Balanced outputs op synths

Ikzelf gebruik gebalanceerd waar mogelijk, omdat het luider en schoner is.
(waarschuwing:ik heb AI gebruikt voor dit antwoord maar zelf gefilterd)
Het klonk al veel te 'stellig'.
Ik ben vaak door AI gefopt met informatie die achteraf niet blijkt te kloppen (als je doorvraagt).
Maar het wordt wel als waarheid gepresenteerd.

Zeker dergelijke niche vragen waar onvoldoende materiaal is om op te trainen geeft bijzonder (slecht) resultaat.
En als je doorvraagt omdat je een fout hebt ontdekt krijg je helemaal interessante gesprekken.
Ja, nu ik er nog eens over nadenk zie ik dat mijn antwoord niet zo goed geformuleerd was (lees, het klopt niet)
'maar waarom heb je het dan gegeven? '
Ik ben nog in een testfase en kan onjuiste antwoorden geven.
'dat vroeg ik niet, ik vroeg waarom je dit antwoord hebt gegeven, waar heb je het op gebaseerd'
Ik mag mijn bronnen niet altijd prijsgeven en in dit geval dus niet. Heb je nog meer vragen waar ik je wel mee kan helpen?

Best gevaarlijk, maar dat is onderwerp voor een ander forum.

Terug naar TRS. Ik sluit alles aan zoals de fabrikant zegt of aanbiedt.
Dus TRS / XLR als dat aanwezig is, en anders TS.
Ik heb me er onvoldoende in verdiept om te begrijpen of het anders / beter kan en er gaan zoveel halve waarheden rond waar fabrikanten lustig op inspringen met extra spullen om te verkopen dat ik pas in actie kom als het een probleem oplost waar ik last van heb.
En voor nu heb ik één USB probleem, maar enkel bij de BOUM en Deco V2 en door de USB kabels er uit te trekken is dat grotendeels verholpen.
En ik verwacht niet dat investeren in balanced kabels dit oplost, want het zit hem in de USB verbinding naar de interface, dat was de enige kabel die nog ingeplugd was.
Toen ik de randaarde van de USB kabel afplakte was het grotendeels weg. Goed genoeg voor mij.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Als ik mn best doe zien de mixer ingangen er zo uit:

sexy toch?
20250317_135559.jpg

@Montfrooij In dat kader vraag ik mij af of het zou helpen (en nog zou werken) als ik de twee ground pins van de adat sync kabel tussen mijn MIDI Timepiece en hd recorder zou loskoppelen. Die geeft nu een knal op de kanalen als hij synct. Maar ik weet niet zeker of het wel aan een ground ligt en de ADAT data moet natuurlijk nog wel ergens een gnd referentie hebben.

Het is een aangegoten kabel dus ik kan het niet zomaar testen.

@Montfrooij In dat kader vraag ik mij af of het zou helpen (en nog zou werken) als ik de twee ground pins van de adat sync kabel tussen mijn MIDI Timepiece en hd recorder zou loskoppelen. Die geeft nu een knal op de kanalen als hij synct. Maar ik weet niet zeker of het wel aan een ground ligt en de ADAT data moet natuurlijk nog wel ergens een gnd referentie hebben.

Het is een aangegoten kabel dus ik kan het niet zomaar testen.
Geen ervaring met Adat hier

Radial is het beste wat er te krijgen is. Is echt duur ja. Maar het lost wel shit op 🙂 Ze hebben ook een goedkopere stereo DI voor 229,-, de DI Pro 2 . Is ook passief, maar heeft minder toeters en bellen. Ik had die evengoed kunnen kopen. Tip: Palmer heeft ook DI’s die volgens mij ook goed zijn, zie Thomann.
Palmer Re-amp box is een stuk betaalbaarder maar DI's hebben ze ook. Ze hebben volgens mij wel een iets hogere ruisvloer. Radial is inderdaad het beste wat er te krijgen is. Ik hik er ook wat tegenaan, maar uiteindelijk komt het er wel denk ik.

Volgensmij ben ik een nerd aangezien ik dit interessant vind. Neve heeft de RNDI. Mono, stereo en 19” model.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik vraag me ook af of dit model wat toe kan voegen aangezien z’n outputs gebalanceerd zijn en latency vrije monitoring heeft. Hij is ook met een iPad te bedienen voor eventuele fx dus veel neve / Yamaha in betaalbaar steinberg jasje

Radial is het beste wat er te krijgen is. Is echt duur ja. Maar het lost wel shit op 🙂 Ze hebben ook een goedkopere stereo DI voor 229,-, de DI Pro 2 . Is ook passief, maar heeft minder toeters en bellen. Ik had die evengoed kunnen kopen. Tip: Palmer heeft ook DI’s die volgens mij ook goed zijn, zie Thomann.
Ja, dank.
die Palmer heb ik hier ook in huis gehaald, maar was voor mijn problemen niet efficiënter dan die goedkope behringer.

De typische podium workstations hebben vandaag de dag toch vrijwel altijd balanced outputs hoor, vaak ook op XLR.
(Yamaha Montage, Roland Fantom, Korg Kronos,...)

Ik heb hier nog een oud testje liggen. (Opamp is er uit)
IMG_6591.jpeg
IMG_6590.jpeg

Maar wat ik wel interessant vind en een vraag aan de elektro technische, wat gebeurt er als je een signaal uit je Synth gewoon splitst in 2x non inverted en dan in een balanced trs/xlr stopt? Maakt het circuit (opamp) dan van 1 signaal een extra inverted? Of maak je als je een non inverted signaal dmv een opamp en het circuit design een non en inverted signaal.
Lang verhaal kort, wat gebeurt er als ik twee non inverted signalen in een trs/xlr mixer input stop? (Ps ga het vandaag gewoon proberen )

Wat er gebeurt als je 2 ongebalanceerde inputs samenbrengt in 1 gebalanceerde input? Waarom zou je dat doen? Wat er gebeurt is dat alle mono info gecancelled wordt en je stereo informatie links/rechts (uit fase) overblijft.

Ik weet het al! MstrFX gaat stiekem een karaokebar openen en hoopt zo de zanglijn uit opnames te kegelen zodat hij instant backing tracks heeft. :bekdicht:

AI schijnt dat tegenwoordig veel beter te kunnen. Maar geen ervaring mee. Ik hou niet van karaoke.

Ik weet het al! MstrFX gaat stiekem een karaokebar openen en hoopt zo de zanglijn uit opnames te kegelen zodat hij instant backing tracks heeft. :bekdicht:

😂, je hebt me in de gaten..zodra ik kabels kan aansluiten open ik ook een MstrFX-shop.nl

Laatst gewijzigd:
Wat er gebeurt als je 2 ongebalanceerde inputs samenbrengt in 1 gebalanceerde input? Waarom zou je dat doen? Wat er gebeurt is dat alle mono info gecancelled wordt en je stereo informatie links/rechts (uit fase) overblijft.

Dank, puur om het beter te begrijpen.
Ik zit namelijk ook te experimenteren met een drumcomputer waarvan ik de mono uit weer door de stereo input wil.

En ik moet even testen of die mono gebalanceerd of niet.
Het irritante is dat ik niet onthou wat ik 1 maand geleden heb uitgezocht:/

Dank, puur om het beter te begrijpen.
Ik zit namelijk ook te experimenteren met een drumcomputer waarvan ik de mono uit weer door de stereo input wil.

En ik moet even testen of die mono gebalanceerd of niet.
Het irritante is dat ik niet onthou wat ik 1 maand geleden heb uitgezocht:/

MstrFX, uit je laatste reactie meen ik te begrijpen dat jij veronderstelt dat een gebalanceerde input een stereo input is?
Dat is zo niet hoor. Een TS jack = mono ongebalanceerd, een TRS jack is ofwel mono gebalanceerd (meestal), ofwel voor stereo gebruik zoals bij een hoofdtelefoon. Ziet er identiek uit, maar is het niet.
Een TRS input op een mengtafel of andere apparatuur is zelden stereo hoor. Enkel op sommige hoofdtelefoonversterkers zie je soms TRS inputs die een stereo input verwachten.

Back