misschien, maar dat kan ook aan mij liggen, is de kick net een tikje te boomy. Hihat(s) staat net iets te hard. Komt net net boven de mix uit wanneer je deze op zacht volume luistert. Kick en bass werk en fijn samen en kan horen dat jij het bent. Een soort van signature sound ;) Ik hoor een zee aan geluiden die er voor zorgen dat de aandacht er bij blijft. Je zou je eventueel nog een keertje kunnen nalopen op volume verschillen. Heb het idee dat deze iets beter op elkaar kunnen worden afgestemd. Door de zee aan geluiden, er gebeurt voor mij doen een hoop in de track, heb ik moeite om het thema van het nummer te horen. 4:20 > leuk verassend element! Zou zelf de break eerder laten komen of inkorten. Houd ons op de hoogte wanneer je track released worden :okdan:
Ik ga het allemaal ff checken vanavond. Thnx!

Nog even goed eraan gezeten. De kick en bass re-defined. Alhoewel, subtiel. Maar volgens mij is het nu iig niet meer te boomy, en prikt de kick nu goed door de mix? onder de 39hz gehighpassed, dipje rond 57hz en juist een boost rond 150hz voor meer definitie in de mix. Hoor wel dat een lead er niet helemaal lekker doorkomt nog, maar goed, moet weer werken.
Ook ff goed huisgehouden in de hoge frequenties van sounds. Daar was ook te veel van, waardoor een te harde en onrustige mix.
Maar goed, moet over 7 minuten op m'n werk zijn, dus tja... :P hoop dat het zo al aangename verbetering zijn.

Heel cool. In het bijzonder de synth melodieën die alle kanten op gaan en leipe details. Blijft spannend zo. Qua mix ook gewoon lekker. Soms wel wat te drukke/te luide typische psy- geluidjes naar mijn smaak, maar ben ook niet zon psy-head.

Heel cool. In het bijzonder de synth melodieën die alle kanten op gaan en leipe details. Blijft spannend zo. Qua mix ook gewoon lekker. Soms wel wat te drukke/te luide typische psy- geluidjes naar mijn smaak, maar ben ook niet zon psy-head.
Thanks man. Ik neem het weer mee voor vanavond. Psyhead of niet, het is een bekende valkuil voor me om het soms te druk te maken en het is de kunst dat net niet te doen. Dus zal er vanavond nog ff naar kijken.

Tracktitel trouwens veranderd in 'Spiritual Vibes'. Vind ik net leukerder klinken toch voor dit nummer.

Erg mooi. lekkere spannende vibe. Well done 👍👍👍
Thank you, Sir!

Ik ben inmiddels in de zelf-mierenneukerijfase beland met dit nummer. Dus ik heb er weer aan zitten sleutelen. Op koptelefoon klonk die nog niet naar wens hier.
Aangepast en volgens mij nu veel lekkerder om op je toptelefoon te beluisteren.
....Hoe vinden jullie het?

Ik luister weinig of nooit met een hoofdtelefoon, omdat ik kan rekenen op mijn Behringer Truth monitors.

Ik luister nog eens als ie volledig af is, iets wat het voor mijn part al was :)

Gloomy.

Ik luister weinig of nooit met een hoofdtelefoon, omdat ik kan rekenen op mijn Behringer Truth monitors.

Ik luister nog eens als ie volledig af is, iets wat het voor mijn part al was :)

Gloomy.

Jij durft te vertrouwen op Behringer? Gedurfd hoor. :dubbel:}:|

Ik durf ook zeker te vertrouwen op mijn Adam Studio monitoren en als ze kapot gaan, koop ik direct weer hetzelfde model opnieuw. Toch zullen ze je op iedere muziekopleiding adviseren je muziek altijd op minstens 3 audiobronnen terug te beluisteren om te kijken of het op alle systemen goed klinkt.
Zeker een goeie koptelefoon is van grote waarde, omdat je dan het geluid het meest direct in je oren krijgt. Je hebt dan niet te maken met omgevingsreflecties die het geluid toch vaak op z'n minst ietwat vertekend in je oren terecht laten komen. Als je je ruimte akoestisch een beetje onder handen neemt, minimaliseer je het natuurlijk. Maar toch is het altijd goed dingen nog even te checken op andere audiobronnen voor de objectiviteit. ;) Op koptelefoon kun je echt even goed inzoemen op detailniveau. Hoor je soms nét ff beter of iets te hard, te zacht, te scherp of whatever is.

Ja, begrijp ik totaal. Maar als je al 20 jaar muziek maakt, zoals ik, dan doe je dat de eerste jaren (op ieder medium beluisteren), maar naarmate de tijd verstreek, wist ik wel hoe het moest. Ik krijg toch vaak de feedback: goeie mix, goeie master... En ik beluister mijn nummers nooit meer op hoofdtelefoon. Ik vind dat eerlijk gezegd heel vervelend om een hoofdtelefoon of oortjes te dragen. Leuke conversatie :okdan:

Ja, begrijp ik totaal. Maar als je al 20 jaar muziek maakt, zoals ik, dan doe je dat de eerste jaren (op ieder medium beluisteren), maar naarmate de tijd verstreek, wist ik wel hoe het moest. Ik krijg toch vaak de feedback: goeie mix, goeie master... En ik beluister mijn nummers nooit meer op hoofdtelefoon. Ik vind dat eerlijk gezegd heel vervelend om een hoofdtelefoon of oortjes te dragen. Leuke conversatie :okdan:
Ben er ook niet heel groot fan van, maar ja, als ik 's avonds/'s nachts nog wel eens muziek ga maken, voel ik me toch wat meer op m'n gemak ermee ivm de buren. En ff als laatste check alleen nog voordat ik iets de wereld in slinger. Al vergeet ik het soms ook haha

Heb er weer ff lekker aan gezeten. More psychedelic vibes, :D
Track (openingspost) weer geüpdatet.

Ik heb toch nog eens geluisterd, en je gaat het niet geloven: ik vond de versie die ik eerder hoorde beter.

Dit is een zeer goed geproduceerde track met een goeie mix & master, maar persoonlijk geef ik toe dat er "too much psychedelic vibes" zijn bijgekomen. Je mag 100x scrollen doorheen de track, telkens is er wat nieuws... Meestal "geflipte psygeluiden". Dat kan heel goed zijn voor sommige, maar voor mijn werkt het niet zo goed, omdat mijn brein zich niet kan focussen op de track omdat er "individueel" teveel gaande is. Begrijp je mijn uitleg zowat?

Gloomy.

Ik heb toch nog eens geluisterd, en je gaat het niet geloven: ik vond de versie die ik eerder hoorde beter.

Dit is een zeer goed geproduceerde track met een goeie mix & master, maar persoonlijk geef ik toe dat er "too much psychedelic vibes" zijn bijgekomen. Je mag 100x scrollen doorheen de track, telkens is er wat nieuws... Meestal "geflipte psygeluiden". Dat kan heel goed zijn voor sommige, maar voor mijn werkt het niet zo goed, omdat mijn brein zich niet kan focussen op de track omdat er "individueel" teveel gaande is. Begrijp je mijn uitleg zowat?

Gloomy.

Tussen 3:40 en 4 minuten had ik ook met m'n stomme kop een automation aan staan die daar niet had gemoeten, dus daar zat sowieso een raar stuk. Is weer gefixt.
Voor de rest niet heel veel meer aan gedaan, en laat het verder voorlopig zo :)

Back