Sid chip 6581 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Yep, heb ik er ook twee van. Dikke prima!
En ik weet hoe een SID moet klinken, ik maak ook muziek op een Commodore 64 met een 'echte' SID.
Zijn er verschillen hoorbaar met een echte? Ik heb nu een 6581 en een 8580 in mijn TherapSID zitten, 1 van mijn andere 6581 chips heeft (volgens mij) de geest gegeven. Het liefst wil ik weer twee 6581 chips er in hebben omdat die sound me wat meer aanstaat. Maar heeft die ArmSID echt hetzelfde karakter? (meer ruis, beperktere resonantie)

Vandaag twee sids gescoord
voor 4 tientjes !
Bedankt iedereen

Attachments

• IMG_20250326_160642.jpg
    IMG_20250326_160642.jpg
    94,1 KB · Bekeken: 75
Zijn er verschillen hoorbaar met een echte? Ik heb nu een 6581 en een 8580 in mijn TherapSID zitten, 1 van mijn andere 6581 chips heeft (volgens mij) de geest gegeven. Het liefst wil ik weer twee 6581 chips er in hebben omdat die sound me wat meer aanstaat. Maar heeft die ArmSID echt hetzelfde karakter? (meer ruis, beperktere resonantie)
Als je online gaat zoeken, vind je genoeg mensen die verschillen horen: niet omdat de ArmSID per se slechter is, maar omdat je gewoon verschil hoort en net als vinyl vs. CD sommige mensen liever vinyl hebben terwijl CD technisch superieur is.
Er zit overigens al verschil tussen twee SIDs van hetzelfde type en een deel van de ruis en het filterkarakter komt van het circuit rondom de chip, niet van de chip zelf, dus ik vind 't allemaal niet heel belangrijk.
Voor die paar tientjes zou je het gewoon zelf moeten proberen. :)

Status
Please reply by conversation.
Back