Ervaringen met openen OP1-Field ?

Maar met garantie moet ik de bon tonen. En dat kan wel ... maar daar staat een OP1 op .. en niet de Field ...
(Nu weet je ook direct de grove fout van desbetreffende winkel)

Ja ik vind hem ook geweldig.
Op sturen zou ik idd doen om hem gefixt te krijgen.
Als je geen grantie had dan had ik hem opengemaakt.
Heb de field gekocht voor de stereo en betere opname kwaliteit en een aantal projecten.
De zen van tracks bouwen is voor mij erg goed.

Zo ben ik de laatste dagen bezig met 3 UAFX pedalen een prologue en de hermod sequencer.
Die is eigenlijk alleen voor de ARP en LFO clock.

1748366442200.png

Maar met garantie moet ik de bon tonen. En dat kan wel ... maar daar staat een OP1 op .. en niet de Field ...
(Nu weet je ook direct de grove fout van desbetreffende winkel)
Er staat vast een prijs op de bon die past bij de Field. En misdchien ook het serienummer. Gewoon proberen joh, effe mailen. Dan kan die trol ook weer even uit je hoofd.

Er staat vast een prijs op de bon die past bij de Field. En misdchien ook het serienummer.
Die snap ik even niet ..
En nee, geen serienummer op de bon. Alleen het artikelnummer.
Alles duidt op de OP1, terwijl ze mij de Field hebben toegestuurd.

Ik zou denken dat de doorgestarte leverancier officieel niet dezelfde als de leverancier die jou het artikel geleverd heeft, juridisch gezien? Ik zou het gewoon aan TE voorleggen, informeren kan altijd. Zelf prutsen zou ik als laatste doen aangezien je misschien nog wel garantie hebt, maar bij zelf openmaken misschien niet meer.

Die snap ik even niet ..
En nee, geen serienummer op de bon. Alleen het artikelnummer.
Alles duidt op de OP1, terwijl ze mij de Field hebben toegestuurd.
De OP-1 Field is toch veel duurder dan de originele OP-1? En OG is toch niet meer leverbaar? Of heb j’m gekocht toen beide tegelijk leverbaar waren? En heb je dan dikke mazzel gehad?

Ze hadden destijds nog 1 op voorraad. Met korting voor 1009 euro. Heb toen maar de knoop doorgehakt en besteld. Midden in de nacht 😅
Ging toen iets fout met iDeal. Betaling mislukt. Denk, nog een keer proberen. Maar ... voorraad op.
Sh*t. Jammer dan. ... Toch paar minuten later (automatisch ?) mailtje met een link om nog een keer te proberen. Gelukt !!!
2 dagen later, pakketje binnen. Losmaken...
He.. ? Deze is wel erg wit van kleur... Beter kijken ...😳😳 HET IS DE FIELD !!!

En dat is het verhaal.

Voel me soms nog wel schuldig... Heb nooit wat aangegeven.

Ooow wat een geluk.

een OP1 Field is toch ook een OP1 ?
Dus als er op de bon OP1 staat is het goed lijkt me.
Gewoon naar TE sturen.

Als je geen garantie krijgt zul je dat wel horen van TE maar denk het niet.

Evt ff een verzoek om support doen en al deze bon geven.

Ze hadden destijds nog 1 op voorraad. Met korting voor 1009 euro. Heb toen maar de knoop doorgehakt en besteld. Midden in de nacht 😅
Ging toen iets fout met iDeal. Betaling mislukt. Denk, nog een keer proberen. Maar ... voorraad op.
Sh*t. Jammer dan. ... Toch paar minuten later (automatisch ?) mailtje met een link om nog een keer te proberen. Gelukt !!!
2 dagen later, pakketje binnen. Losmaken...
He.. ? Deze is wel erg wit van kleur... Beter kijken ...😳😳 HET IS DE FIELD !!!

En dat is het verhaal.

Voel me soms nog wel schuldig... Heb nooit wat aangegeven.
Hehehe, ik had je wel door….. Maar adhv de bon, het serienummer en je sluwheid moet je er wel met TE uitkomen. Ik zou er nu niet de beitel in zetten.

we weten nu ook waaraan ze failliet zijn gegaan... :D
😅 ... Oops
.. ik bedoel ... Wat bedoel jij ? Ik heb nog geen winkel bij naam genoemd 😅😋

Ooow wat een geluk.

Ja. Ik was ook echt helemaal in de wolken.
Maar steeds meer kwam ook het besef dat ik misschien wel iets verkeerds deed, of zelfs iets strafbaars ? Om het niet te melden. Weet niet. Wat vinden jullie eigenlijk, of wat hadden jullie misschien gedaan in die situatie.

een OP1 Field is toch ook een OP1 ?

Nou, het is wel degelijk een nieuwere en verbeterde OP1. En duurder.
Ze staan echt los van elkaar, vind ik.

Evt ff een verzoek om support doen

Denk dat ik daar maar eens mee moet beginnen.

De winkel aanspreken lijkt me misschien geen goed idee, gezien de situatie, en ..
Ik zou denken dat de doorgestarte leverancier officieel niet dezelfde als de leverancier die jou het artikel geleverd heeft, juridisch gezien
.. dit misschien ..

Ik en de Adobe Creative Cloud kunnen je bonnetje eventueel wel naar een Field frauderen hoor :D

Ik en de Adobe Creative Cloud kunnen je bonnetje eventueel wel naar een Field frauderen hoor :D

Laten we daar nou niet mee beginnen. lol.

Misshien is het wel karma.
Ik ben ook best bereid er wat voor neer te leggen.
Als ik mijn Field maar weer werkend krijg :/

Ik neem het allemaal even in me op.

Ik heb hem nog niet geopend. En twijfel ook.

En zit er wel aan te denken hem op te sturen ja.

Sommigen vinden het ding helemaal niks. Duur speelgoed, meer niet.
Ik vind hem geweldig. En ik kan er ontzettend creatief mee zijn.
Ik zou haast zeggen, kan niet zonder. Dus er moet wat gebeuren.
Misschien eens contact opnemen met TE dan ...
ik heb zelf op-1 de eerste maar nu is me batterij is leeg dus heb hem al open gemaakt dus even nieuwe batterij bestellen en er weer in doen dan is hij weer als nieuw. ik vind super vet ding ben op benieuwd naar die field is dat wat ?

Ik vind de Field geweldig. maar heb nooit de OG gehad, dus ..

Wat ik wel her en der lees is dat de meeste mensen adviseren gewoon de OG the houden en niet te druk maken oover de Field.

Hier een best goed filmpje over de verschillen.

De OG is tof maar stereo en projecten maken het mogelijk om hoge kwaliteit opnames te maken. De OG heeft te weinig dynamiek daarvoor.
Maar de sound voor drums en synths is wel tof bij de OG. klinkt oldscool mpc achig.
Ik hen ze allebij maar de OG lang niet betast.

Kleine update:
3 Juni mailtje gestuurd.

4 Juni antwoord.
''we are sorry to hear that your OP-1 field stopped working. of course, we will help you!
please could you share your proof of purchase and the serial number of your unit?''

Diezelfde dag nog gedaan.

Daarna ... stilte ...

10 Juni nog een mailtje gestuurd met de vraag wat de volgende stap is ..

Nog steeds geen antwoord ...

Ik weet niet hoe hun klantenservice word ervaren, maar dit beloofd al weinig goeds, denk ik.
Zal morgen maar weer een mailtje sturen met de vraag hoe nu verder :/

Back