verdeelstekker met gecontroleerde schakelvolgorde

2206

www.florisvanhoof.com
Vorige week is er een chip in een gevoelig toestel stuk gegaan, waarschijnlijk omdat deze tegelijk met een vijftal andere toestellen uit en dan weer in het stopcontact gehaald werd.
Kan dit een ding zijn?
En zij er goedkopere oplossingen dan deze "powe sequencer"?
GUDE Sequencer & Conditioner Typ F

Ik heb zoiets in mijn rack hangen:
1749683668103.jpeg

Super handig om alles in de juiste volgorde aan te zetten. Bij een aantal aansluitingen heb ik wel weer enkele stekkerdozen aangesloten

De apparaten staan maanden lang zonder mij in een museum.
Soms wordt daar per ongeluk een stekker uitgetrokken dat probeer ik te vermijden door een kabelbinder rond de stekker en duidelijke "do not unplug" labels.
Maar een stroomonderbreking, zoals vorige maand in Spanje, Portugal en Italiƫ, of elektriciteitswerken in het gebouw of de straat kan je niet vermijden en zijn al meermaals voorgevallen de laatste jaren. Vandaar dat ik een automatische oplossing zoek.

Vorige week is er een chip in een gevoelig toestel stuk gegaan, waarschijnlijk omdat deze tegelijk met een vijftal andere toestellen uit en dan weer in het stopcontact gehaald werd.
Kan dit een ding zijn?
En zij er goedkopere oplossingen dan deze "powe sequencer"?
GUDE Sequencer & Conditioner Typ F
Die power sequencer uit het linkje is toch niet zo duur? Het lijkt me een uistekende oplossing. Zelf heb ik het probleem met installaties ook gehad en daar toen zelf een sequemncer voor gebouwd.

Back