Kick drum eurorack

MstrFX

B T N!
Ik heb wat lopen testen in m’n eurorack en eigenlijk elke Synth die ik onder handen krijg probeer ik eerst altijd of ik er een dikke kick uit kan krijgen.

Nu heb ik onlangs de SN76477 Synth on a chip in huis gehaald. De Blacet en Thomas Henry voice toepassingen bekeken maar ik wil hem beperken tot een heerlijke KICK met veel mogelijkheden. Zo uitgebreid en experimenteel mogelijk.

Maar ik ga 2 modules kopen en slopen en die in de module samen smelten (Zijn onderweg)
1. Synthrotech Dirt filter
2. Behringer Wasp

Ik wil de SN76477 audio out splitsen en hoe ik het nu voor me zie het Dirt Filter voor de Thump van de Kick gebruiken en de Wasp voor de transient.

Verder heb ik ook nog een that vca die ik hierin wil verwerken.

Mocht iemand ervaring hebben met de SN76477 dan hoor ik het graag alsmede andere ideeën. Ik heb veel uitgeprint en moet nog veel lezen maar ik heb er zin in.
Komende week druppelt alles wel binnen kwa materiaal en kennis.

Dirt filter

Ben benieuwd

Ik heb geen ervaring met de SN76477, wél met zijn grote concurrent, de AY-3-8910 (en later de chinese variant YM2149).
Voor een bass-drum gebruik ik weer een andere manier van genereren, daar "synthetiseer" ik het geluid.
Ik begin met een sinus, driehoek of blokgolf, waarvan ik de frequentie kan instellen.
Eventueel kan ik ook een klik toevoegen, die de mallet voor moet stellen, ook kan ik een hoog naar laag modulatie toevoegen (pieoew)...
zo klinkt het:

en zo werkt het:
Open sch bassdrum.png

Gaaf! Helaas heeft de SN geen sine ik hoop de golf dus te kunnen folden tot een betere kick maar dat is afwachten tot ik wat heb kunnen experimenteren.

Aangezien dit projectje ook een beetje een grap is in deze copy the cloney periode (gezien het gebruik van bepaalde namen in 1 module) heb ik als werktitel bedacht: The Artist Kick Bias module.

1. Faceplate van Make Noise
2. Filter van Behringer (Wasp)
3. Filter van Synthrotek (bias Dirt filter)
4. THAT vca 2180b want ja dat is top
5. Thomas Henry erin betrekken.

image.jpg

De Behringer Wasp moet ik eerst de potmeters en jacks van desolderen. De Potmeters worden vervangen de jacks moet ik nog over nadenken of ik die achter de plate wire.

Kale Wasp:
image.jpg

Zodra m’n Erica Synths EDU labor klaar is kan ik de SN gaan aanslingeren.

Ik vermoed dat ik de output eerst op het juiste eurorack volume moet krijgen wellicht met de That vca en ik zit aan een tilt eq te denken.

Verder heb ik met Jef van Synthrotek gesproken ivm een mod wat ik zou willen toepassen als ik z’n filter binnen heb. Ik wil de bias potmeter stepped ladder maken met fine tuning per step. Het leek hem een de moeite waard dus dat ga ik proberen. Nu nog een stepped potmeter vinden die geschikt is. Anders word het handwerk.

Laatst gewijzigd:
Back