Reason Recycle - nu GRATIS !

Recycle van Reason Studios (vroeger Propellerhead) is nu gratis !
Hier heb ik zelf 21 jaar op gewacht, het enige wat je nodig hebt is een account.
Samenhangend een april 2025 chop-your-samples-challenge om ermee aan de slag te gaan.

1743612401493.png

In ableton live 9 doet de rex file niet veel, ik kan hem enkel plaatsen, niet meer manipuleerbaar, misschien enkel tempo, maar kkan geen blokjes
plaatsen zoals dat met normale wavs het geval is, om deze uit dan wel in te trekken.

Recycle 2.2 zit ik nog, ik kan wel de slices exporten & dan verder in een drumdinges steken.

recycle-remix-600x750.jpg

Laatst gewijzigd:
Zijn hier Recycle experten?

Wat ik wil bereiken: 1 stuk uit een muziekstuk isoleren (meestal 12-16 maten of meer) en herhalen om daarop te kunnen oefenen voor improvisatie.
Mijn proces tot hier toe:
1) stuk op CD zoeken of op Youtube (en dan met Youtube to mp3 downloaden)
2) openen in Audacity en de betreffende 16 maten of zo zoeken en proberen de punten links en rechts zo goed mogelijk te krijgen dat de timing juist is en niet plopt of kraakt.
3) uitsnijden en bewaren
4) met VLC op telefoon afspelen terwijl ik oefen.

Stap 3 kan beter en sneller, vandaar deze vraag ook reeds: eenvoudige looper voor Android.

Nu dacht ik aan ReCycle.
Daar is stap 3 wat eenvoudiger, wel met extra stap om de mp3 naar wav te converteren want Recycle kan geen mp3 lezen.
a) sensitivity hoog opdrijven
b) afspelen en dan de marker bij linkse punt locken, verder afspelen en marker bij rechtse punt locken
c) dan sensitivity terug naar 0 en ik lijk mijn loop in een slice te hebben. En ik heb slechts 3 slices: voor mijn loop, mijn loop en de rest van het stuk na mijn loop.

Echter als ik dan de slide afspeel zit er een herhaling van de laatste seconden met fadeout.
Ook als ik exporteer heeft slice002.wav die herhaling met fadeout.
Is dit een bug in ReCycle of doe ik iets fout?
Envelope, transient en equalizer staan uit.

Ik heb ook Bitwig Studio of Lite versie van Ableton als deze dit vlotter kunnen.

in Ableton kan je zelf je begin & eindpunt (warp-marker) instellen & locken, dan loop-en & dan aantal keer op je tijdlijn zetten & renderen
in casu 1.4 begin warpmarker, 2.4 eind warp marker
indien je de loop trager/sneller wilt, gewoon tempo aanpassen

audio wordt dan zo kneedbaar als je maar wil

Screen Shot 2025-04-25 at 15.10.24.png

Back