Focusrite Scarlet 3rd Gen, USB-isolator kopen

Ik denk dat je te moeilijk denkt, de link die ik poste van de jitterbug is €39 en werkt geheid met de usb kabel die je nu al hebt vanuit focusrite.

Pc>jitterbug>usb kabel (3.0 naar usb b) >scarlett

Hebbie al getest of je ruis weg is wanneer je de voeding van de laptop loshaalt? Dus wel je Scarlett laten zitten uiteraard ;)

Bekijk bijlage 3861386

Kijk, deze gaat rechstreeks naar mijn Focusrite (hoe heet zo'n kabel?). Het uiteinde is gewoon een usb die je achter in je pc steekt.
Bij de Idefender zie je bvb niet zo'n kabel-input als hierboven. Dus ik denk dat we van vooraf aan kunnen beginnen.

Ik apprecieer al jullie hulp, dank jullie wel!

Gloomy.
Dat is een USB A male naar USB B female kabel,
ook wel printerkabel genoemd.
Dat houd tevens in dat je niet een Scarled 3rd gen (usb c) hebt maar een 2rd gen (usb b).
Voor de zekerheid,
usb a-b.jpg

Dit is de kabel die je nu gebruikt.
Als dat het geval is, dan heb je een isolator nodig met
aan de PC kant USB A male en aan de andere kant USB A female.

A-A.JPG

Zoals reeds is aangegeven
(1) Haal de usb kabel uit de PC.
(2) Plaats de isolator op de vrijgekomen usb aansluiting.
(3) Plaats nu de usb kabel terug in de isolator.

Ik kan je geen advies geven in je keuze van de isolator
maar let bij de aanschaf op dat de isolator voldoende
stroom kan leveren aan de Scarlet. De meeste isolators
zonder extra externe 5V aansluiting leveren meestal
te weinig stroom om het aangesloten apparaat (in jouw
geval de Sarlet) te laten werken. Daarom is de door jezelf
aangegeven Idefender die een extra 5V aansluiting heeft
een goede optie.

Het idee van een spanningsloze USB kabel met alleen
data+ en data- aansluiting zoals voorgesteld door MstrFX gaat niet werken.

Dat houd tevens in dat je niet een Scarled 3rd gen (usb c) hebt maar een 2rd gen (usb b).
Voor de zekerheid,

Ik dacht al dat ik verkeerd was. Want de 3rd gen geeft licht vanvoor, dat doet mijne niet. Dank je wel MPU. Ik blijf me erin verdiepen.

Waarom stuur je die focusrite niet terug en vraag je een nieuwe? Je kunt ook contact met focusrite leggen en hun technische hulp vragen. Niet echt een b merk,

Ik heb al een nieuwe Focusrite gekocht. Die geeft dezelfde ruis als de vorige. Geld voor een Gen3 is er voorlopig niet, en ik twijfel of dat de oplossing zal zijn. Ik zat er ook aan te denken dat ik in een zeer oud huis woon en dat de bedradingen niet optimaal zijn om er zoveel gear op aan te sluiten.

Thnx MstrFX ;)

Nou leuk toch om elkaar beetje mee te helpen.. Ik heb in mijn studio wel een aparte aarde draad getrokken naar de meterkast en vandaar een emi flter geplaatst. Nu is alles volgens de multimeter strak 50hz en 230v. Ik bleek ook een dubbele aarde pin te hebben. Nu 1 zoals hoort.

Wat zit er verder allemaal in je Pc geplugged? mogen we een foto van de achterkant of kant van alle aansluitingen zien met een foto?

Laatst gewijzigd:
achterkant.jpeg

Hey, je ziet:

* aansluiting op 't internet
* aansluiting vh toetsenbord
* aansluiting van de muis
* aansluitin aan mijn Focusrite (rode kabel)

Voor de rest is er niets.

Ja, fijn om geholpen te worden door jullie :)

ok, als je alles uitplugged en alleen je geluidskaart is er dan nog ruis?

Nog een vraag, onder je usb aansluitingen lijkt het of ik wat in of outputs zie. zit daar ook een stereo jack uit tussen? Wie weet zit er een cheapo soundblaster of iets anders in zodat je toch even kunt testen met puur je systeem soundcard.

Ik geef het voorlopig op. Die pipo's die ik gemaild heb spreken mekaar volledig tegen. Aj, alleen maar ruis.

Vanavond de radioshow op automix want ik zit op 340 suiker van me op te jagen in die NEST!!

Tot morgen ofzo, thnx anyway.

onder je usb aansluitingen lijkt het of ik wat in of outputs zie

Ja, dat zijn 6 verschillende kleuren 3.5 mm jack-inputs, wellicht voor een Surround systeem aan te sluiten ofzo.

Wie weet zit er een cheapo soundblaster of iets anders in zodat je toch even kunt testen met puur je systeem soundcard.

Ik zeg: ik ben daar een leek in. Dan moet ik in mijn instellingen prutsen en dan is sowieso alles om zeep.

Hey @roland kuit dank je wel om nog es aan mij te denken. Maar ik vrees dat dit niet zal lukken, want hij heeft 3.5 mm jacks en ik heb er 6 mm (of 6.5)

Het is ook niet hetzelfde geluid wat die pc maakt. Bij mij hoor je gewoon een constante ruis (die niet van geluid verandert), ook niet tijdens het scrollen op YT. (niet meer)

Voorlopig behelp ik me met, jawel, mijn headphones :)

Maar alle hulp blijft natuurlijk welkom.

Ik heb thans een licht vermoeden dat mijn usb-poort slecht contact maakt, want ik moet hem maar aanraken en mijn Focusrite wordt gedisconnecteerd.

Thnx. Allemaal,

Gloomy :)

als de headphone out het wel goed doet van je scarlet zou je eens op zacht volume je headphone out kunnen splitten naar twee mono naar je speakers. kijken wat er dan gebeurt

Het is ook niet hetzelfde geluid wat die pc maakt. Bij mij hoor je gewoon een constante ruis (die niet van geluid verandert), ook niet tijdens het scrollen op YT. (niet meer)

Maar alle hulp blijft natuurlijk welkom.

Gloomy :)
In dat geval kun je de USB isolator van je lijstje afhalen.
En moet je de oplossing zoeken in de lichtnet isolators.

als de headphone out het wel goed doet van je scarlet zou je eens op zacht volume je headphone out kunnen splitten naar twee mono naar je speakers. kijken wat er dan gebeurt
Stereo jack naar 2x mono jack kabel (ook wel een Y-kabel genoemd):
  • Bijvoorbeeld: 1x TRS 6,3mm stereo man -> 2x TS 6,3mm mono man
Ching chang chawoeng whong wang snee wang pang

Toch bedankt voor je bijdrage.

Back