Ervaringen met openen OP1-Field ?

Myrrhman

Eeuwige noob
Hallo,

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het openen van de OP1-Field ?

Mijne is na een val dankzij een krols katje, helemaal dood.
Gaat niet meer aan. Neemt geen lading.
Geel ledjes die branding. Helemaal niks.

Ik hoop .. dat het iets met de ribbon connector van de accu is. Misschien een makkelijke fix ?

Ik heb al filmpjes gezien van de OG OP1. Maar onder diezelfde knopjes bij de Field zitten geen schroeven.

Iemand die tips heeft of kan helpen.

appart dat er niets op het web te vinden is hierover.

1 post op redit waarschijnlijk van jouw.

als je helemaal geen schroeven zit onder de toetsen denk ik dat de boel gelijmd is.
en dan zou je de unit moeten verwarmen net zoals je een mobiel open maakt.
maar goed best moeilijk.

kun je hem niet naar TE sturen ter reparatie?

sucses met het vinden van een oplossing.

Op Reddit dat ben ik ook inderdaad 😅

Heb daar al best een goed antwoord gekregen.
Blijkbaar kin je het FCC opzoeken.

In deze PDFjes zitten handige fotos.
Als ik de fotos van de Internal Photos / Constructional Details bekijk. En na ga dat ik geen schroeven onder de toetsen kan vinden, gok ik dat ik er van de onderkant in kan.

Maar inderdaad, zit ook al te denken om hem op te sturen. Eerst maar eens informeren naar eventuele kosten. Ben er bang voor dat het niet goedkoop zal zijn, TE kennende 😅 Vandaar misschien iets zelf proberen.

Maar hij zal en moet weer gemaakt worden. Ik wil hem niet kwijt !

Het lijkt er inderdaad op dat er aan de onderkant 14 schroefjes zitten.
Hier aangegeven in het groen.

onderzijde.png

Om daar bij te komen zul je eerst de deksel die op de onderkant zit moeten verwijderen.
Deze zit waarschijnlijk 'geklikt' maar kijk voor de zekerheid eerst of er schroefjes onder
de rubber pootjes zitten. Zelf denk ik van niet.

onderzijde2.png

Als die twee zwarte cirkels stickers zijn, zou het zo kunnen zijn dat daar twee schroefjes onder zitten.
Die zijn dan te vinden in het midden van het witte gedeelte.

Laatst gewijzigd:
Bedankt allemaal !

Ga eens het een en ander uitzoeken .. als de tijd het toelaat ..

Kom nu al een heel stuk verder.

Ben benieuwd wat ik tegenkom.
Hij is dan wel gevallen, maar echt hard ging het niet. En ik vind het ding nog wel stevig en degelijk gebouwd / aanvoelen. Dus ik hoop (fingers crossed) dat het alleen het accu kabeltje dat misschien los is geschoten of zo. Omdat ie echt helemaal geen stroom krijgt.

O interessant.

Ik krijg bij mij die velcro pads er niet makkelijk en laat ze daarom liever zitten.

..... Maar goed toen vond ik dit... geen schroeven daar.

Daarnaast allignen die pads niet met de schroef gaten zover ik kan zien.

1748348720496.png

Hier kun je de binnenkant bekijken:

Attachments

• GetApplicationAttachment.html.pdf
    1,9 MB · Bekeken: 69
Jep. Die PDF is de enige waar ik wat aan had. Die, icm de toetsen die ik eraf heb gehad waar geen schroeven onder zaten, deed mij concluderen dat ik vie de onderkant erin moet.
Ik ... gok .. dat er onder de rubber voetjes ook geen schroeven zitten en dat de onderkant meer een opgedrukte klep is.
Kijken of ik die eraf krijg.

Ik las op Reddit een post van iemand die een reparatie had gehad via TE en bij hem was de onderkant een beetje vernageld. Waarschijnlijk met het open maken dus.

Dan is het een klep zoals ik al aangaf.
Om deze onbeschadigd los te wrikken
kun je het beste een setje van iFIXiT gebruiken.

Zodra je gaat rommelen met kleine schroevendraaiers
zal de rand van de klep beschadigen.

Laatst gewijzigd:
ben bang dat die gelijmd zit.
Damn. Zouden dat die 4 'rondingen' zijn, op het aluminium, die je op de foto ziet ?

Repair Café

Haha. Dat is de eerste keer dat ik daar ooit van hoor 😅
In dit kleine gat / dorp denk ik haast van niet.

Heb geen IFixit :/

Ziet er dan misschien meer en meer naar uit dat ik hem beter kan opsturen.
Straks kan ik hem zelf niet fixen en dit ik alsnog.

Hey goed gezien dat zou goed kunnen.

Ik zal dan met iets van plasic... bv een oude bankpas... er in proberen te schuiven.
En zo iig op 2 plekken de lijm doorbreken.

Als het lijm is natuurlijk.

Cheers

Als hij nog in de garantie zit zou ik gewoon zeggen dat hij het"ineens" niet meer deed. Kreng is duur zat en zou als portable device ook tegen een stootje moeten kunnen toch.

Hehe. Eindelijk thuis.

Een blik op de achterkant .. en ik denk dat een credit card al te dik is. Die krijg ik er niet tussen denk ik.
Even op zoek naar iets wat misschien wel past.

Als hij nog in de garantie zit zou ik gewoon zeggen dat hij het"ineens" niet meer deed. Kreng is duur zat en zou als portable device ook tegen een stootje moeten kunnen toch.

Nou .. hij is van een bepaalde winkel die zojuist een doorstart heeft gemaakt. Dus moet nog even uitzoeken hoe dat zit met gerantie.
Tevens hebben ze een heel grove fout gemaakt met opsturen, in het voordeel van mij. Ik heb daar nooit wat van gezegd. En weet nu niet 'in hindsight' of ik daar eigenlijk wel 'juist' aan heb gedaan :/

Gewoon direct met TE contact opnemen. Je hebt gewoon fabrieksgarantie ook al is de leverancier failliet.

Ik neem het allemaal even in me op.

Ik heb hem nog niet geopend. En twijfel ook.

En zit er wel aan te denken hem op te sturen ja.

Sommigen vinden het ding helemaal niks. Duur speelgoed, meer niet.
Ik vind hem geweldig. En ik kan er ontzettend creatief mee zijn.
Ik zou haast zeggen, kan niet zonder. Dus er moet wat gebeuren.
Misschien eens contact opnemen met TE dan ...

Back