Vermona drumDING

1746710616998.png

Veel meer kan ik er nog niet over vinden...

Maar lijkt een 6 voice drum machine inclusief sequencer, parameter locks(?), track functie en effecten om maar een paar dingen te noemen. Oftewel hun eerste groovebox ;-)

Als ik dan de Superboothvideo van de nieuwe volledig analoge (nou ja, op de cymbal na) drumbak van Erica en Hex zie (ondanks dat die stuitergast eerst zn zonnebril binnen opzet voor hij zn belabberde demo begint) vraag ik me helemaal af wie deze armoedige samplebak van Vermona nog wil

Wel grappig. Ik stond bij de Vermona en dacht mwoah en liep verder. Toen er geluid uit kwam ben ik direct teruggelopen om het wat beter te checken.
Wellicht een apart apparaat, maar de sound is DIK in orde.

De hexdrum demo die ik heb gehoord was daarentegen weer erg saai. Heb er niet zelf mee gespeeld, daar was het te druk voor.

Ik vond dit meteen wel een intrigerend ding, maar het blijft erg stil rondom dit ding
.

op sonicstate zeggen ze dat ie binnen een goeie maand in de winkel ligt
goed verkoopspraatje ook ; dit ding verkoopt zichzelf

zoek de zeven verschillen:
extra knopje

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie het maar niets vond. Je moet voor elke sound eerst iets maken, 1x samplen en analoog gezien zit je er dan aan vast.
Nu ik dit filmpje zie, realiseer ik me dat je gedwongen wordt om de synth engine goed te leren kennen en dat je gedwongen wordt om creatief om te gaan met de synth engine en de samples. Soundwise zal het verder wel goed zitten bij Vermona. Misschien toch wel een heel briljant idee, want het dwingt iedereen om zijn eigen sound te vinden. Mijn interesse is gewekt.

Ik vind hem ook interessant, en hij is lekker oostblok stylo

Ik heb nog niets gezien of gehoord dat me echt aanspreekt. Met zoveel alternatieven op de markt zie ik niet echt wat deze toevoegt.

Ik vind de techniek wel interessant, maar ook beperkend en inderdaad....ik hoor niets waar ik enthousiast van word.

Als ik het goed begrijp hebben ze veel effort in de analog voice gestoken. Maw best knap om van dikke kick naar een clab te gaan en alles ertussen. Maar dat zou een video demo moeten uitwijzen.. Verder is het monitoren van je analog voice voordat je hem in de mix gooit wel leuk bedacht maar in de praktijk ga je tijdens een performance echt niet denken mmm even een nieuw soundje designen en kijen hoe het publiek erop reageert. Niet realistisch. Wel leuk voor thuis..

Kortom, we weten erg weinig ook kwa sequencing. Maar 1000,- piek is wel echt heel erg aardig. Vind het wel innovatief.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie het maar niets vond. Je moet voor elke sound eerst iets maken, 1x samplen en analoog gezien zit je er dan aan vast.
Nu ik dit filmpje zie, realiseer ik me dat je gedwongen wordt om de synth engine goed te leren kennen en dat je gedwongen wordt om creatief om te gaan met de synth engine en de samples. Soundwise zal het verder wel goed zitten bij Vermona. Misschien toch wel een heel briljant idee, want het dwingt iedereen om zijn eigen sound te vinden. Mijn interesse is gewekt.

Hetzelfde spreekt me ook aan. Je leeft even in 'het moment' met het maken van sounds en dat wekt dan weer verdere creativiteit op. Daarom gebruik ik voor samples meestal ook de Atlas vst, je krijgt dan snel onverwacht een leuke kit. Als je echt alleen x0x sounds wilt hebben dan blijft denk ik de TR8s nog de beste optie (kostenwise dan ook mn).

Hetzelfde spreekt me ook aan. Je leeft even in 'het moment' met het maken van sounds en dat wekt dan weer verdere creativiteit op.
Totdat je na wat lagen toe te voegen een paar dingen toch een klein beetje wil veranderen, kun je weer opnieuw beginnen.

Volgensmij bouw je gewoon een sample bank op en lijkt me dat je ook gewoon samples kunt swappen/editten?

De aux in maakt hem blijvend interessant. Althans, relatief gesproken

Denk het wel, maar ik hou niet van sample based workflows op drumcomputers (dat doe ik dan liever in de DAW). Ik heb liever drumsynths, met evt wat samplefuncties voor bepaalde geluiden die met synthese niet zo goed lukken (zoals hihats etc.).

Totdat je na wat lagen toe te voegen een paar dingen toch een klein beetje wil veranderen, kun je weer opnieuw beginnen.

Dat noem ik de elektron-valstrik. De reden dat ik echt nooit diep in de elektron gear ben gegaan is dat je zoveel kunt aanpassen, en het weer moeilijk is terug te gaan (al is dat wel verbeterd).

Het is een workflow die je moet liggen, maar heb ik steeds meer een fuck it commit mentaliteit. Als het leuk klinkt prima en dan verder. Daarom ligt de torso s4 me beter dan de octatrack. Niet teveel opties, en organisch lagen opbouwen. Tijdens het pielen en jammen zo nu en dan alles gewoon in je daw opnemen, en daar dan leuke stukjes uit knippen. Theoretisch zou dit met de Syntakt bijv. ook goed moeten werken, maar een drumkit/patroon van 0 structureel opbouwen, dus eerst kick, snare, whatever, werkt voor mij goed om met iets meer unieke (voor dat moment) dingen te komen.

Ik had aanvankelijk bedenkingen omdat met sampling het organische karakter van analoog verloren gaat, maar dit gemis wordt goedgemaakt door de bewerkingsmogelijkheden in het digitale domein. Als je de instellingen van een klank vastlegt, kun je altijd opnieuw beginnen. Dat doe ik met alle instrumenten zonder geheugenplaatsen. Ik ga dit ding wel bestellen.

Back