Casio WK-7600 - Latin - 001 Bossa Nova

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
De volgende stijl die ik heb aangepakt is een latin stijl geworden genaamd Bossa Nova van het keyboard Casio WK-7600. Aan deze heb ik twee uur gezeten, maar was wel toeten aan het roken dus kan daarmee te maken hebben, halverwege was ik ook de melodie kwijt door het oefenen van het refrein en heb ik iets anders moeten nemen en dat beginnen te oefenen. Ja, het was geen gemakkelijke den deze.

Yow, twee uur is wel zeer weinig. Werk je met templates?

Toeters roken is leuk }:|
Ik vermoed waarom dat het sneller lijkt te gaan vooral is door men muziek kennis. Ik ken een paar akkoorden en gebruik die meestal en de rechterhand gaat verder qua noten op basis van de akkoorden. Ik weet welke noten ik bij welke akkoorden kan gebruiken. Dan begin ik te improviseren op die akkoorden met die bepaalde noten en dan als ik iets hoor dat goed klink oefen ik dat.
Normaal is een liedje op een uur verzonnen en ingeoefend. Ik vermoed dat mijn muziekschool kennis daar mee te maken heeft omdat ik weet welke noten bij welke akkoorden passen.

Wat ook enorm helpt is dat ik het altijd simpel houd.

Laatst gewijzigd:
Vind 'm leuk! Waar toeters roken al niet toe leidt!

Vind 'm leuk! Waar toeters roken al niet toe leidt!
Ik probeer ermee te stoppen. Muziek maken is niet goed met toeters, ik had menige malen voor dat als ik aan het refrein werkte ik al niet meer wist wat ik ervoor gespeeld had. Speelde ook veel fouten. Ben al een tijd aan het proberen te stoppen, maar soms kan ik nog is dom zijn.

Ik probeer ermee te stoppen. Muziek maken is niet goed met toeters, ik had menige malen voor dat als ik aan het refrein werkte ik al niet meer wist wat ik ervoor gespeeld had. Speelde ook veel fouten. Ben al een tijd aan het proberen te stoppen, maar soms kan ik nog is dom zijn.
Ja ik herken het wel, kan ook niks onthouden.

Back