conception (ambient/dub/spacethingie)

nomore

Lintage Vid
Deze zit al wat langer in de koker, ik was er denk ik begin januari mee begonnen, veel andere drone/ambient tracks begonnen (en ook op de final mix af) en deze weer op gepakt.
Vooral mixtechnisch loop ik met veel analoog spul tegen wat limieten in mijn monitoring-situatie aan. Met met veel saturatie komen er dan toch bepaalde harmonische elementen in die in eerste instantie niet zo goed hoorbaar zijn, maar vooral dan op 'normale' headphones wel naar voren komen. Om het te temmen gebruik ik nu de DSEQ dynamische plugin.

Misschien is het hoorbaar, maar ik was volgens mij toen weer even geinspireerd door Twin Peaks, vandaar de space echo achtige sounds. :)

Voor de visuals doe ik maar wat om het nog vager te maken, het beestje is een 1 cellige die langzaam tot zijn einde komt, maar elk einde is een nieuw begin dus vandaar 'conception'

"eencelligen hebben geen doodsbesef, maar ja, ze reageren wél op stervensprocessen!" :D

Heel erg pakkend nummer, met geluiden die ik nog noot eerder gehoord heb. Goed gedaan yo!

Gloomy :)

Back