De UFX+ is een mooi apparaat maar voor die prijs heb ik sowieso geen interesse. Hoewel RME te gek is en juist interessant is omdat het zo lang ondersteund wordt en alles erbij zit is deze unit wel 7 jaar oud en was de nieuwprijs toen ongeveer gelijk aan wat de III nu kost, trek daar de belasting van af en je zit op +/- 1980 euro.. Als ik zo diep in de buidel tast waarom zou ik dan niet voor 100e meer de nieuwste versie kopen? In Duitsland gaan de oude Firewire FF's rond de 300-400 (en dan moet je er inmiddels 200e aan verloopjes bij), UFX V1 heb ik al helaas al twee keer net naast gegrepen voor 700 en 650, op dit forum ging er dus een voor nog minder.. dat lijken me prima prijzen. Ik heb onlangs een Fireface 802 voor 850 verkocht die ook in nagenoeg nieuwstaat was, maar daar vragen mensen op marktplaats ook gerust 1000-1500 voor terwijl de geüpdatet versie van dat model nu gewoon nieuw voor maar 200 meer te krijgen is, en als je belasting kan aftrekken heb je zelfs een nieuwere versie met betere conversie & specs voor 1400.. Ik zie gitaarpedalen voorbijkomen die worden aangeboden voor meer dan de huidige nieuwprijs terwijl er nieuwe versies zijn (en geen boutique, gewoon dingen als een Zoom MS70CDR), allerlei andere instrumenten en electra waar men tot maar een tientje onder de nieuwprijs gaat. Volgens mij is de chipschaarste van de lockdown mentaal nog niet helemaal uitgewerkt. Ik zou met een originele UFX (inmiddels 15 jaar oud ontwerp) prima uit de voeten kunnen qua functionaliteit en conversie maar dan wil ik ook een prijs betalen die reflecteert dat het anderhalf decennium oude hardware is, anders spaar ik wel door en ga ik voor nieuw.