Ik wil graag een vintage Roland Juno 106 kopen.. is 1600E dan OK?

als je de sound van een Juno 106 idd veel geld neerleggen.
Gebruik je hem veel dan is het hem waard.
Heb zelf lang lopen tobben over een Juno 106, 60 en heb uiteindelijk voor een Prophet 6 gegaan.

Hier staat er 1 voor 1500 euries. voledig gereviseerd.

als je de sound van een Juno 106 idd veel geld neerleggen.
Gebruik je hem veel dan is het hem waard.
Heb zelf lang lopen tobben over een Juno 106, 60 en heb uiteindelijk voor een Prophet 6 gegaan.

Hier staat er 1 voor 1500 euries. voledig gereviseerd.

Dat is waarschijnlijk de nieuwe MP verkoopstijl (mijn tenen krullen nu al). De geadverteerde prijs is een lokkertje, als je zegt dat je hem wil kopen voor 1500 gaat het feest niet door maar wordt je gevraagd om te bieden of om een bepaald hoger bedrag te geven. En dat is in het beste geval, als je te maken hebt met een beleefde verkoper. Ben ik fan van deze methode? Nee, ik ben geen fan van deze methode. Waarom doen we zo moeilijk als het ook makkelijk kan.

deze (man zit ook op t forum) is ook n optie, je weet dan voor 1000 euro ook wat je koopt.

een 106 met speakers in n donkere look (ikvind m veel mooier dan de 106 trouwens, maar ik ben vast n rare)

ALs je een 106 zoekt zou ik niet twijfelen en die hs60 nemen! Lekker verwarrend typenummer voor een 106 variant wel.

Reken bij die HS-60 voor €1000 nog wel op voicechip vervanging en wat overig onderhoud, waardoor je in totaal zo'n €1500-€1600 kwijt zal zijn. Maar dat is nog steeds goedkoper dan menig Juno 106 :-)

Ow ik had niet gelezen dat er nog wat werk aan die HS60 was. OK dan pas ik "niet twijfelen" aan naar "een beetje twijfelen en dan toch doen". :) Het voordeel van dat werk nog te laten doen, is dat je dan wel zeker weet wat, wanneer, waarmee vervangen is.

de speakers zijn vast ook randloos. er passen auto speakers in dacht ik, als je die functie wil.

De foamranden van de speakers zullen vrij zeker verteerd zijn vermoed ik ja. Zorgt voor een flapperend geluid als je lage basnoten speelt door de rammelende conussen. Maar zolang je niet echt de speakers gebruikt behoeft het geen aandacht. Wil je er wel nieuwe speakers in, dan zijn die te vervangen door kleine fullrange speakertjes van bijv. Monacor, of soms ook autospeakers inderdaad.

Ik snap dat mensen voor een Juno-106 kiezen uit nostalgie, maar als het om de klank gaat zijn er genoeg alternatieven. Wil je ECHT een Juno-106 dan bepaal JIJ wat daarvoor een acceptabel bedrag is.
(Ik heb er twee keer een Juno-106 gehad en ook twee keer weer verkocht)

Back