Update gedaan. Nog steeds geen free-run oscillators. Het behoud dan het rompler effect door dezelfde startphase.
Dan de PWM. is ok.. en werkt voor de singlewaves en op alle oscillators.. maar veel stepping hoorbaar (LFO fine geselecteerd)
LFO doet helaas ook niet aan free-run. Sync lijkt op BPM te werken??. Ok. Dat kan wel weer leuk zijn. Maar doordat het niet in te stellen is als Free-run, ook hier weer dezelfde startphase. PWM is doorgaans (op de meeste analoge synths die ik ken) free-run. Vaak eigen LFO, zoals op een Polysix bv. Heb eigenlijk maar een paar synths waar de LFO wordt gereset en niet in te stellen is. Veelal nieuwere synths uit de prille begin periode waar hybride synths hun intrede deden.
Het heeft veel mogelijkheden maar er wordt heel duidelijk niet het emuleren van een analoge synth nagestreefd. Het lijkt (ook qua fx) een beetje Op Waldorf synths, (Voice Architecture bv)
Ik heb bv de Microwave (met controller). En ook wat latere Waldorf synths. Blofeld, Micro Q. Hierin is een vorm van Wave scanning (PWM variant) ook mogelijk. Maar dan is het altijd mogelijk de LFO te triggeren of in free-run te zetten.
Hoe dan ook, als synth vind ik het maar meh.. wel markant dat jij het dan weer geweldig vindt.. maar niemand is hetzelfde..
Ik hoop dat er nog een OS update gaat komen die een en ander aanpasbaar maakt. Anders echt gemiste kans voor dit product en dan beschouw ik het maar als leuk, compact midi keyboard.