The Gambit [techno]

Lekker vage track. Er gebeuren veel kleine dingetjes op de achtergrond. Ik zat nog te wachten op een syncopische hihat die door de mix heen snijdt, maar dat zou ook wel weer cliché zijn.

Lekker vage track. Er gebeuren veel kleine dingetjes op de achtergrond. Ik zat nog te wachten op een syncopische hihat die door de mix heen snijdt, maar dat zou ook wel weer cliché zijn.

Bedankt voor het luisteren! En goeie feedback, thanks - ik zal es onderzoeken of die Jupiter Storm-tikjes wat opzichtiger in de mix kunnen, wie weet is dat nog een goeie.

Laatst gewijzigd:
Deze is mij ontgaan maar klinkt als een bus en staat als een huis
Heeft iets enorm kwaads, gemeens wat mij wel bevalt
Kan er geen speld tussen krijgen
Hoewel.. misschien de structuur verbeteren
Dan is die 6 minuut nogwat ook geen probleem wat mij betreft

Mix klinkt ook puik

Ik vind dat constante doorgaande geluid nergens vervelen. Krijg er een beetje zo'n fractal beeld bij in m'n hoofd.
Weet verder niet zo wat ik erover moet typen. Zit gewoon lekker in elkaar en doet het lekker!

Coole track, het enige wat ik misschien mis zijn "herkenningspunten", wat een gevolg is van je manier van sequencing. Mocht je de hogere noten op 02:08 bijv er een paar keer kunnen inknippen op het juiste moment, misschien dat de track een grotere yeah-factor krijgt?

Ha, bedankt!

Deze is mij ontgaan

Was 'm zelf ook effe vergeten, haha... thx voor de bump!

En je fijne woorden. Gaaf om te lezen.

Hoewel.. misschien de structuur verbeteren
Dan is die 6 minuut nogwat ook geen probleem wat mij betreft

Als je de opbouw bedoelt, vind ik 't een lastige.. de break/drop wat dikker inzetten, zou evt nog kunnen.. maar hij rolt nu zo lekker relentless door, dat wil ik 't liefst wel zo houden.. - als je concrete suggesties hebt, altijd welkom eh, dat wel

(Ik beluister 'm net nog es, hij kan inderdaad nog wat compacter)

Ik vind dat constante doorgaande geluid nergens vervelen. Krijg er een beetje zo'n fractal beeld bij in m'n hoofd.

Haha, vét. Zonder dat ik 't wist, doelde ik daar op.

Ja! Doet het wél 👌

Nuff said. :) Thxx

Coole track, het enige wat ik misschien mis zijn "herkenningspunten", wat een gevolg is van je manier van sequencing. Mocht je de hogere noten op 02:08 bijv er een paar keer kunnen inknippen op het juiste moment, misschien dat de track een grotere yeah-factor krijgt?

Ahhh wat een goed idee. Dank! Ik heb de modular-opname heel stoïcijns behandeld, moest per sé ongeknipt blijven. Dat loslaten, geeft opties.. goeie

Laatst gewijzigd:
Als je de opbouw bedoelt, vind ik 't een lastige.. de break/drop wat dikker inzetten, zou evt nog kunnen.. maar hij rolt nu zo lekker relentless door, dat wil ik 't liefst wel zo houden.. - als je concrete suggesties hebt, altijd welkom eh, dat wel

(Ik beluister 'm net nog es, hij kan inderdaad nog wat compacter)

Compacter hoeft niet maar af-en-toe een break, gebruik fx om naar een bepaald punt toe te werken, bouw ritmische afwisseling, filter het laag uit de kick weg, kortom.. hoe je het doet is aan jou maar maak het spannender

Als je helemaal lef hebt: gooi en een dada life plugin overheen.
Endless Smile bijvoorbeeld.. laat je die hele track langzaam mee over z'n nek gaan..
en dan weer terug of er niets is gebeurd 😆

Heb ik altijd al een keer willen doen bij één van mijn tracks maar nooit aangeduft
Deze track leent zich er prima voor denk ik

Prima track, ben wel nieuwsgierig hoe het hoge geluidje een octaaf lager zou klinken, goed dat ie doorzaagt zonder break, past hjer goed

Back