Wordt vandaag gerouteerd. Hij heeft me gaandeweg als synthesizer toch verrast, maar ik merkte ook dat ik (figuurlijk) 'n oogje dichtkneep en het leuk probeerde te vinden.. Ergens staat het als synthesizer en qua prestaties natuurlijk helemaal nergens in vergelijk met alles wat er op de markt is. Maar als ik de bijgeluiden (het zwichten onder hogere polyfonie) niet had waargenomen, was het qua design, formaat en de extra mogelijkheden een leuk ding en zeker de moeite.
Ik ga er even vanuit dat mijn bevindingen niet specifiek voor mijn exemplaar van toepassing zijn en het een producteigenschap is maar speel je er een basje of een mono leadje op, is het prima te doen.
De groundloop buzz is natuurlijk begrijpelijk.. maar hoe dan moet je het als geluidskaart gebruiken als je de synthengine wil aansturen?? (even los van de 96khz only setting).
Weet niet of dit met een iPad of Mac anders is maar als je em op Windows aansluit, kun je er niet veel anders mee dan de editor gebruiken, of genoegen nemen met dat vreselijk, irritante piep geluid uit mijn laatste video.
Heb nog geen reactie van Heike, maar ik meld maar dat ik er toch als product vanaf zie. Hopelijk verrichten ze een wonder.
Ik ben ooit met mijn allereerste synthesizer, als herintreder, door een product van Alesis teleurgesteld. De Fusion was dat. Dat ding deed het 'n paar uur, en viel dan zomaar uit, net als je er lekker in zat. Ze konden em ook niet fixen bij Alesis. Heb mijn geld teruggekregen en het bij een slechte productervaring gelaten. Maar de synthengine was eigenlijk niet slecht. Het was meer dat de prestaties die hij kon leveren voor de voeding teveel werden.
Deze synthesizer heb ik jaren later toch weer eens teruggekocht, na een grondige test bij iemand die een 'werkend' exemplaar aanbood. En na grondig testen en een bevestiging van de verkoper allemaal in orde bleek. Is toen alsnog één van mijn favoriete synths geworden.
Mocht er toch een wonder in het OS plaatsvinden of iemand het tegendeel beweren, ik neem mijn woorden, dat ik em nix synth.. eh vind, terug. En zal em persoonlijk ergens aan de zaagtand gaan voelen en indien opgelost ga ik em wedeom ergens scoren. Maar het scenario dat ding gaande weg in shops wordt gedumpt, zoals een SEQTRAK bv, lijkt me aannemelijker..