Roland E-X10 Genre ronde 3 compilatie

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
De derde genre ronde zit er bij deze dan ook weer op. Wederom met elke derde stijl uit elk genre iets simpels kunnen maken.
Wel had ik soms problemen met de instrumenten, ik moest die vele luider zetten tegenover het orkest om toch maar hoorbaar te zijn in de opname. Het instrument klonk dus vele luider tegenover het orkest op mijn keyboard dan in de opname.
Bij het laatste genre had ik het erg, is vooral altijd als ik met piano speel. Het laatste genre was een Piano Boogie en ik besloot eens iets anders te proberen. Normaal neem ik op met twee kabels, voor links en rechts en dat zou stereo moeten zijn. Ik besloot de laatste track eens op te nemen in simpele mono en dus maar met 1 kabel. Toen klonken de volumes van instrument tegenover orkest exact zoals op het keyboard. Dat is een gemak, want dan kan je tenminste verder gaan op wat je hoort. Anders moet je elke keer de opname beluisteren en zien of het wel hard genoeg staat.
Ik weet niet of dit geld voor alle stijlen, maar ga vanaf nu dus gewoon in mono opnemen en ik zal wel zien. Spaar ik weer een kabel uit die ik als reserve kan houden.
Je kan als je iets leuks vind altijd de mp3 ervan downloaden op mijn website: Master The Keyboard

Het lijkt erop dat ik nog steeds de splitterkabel nodig heb, want ik heb nog steeds links en rechts nodig, zelfs als ik alleen lijn 1 opneem, wat mono zou moeten zijn. Als ik maar één kabel gebruik, klinkt het niet hetzelfde als op het keyboard, lijkt het. Dus ik heb nog steeds twee kabels nodig als ik twee lijnuitgangen heb, links en rechts, maar ik ga vanaf nu alleen lijn 1 opnemen. Ik zal zien hoe het gaat.

Back