Moby lanceert gratis muzieksite

Moby Relaunches Free Music Site, mobygratis, Adding 500+ Tracks With Stems​

Hallo en welkom bij mobygratis! Heel simpel; mobygratis bestaat om één reden: gratis instrumentale muziek aanbieden aan makers. Alle makers. Alle makers; filmmakers, muzikanten, studenten, influencers, choreografen, non-profitorganisaties, video-editors, remixers, zangers, gamers, animators, rappers, enz. enz. En (tromgeroffel...) we hebben nu 3 formaten: stereo mp3, stereo wav en multitrack wav. En ze zijn allemaal gratis. Dus veel plezier en gebruik de muziek, en ik ben erg benieuwd wat jullie ermee doen! (En natuurlijk; als je vragen hebt, bekijk dan de veelgestelde vragen, maar simpelweg: gratis muziek, veel plezier).Bedankt,moby

Met een beetje pech krijgen we in de toekomst alleen nog maar nietszeggende AI-algoritmes die nietszeggende kutmuziek genereren die in lijn is met de gemiddelde smaak van het volk. Dan liever dit soort eigenzinnige persoonlijkheden die hun bekendheid niet alleen gebruiken om nog rijker te worden.

Ik was op dat concert, had ik speciaal zijn laatste album gekocht en zitten luisteren, speelt hij echt enkel PLAY 8o)

Met een beetje pech krijgen we in de toekomst alleen nog maar nietszeggende AI-algoritmes die nietszeggende kutmuziek genereren die in lijn is met de gemiddelde smaak van het volk. Dan liever dit soort eigenzinnige persoonlijkheden die hun bekendheid niet alleen gebruiken om nog rijker te worden.
Geen zorgen hoor, zolang mijn hart tikt en mijn passie spreekt maak ik kutmuziek die niet in lijn is met de gemiddelde smaak van het volk ;)

Prima initiatief! Ff neuzen binnenkort voor samples die ik zelf niet kan maken of geen zin in heb.

Wel benieuwd of je een tik op de vingers krijgt van YouTube of andere algos omdat ie t herkent als moby…

Ik was op dat concert, had ik speciaal zijn laatste album gekocht en zitten luisteren, speelt hij echt enkel PLAY 8o)
Toch ook ouder werk? Go, Feeling So Real... Niet dat je daar iets mee bent als je doorgestudeerd hebt op zijn nieuwste album. :D

Wat Play in reclamespots betreft: dan heb je als artiest echt wel de sweetspot gevonden: je maakt de muziek die je wil maken, én kan die dubbel gebruiken als opdrachtjeswerk. Dat heeft hij goed voor elkaar! En wij ook, want wij hebben Play.

Laatst gewijzigd:
Ik vind het een mooi initiatief en ben ook niet vies van een beetje activisme, maar ik vind het wel wat gedoe om met die multitracks aan de slag te gaan, ik pruts dan liever zelf wat met sound design en losse samples enzo.

Ketjing !

1749259785877.png

Hulde !!👍👍👍. Helaas vind ik het zelf veel te leuk om te experimenteren met mijn eigen muziek en zal er daarom geen gebruik van maken.

Laatst gewijzigd:
Ik dacht dat alleen de naam was hergebruikt en niet het nummer?
De 'nee' was dan misschien iets voorwaarderlijker maar zie hieronder:
Hoewel de producent van Lekker met de Meiden haar vorig jaar heeft benaderd voor een samenwerking, was dit voor MEROL in een te laat stadium. Ze kreeg de vraag of ze in de film wilde spelen en of haar single als soundtrack kon dienen. "Ik zou meer creatief betrokken willen zijn en achter het verhaal willen staan", schrijft de 34-jarige zangeres. "Maar dat was niet het geval."

MEROLNIEGRATIS

Heeft iemand de licentie doorgenomen die Mobygratis oplegt aan afgeleide werken? Het lijkt erop dat als je muziek of lyrics toevoegd aan één van zijn Mobygratis tracks dan eist Mobygratis alle copyrights op.

Ik ben niet juridisch onderlegt dus ik kan het niet met zekerheid vaststellen maar het lijkt er wel verdomd veel op... dat is dan wel weer minder... Dan is niet echt een collaboration.

Ik heb de licentievoorwaarden voorgelegd aan Grok en de vraag gesteld of Mobygratis alle copyrights op collaborations krijgt en volgens Grok is dat inderdaad het geval.

Back