DAW-less mixen (zonder mixer)?

r.5

Vers lid geweest
Nu DAW-less jammen zo'n beetje een hype is/was, zou ik graag hier willen brainstormen over DAW-less mixen.

Ik heb namelijk een Ableton Push 3 standalone en wil er wat extra synths en FX aan hangen om het boeiend te houden
maar zou willen vermijden dat ik een analoge of digitale mixer moet meesleuren.

Dus vroeg ik me af of ik eventueel een ADAT I/O zou kunnen gebruiken om die synths en FX in te pluggen en vervolgens die ADAT I/O te connecteren op:
  • ofwel de ADAT I/O van mijn Ableton Push 3 Standalone en te mixen via een pre-defined Ableton template
  • ofwel de ADAT I/O van mijn RME soundcard en te mixen via RME TotalMix (als dit lukt zonder CPU/computer)
Eventueel te combineren met een midi controller zoals de Novation LaunchControl XL.

Iemand enige ervaring hiermee of andere suggesties?

waarom zou dat niet kunnen?
een 8x analoog naar adat is net zo groot als een linemixer.
wil je heeeel klein. kijk eens naar de volca vmix

Als ik het goed begrijp werkt dat standalone. Dus een adat interface halen met 8 inputs en die aan je push hangen. Bij een kanaal kan je dan een van de adat inputs kiezen en voila, daar heb je jouw externe synth. Mixen kan je gewoon op de push zelf.

• Duimpje
Duimpjes: r.5
Met een puike analoge tafel met direct outs zou je een Behringer ada8200 (8x I/O) kunnen mixen.

• Duimpje
Duimpjes: r.5
Met een puike analoge tafel met direct outs zou je een Behringer ada8200 (8x I/O) kunnen mixen.
Ik heb een Yammie 01v96 en een B-Uli X2442USB… en vind de analoge B-Uli veel leuker maar zou net willen downsizen…

1U 8x I/O met hands-on Midi controller… Wat zou de added value zijn van de analoge tafel (tijdens live jammen)? Voor multi-track HD-recorder kan ik volgens mij best wel een computer gebruiken? Geen kritiek, gewoon een vraag..

Nu DAW-less jammen zo'n beetje een hype is/was, zou ik graag hier willen brainstormen over DAW-less mixen.

ik begreep hier uit dat je DAW-less je tracks wilde (af) mixen. Maar heb ik blijkbaar verkeerd begrepen. :)

Ik was eerder bezorgd over latency en al zeker als je meerdere malen in/out zo gaan zoals bvb bij een synth-in en vervolgens een FX send/return...

Ik gebruik de push 3 standalone in combinatie met adat in/out om externe gear aan te sluiten. Ik gebruik nu een Vestax VCM600 als midi mixer. Deze sluit je rechtstreeks aan op de Push 3 USB-A port. Werkt prima.
1743976326753.jpeg

Ik gebruik de push 3 standalone in combinatie met adat in/out om externe gear aan te sluiten. Ik gebruik nu een Vestax VCM600 als midi mixer. Deze sluit je rechtstreeks aan op de Push 3 USB-A port. Werkt prima.
Idd gave controller…!

Qua externe audio gebruik ik, net als in Ableton Live, de External instrument/ Audio plug-in.
Thanks! Hier ben ik wat mee…

RME is volgens mij ook standalone te gebruiken, dus dan kun je inderdaad totalmix gebruiken met een tablet of misschien midi controller.
Dat was me niet duidelijk… Heb de DigiFace USB…. Misschien kan ik eerst sub-mixes maken op de RME, die via ADAT naar Push SA voor FX, delay, reverb (intern en/of extern) en vervolgens de mixbus terug uit…

Kijk loopop heeft blijkbaar iets gelijkaardigs gedaan met Push + RME maar dan quadraphonic (met laptop maar volgens mij voor een andere reden)…

Dit is misschien even groot als een ADAT I/O... en meer handson...

Kijk loopop heeft blijkbaar iets gelijkaardigs gedaan met Push + RME maar dan quadraphonic (met laptop maar volgens mij voor een andere reden)…

Klopt. Behalve Live gebruikt hij ook nog andere plug-ins. Dus vandaar dat hij de Push 3 in controller mode draait en niet in standalone. Wat ik nog was vergeten te zeggen: wat ook een leuke controller is: de Akai APC40 mk2. Deze is samen met Ableton ontwikkelt en werkt net als de Vestax VCM600 out of the box.
1744350247196.jpeg

Zelf heb ik de Novation Launchcontrol XL… Ziet er meer als een traditionele mixer uit en de pads heb ik al op Push…

1744363154000.png

Back