Moby lanceert gratis muzieksite

Moby Relaunches Free Music Site, mobygratis, Adding 500+ Tracks With Stems​

Hallo en welkom bij mobygratis! Heel simpel; mobygratis bestaat om één reden: gratis instrumentale muziek aanbieden aan makers. Alle makers. Alle makers; filmmakers, muzikanten, studenten, influencers, choreografen, non-profitorganisaties, video-editors, remixers, zangers, gamers, animators, rappers, enz. enz. En (tromgeroffel...) we hebben nu 3 formaten: stereo mp3, stereo wav en multitrack wav. En ze zijn allemaal gratis. Dus veel plezier en gebruik de muziek, en ik ben erg benieuwd wat jullie ermee doen! (En natuurlijk; als je vragen hebt, bekijk dan de veelgestelde vragen, maar simpelweg: gratis muziek, veel plezier).Bedankt,moby

Moby, GO :doei: alles wat gratis of smart is, goed voorwaarden lezen. Echt vrij is onconditioneel. Heb geen eens zin om die licentie te lezen dit keer.

Laatst gewijzigd:

En Moby (die je niet mag crediten) kan altijd en zonder opgaaf van reden het gebruiksrecht intrekken en de gebruiker verplichten alles te verwijderen.

Niks ten nadele van het meeste van zn muziek, integendeel, maar voor een artiest die zn doorbraak te danken heeft aan Angelo Badalamenti's score voor Twin Peaks, heeft meneer wel erg veel noten op zn zang

Laatst gewijzigd:
Geen geouwehoer, gratis is gratis.

gratisbier.png

Ging me niet om gratis, de voorwaarden zijn glashelder en fair: is alleen bedoeld voor privégebruik. Bij elke vorm van contracten met derden, of meer dan 10.000 streams/50.000 views claimt hij tenminste 51 procent van de opbrengsten.

Ging me alleen over dat dreigement dat hij altijd z'n toestemming kan intrekken (zonder daar vooraf redenen voor op te geven). Lullig als je er bloed, zweet en tranen in hebt zitten en meneer vindt het resultaat niet mooi of niet bij zijn levensstijl passen.

Ik zal je eerlijk zeggen… bij Thunderdome 99 in the Thialf zij de zanger van Neophyte dat er gratis bier was in de hoek. Stond ik 5 minuten later met een trey gratis vers getapt bier in m’n handen 😊
Niet gehoord toen 🙈😅

Heeft iemand de licentie doorgenomen die Mobygratis oplegt aan afgeleide werken? Het lijkt erop dat als je muziek of lyrics toevoegd aan één van zijn Mobygratis tracks dan eist Mobygratis alle copyrights op.

Ik ben niet juridisch onderlegt dus ik kan het niet met zekerheid vaststellen maar het lijkt er wel verdomd veel op... dat is dan wel weer minder... Dan is niet echt een collaboration.

Ik heb de licentievoorwaarden voorgelegd aan Grok en de vraag gesteld of Mobygratis alle copyrights op collaborations krijgt en volgens Grok is dat inderdaad het geval.

Als dat echt het geval is dan lijkt het meer een doortrapte zaaddonor te zijn die liefdadigheid veinst maar eigenlijk uit is op nog meer geld. Anyway, ik maak liever zelf mijn eigen muziek dat levert iets op wat met geld niet te betalen is, namelijk voldoening.

Ik zal je eerlijk zeggen… bij Thunderdome 99 in the Thialf zij de zanger van Neophyte dat er gratis bier was in de hoek. Stond ik 5 minuten later met een trey gratis vers getapt bier in m’n handen 😊
Hij gooide toen wel weer een bezem gevaarlijk het publiek in, dus you win some you lose some

Er zijn heel veel mensen die geen muziek kunnen maken, misschien is dat de doelgroep wel? :) En dan is het gewoon gratis. Voor in een filmpje op YT oid. Ik vind het eigenlijk wel heel helder.. zoals het hieronder staat.

What is the difference between "Restricted Tracks" and "mobygratis Tracks"?​

“Restricted” tracks cannot be modified or used collaboratively. “mobygratis" tracks can be used as-is, or modified for non-commercial purposes.
“Restricted" tracks are only available to be licensed for independent filmmakers for their not-for-profit/charitable/non-commercial projects, however all the music (“Restricted" or “Unreleased") may be licensed for use in any non-commercial films.

En het risico dat je film 50k views krijgt.. geen idee.. maar dit soort partijen zullen ook wel een netwerk hebben...

Wat betreft het offline halen:

Can Moby really revoke my license at any time?​

Yes, mobygratis reserves the right to revoke any license at its sole discretion, as explained in the Licence Agreement. In practice, this is extremely rare and typically only happens if the music is used in ways that clearly violate the platform’s values. If you are in any doubt, please email us for more information.
Dus.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zoveel bruikbaars heb gevonden nog. Maar wie weet ga ik wel een track gebruiken voor een blaastest. Mijn laatste video kreeg 26 views.. dus dan mag het :okdan: :D

Dit vind ik nog steeds een lekkere track..

En Moby (die je niet mag crediten) kan altijd en zonder opgaaf van reden het gebruiksrecht intrekken en de gebruiker verplichten alles te verwijderen.

Niks ten nadele van het meeste van zn muziek, integendeel, maar voor een artiest die zn doorbraak te danken heeft aan Angelo Badalamenti's score voor Twin Peaks, heeft meneer wel erg veel noten op zn zang
Daar heb je gelijk in, dus echt gratis zal het wel niet worden en je moet uitkijken dat je eigen nummers met zijn muziek erin niet zomaar verwijderd worden. En als je iets uitbrengt, kan hij zo maar geld gaan vragen aan je omdat je zijn muziek gebruikt.

Dus even goed opletten of je wat af moet dragen voor je die Ferrari gaat kopen.

snap de tumult ammel niet zo.

Als t product is gratis, jij bent t product…

En als je niets uitbrengt met z’n handel erin verwerkt, maar gewoon lekker klooit, dan hoef je je nergens druk over te maken. 🤘

Hij maakt 1.500 nummers en geeft deze gratis weg. Alleen een paar kleine voorwaarden rondom naamsvermelding en gebruik door een paar specifieke partijen waar hij zijn naam niet aan wil verbinden. En het recht om altijd een licentie in te kunnen trekken, wat juridisch vaak nodig is om slimmeriken met workarounds af te dekken.

Ik zie het probleem niet zo.

Dat je het recht hebt om het in te trekken betekent niet direct dat die in alle gevallen gedaan wordt. Ik snap heel goed dat ze dit opnemen anders verlies je alle controle. Als samples gebruikt worden in content waar zij echt niet achter staan (bijv politiek georiënteerd of racistisch) dan wil je daar iets mee kunnen.

Back