Maffez eurorack DIY

Er staan heel dunne lijntjes op de PCB. Ik kijk altijd naar het schema voor de zekerheid. Toevallig zijn al deze diodes aan een kant met ground verbonden. Dat kan je checken met de multimeter.

alles gelukt dacht ik, maar alleen het eerste kanaal werkte en dan moest ik naar een familiefeest.
bij terugkomst nog eens alles gereflowed, geen soelaas.
nog eens, nog eens. nog steeds alleen kanaal 1. alle weerstanden gecontroleerd met het schema om te zien of die goed zaten.
de TL074's en de AS662D eraf gehaald en opnieuw gedaan.
toen ik dan stroom op de module zette, vloog 1 TL074 in de fik... leek allemaal perfect gesoldeerd, had de loep erbij gehaald maar ik vermoed dat het probleem al van het begin bij die TL074 zat.
heb de stroom er onmiddellijk afgehaald maar de pcb is voor de vuilbak 😖

Ik zou er later nog eens rustig naar kijken, dat de hele PCB weg moet lijkt me sterk. Maar als het werkelijk zo erg is dan heb ik er nog meer, mocht je het nog een keer willen proberen.

daarnet om dat wrang gevoel weg te krijgen de pole-y gebouwd.
die werkt wel gelukkig.

@jvq - ik denk niet dat de pcb nog te redden valt, kijk maar eens (rv1 heb ik in de pole-y gezet, die is niet opgefikt ;)):
modela.jpeg

Laatst gewijzigd:
OK lastig. Je kunt misschien nog wat van de PCB maken als je een TL074 aansluit met de "dead bug" methode maar het wordt wel een gerommel.

Jippie! Ziet er goed uit. Leuk idee met de gekleurde moertjes, het is nogal een chaos met inputs en outputs op deze module.

Back