Wavestate (module) op USB bus power ?

JFP

Nieuwkomer
Hoi hallo, ik kan uit de manual hier geen vinger achter krijgen en ook op YouTube geen info gezien. Maar wel veel influencers die een keystage of Keylab of zo aan een KORG module hangen (wavestate / opsix / multipoly…). Kun je zo’n KORG module op usb power laten lopen ? Scheelt weer adapter en extra kabels. Sowieso raar dat die vallen geen usb-c of usb-A porten hebben om een controller met usb out aan te hangen. Moet via DIN MIDI. Hoe 1984 KORG ..??!

AC adapter (DC12V, 2500mA). Power consumption: 5 W.

Das best veel voor USB dus ik denk het niet.

Thanks ! Ik dacht ook al zoiets, dacht even dubbelcheck bij iemand die een wavestate heeft staan.

Moet via DIN MIDI. Hoe 1984 KORG ..??
Muziekinstrumenten zijn zelden op de laatste technologie gebouwd (net als auto computers). De hippe nieuwe smartphone chips zijn vaak maar enkele jaren leverbaar wat niet zo bevorderlijk is als je een apparaat 10+ jaar op de markt wil houden. Daarnaast wordt er hard geprobeerd de prijs te drukken en een 'beter' digitaal platform kan maar zo honderd euro extra op de consumentenprijs betekenen. Daarvoor willen de meeste mensen best een DIN kabel inpluggen ;)

AC adapter (DC12V, 2500mA). Power consumption: 5 W.
Das best veel voor USB dus ik denk het niet.
Dat de adapter die ze meeleveren max 5W kan geven zegt natuurlijk nog niet dat het ding het ook allemaal gebruikt.
Daarnaast kan een moderne USB-C poort tot 240W leveren (met de juiste kabel) dus het is technisch niet onmogelijk.

Back