Focusrite Scarlet 3rd Gen, USB-isolator kopen

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Hey allemaal.

Ik zoek me suf. USB-A en USB-C, ik weet het niet meer.

Kunnen jullie me een isolator voorstellen die makkelijk in te pluggen is in mijn computer, leidende naar mijn focusrite.

Weten jullie welke isolator ik best gebruik, liefst met een linkje waar ik zoiets kan kopen.

ik kom uit op zoiets, maar dat koperen kopje dat begrijp ik niet goed, lijkt niet op de input van mijn Scarlett:

Dank voor jullie hulp alvast.

Gloomy :)

Dit gaat over de ruis die je in 1 speaker hoort toch?
Heb je L en R al gekruist? Dan kun je uitsluiten dat of een speaker stuk is of een kabel of de uitgang van je audiokaart.

Heb even de aansluitingen voor je aangegeven.

iso.png

Hij is ook verkrijgbaar met een USB A aan de pc kant en een versie met USB C naar USB C.

Hey allemaal.

Ik zoek me suf. USB-A en USB-C, ik weet het niet meer.

Kunnen jullie me een isolator voorstellen die makkelijk in te pluggen is in mijn computer, leidende naar mijn focusrite.

Weten jullie welke isolator ik best gebruik, liefst met een linkje waar ik zoiets kan kopen.

ik kom uit op zoiets, maar dat koperen kopje dat begrijp ik niet goed, lijkt niet op de input van mijn Scarlett:

Dank voor jullie hulp alvast.

Als je focusrite ook een stroom aapter aansluiting heeft kun je ook kiezen om een usb kabel te gebruiken die stroom uitsluit en alleen audio data stuurt

Dit gaat over de ruis die je in 1 speaker hoort toch?
Heb je L en R al gekruist? Dan kun je uitsluiten dat of een speaker stuk is of een kabel of de uitgang van je audiokaart.

Yeps, reeds geprobeerd. Niks. Dank je wel voor je bijdrage!

Heb even de aansluitingen voor je aangegeven.

Bekijk bijlage 3861334

Hij is ook verkrijgbaar met een USB A aan de pc kant en een versie met USB C naar USB C.

Dank je wel man. Maar ik begrijp het niet goed. Die externe 5 volt aansluiting hoef ik niet te gebruiken, toch?
USB-C naar USB-C zal wellicht niet werken in mijn geval, toch?
Dus die PC-kant is USB-A ?

Thnx mate!

hoe heb je je monitors aangesloten? Het kan namelijk een hoop schelen of je ze gebalanceerd of ongebalanceerd aansluit.

Als je focusrite ook een stroom aapter aansluiting heeft kun je ook kiezen om een usb kabel te gebruiken die stroom uitsluit en alleen audio data stuurt

Oh ja? Hoe heet dat en waar kan ik dat vinden? En is dat even goed als een isolator?

thnx man!

Gloomy.

hoe heb je je monitors aangesloten? Het kan namelijk een hoop schelen of je ze gebalanceerd of ongebalanceerd aansluit.

Met een jack. XLR of Jack, maakt niet uit, de ruis blijft.

Dank je wel, Eraser :)

Oh ja? Hoe heet dat en waar kan ik dat vinden? En is dat even goed als een isolator?

thnx man!

Gloomy.

Nou het is goedkoper en beter omdat je de stroom totaal weghaalt uit de usb. Je moet dan wel je adapter in je geluidskaart stoppen voor stroom uiteraard. Deze kabels zijn meestal diy. Of op maat te bestellen.

Maar als ik het goed begrijp na jou testen is het of L of R out van je focusrite die ruis geeft? Dan is er binnen in je geluidskaart toch iets mis met wellicht een capacitor filter

Dank je wel man. Maar ik begrijp het niet goed. Die externe 5 volt aansluiting hoef ik niet te gebruiken, toch?
USB-C naar USB-C zal wellicht niet werken in mijn geval, toch?
Dus die PC-kant is USB-A ?

Thnx mate!
Als je audio interface nu met een USB A (computerkant) naar USB ?
van je audio interface is aangesloten. Dan heb je de versie nodig met
USB A male naar USB A female nodig. Je haalt dan de kabel uit de PC
en plaatst dit device op de vrijgekomen usb aansluiting, steek nu de kabel
in het device. Die externe 5V moet wel aangesloten worden op een 5V adapter,
dus niet op een usb aansluiting van je PC.

Laatst gewijzigd:
Nou het is goedkoper en beter omdat je de stroom totaal weghaalt uit de usb. Je moet dan wel je adapter in je geluidskaart stoppen voor stroom uiteraard. Deze kabels zijn meestal diy. Of op maat te bestellen.

Maar als ik het goed begrijp na jou testen is het of L of R out van je focusrite die ruis geeft? Dan is er binnen in je geluidskaart toch iets mis met wellicht een capacitor filter

Rechts, nee want ik heb alles nieuw gekocht, geluidskaart en monitors. Thnx

Als je audio interface nu met een USB A (computerkant) naar USB ?
van je audio interface is aangesloten. Dan heb je de versie nodig met
USB A male naar USB A female nodig. Je haalt dan de kabel uit de PC
en plaatst dit device op de vrijgekomen usb aansluiting, steek nu de kabel
in het device. Die externe 5V moet wel aangesloten worden op een 5V adapter,
dus niet op een usb aansluiting van je PC.

Maar jongens, dit is compleet Chinees voor mij. Dus de Audi-interface wordt dan niet gebruikt?

Thnx
Jan.

Ok dus je rechter output van je nieuw gekochte audio interface geeft ruis, en beide speakers heb je ook op linker output getest en daar was geen ruis.
Dan zit het in je geluidskaart. Als je gewoon de speakers in je computer gebruikt hoor je geen ruis?

Ok dus je rechter output van je nieuw gekochte audio interface geeft ruis, en beide speakers heb je ook op linker output getest en daar was geen ruis.
Dan zit het in je geluidskaart. Als je gewoon de speakers in je computer gebruikt hoor je geen ruis?

Euh, mijn DAW-pc heeft geen ingebouwde speakers, thnx anyway.

Met dit device bedoel ik de

Adapter IFI AUDIO Idefender​

Is het nu duidelijk voor je?

input Scarlet.jpg

Kijk, deze gaat rechstreeks naar mijn Focusrite (hoe heet zo'n kabel?). Het uiteinde is gewoon een usb die je achter in je pc steekt.
Bij de Idefender zie je bvb niet zo'n kabel-input als hierboven. Dus ik denk dat we van vooraf aan kunnen beginnen.

Ik apprecieer al jullie hulp, dank jullie wel!

Gloomy.

de-ultieme-gids-voor-de-soorten-usb-kabels-connectoren-en-versies-218981_1200x.jpg
Gewoon kabel kopen, werkt prima.

De focusrite heeft type B - USB B

Ligt t er alleen nog aan wat je PC heeft, ik gok USB A of USB 3.0 (standaard USB vorm) Bij een Mac is het waarschijnlijk usb C (smal en ronde vorm)

Google bv dus op USB B to USB 3.0 of USB B to USB C

Edit: deze isolator heeft de normale USB aansluiting, waarmee je de standaard rode focusrite kabel zou kunnen gebruiken

Laatst gewijzigd:
Ja, we geraken er wel, dank je wel man.

Idd, de input naar mijn Scarlet is dus USB type B, mijn Pc ja, USB 3.0 (denk ik, omdat ik USB 3.0 sticks heb gekocht onlangs)
Maar ik heb zitten Googlen, eerlijk gezegd sufgegoogled. Enne, ik vind er geen onder de 200€, da's toch niet normaal?

Wellicht kan @Grumble je helpen met een stroom loze usb kabel.
Je kunt namelijk zelf ook een kabel maken met losse componenten zodat je de 5v eruit haalt.

Scherm­afbeelding 2025-05-07 om 21.50.18.png
Scherm­afbeelding 2025-05-07 om 21.51.18.png

Back