Sonicware LIVEN Evoke

Sonicware-LIVEN-Evoke-connectivity-678x381.jpg

Sonicware LIVEN Evoke is een ambient generator/synthesizer gebaseerd op het stapelen van geluid. Beginnend met een basistrack, gecreëerd met behulp van de akkoordfunctie, worden geluiden van andere tracks over elkaar heen gelegd en uiteindelijk wordt een granulaire effectprocessor toegepast om rustgevende en meeslepende sonoriteiten te verkennen.De unieke eigenschap van de synthesizer is de nieuw ontwikkelde engine, die gebruikmaakt van een akoestronische fluxoscillator. Wat in vredesnaam…? Ja, dat dacht ik ook toen ik het nieuws las. Simpel gezegd, het synthetiseert de prachtige sonoriteitsovergangen die je in akoestische instrumenten vindt.Kortom, nerdy: eerst verdeelt de akoestronische fluxoscillator de geluiden van 34 ingebouwde akoestische instrumenten in 256 tijdsfragmenten. Vervolgens gebruikt het een backtide-modulatie om ze om te keren als een eb en vloed en een golvende beweging toe te voegen.Sonicware LIVEN Evoke beschikt ook over een suboscillator met 22 golven, elk gebouwd op 128 harmonische tabellen. Hij kan de geluiden creatief mengen met de AF-oscillator en kan worden ingesteld op een bereik van +/- 2 octaven. In de subwoofers vind je ook twee soorten gegenereerde witte ruis met verschillende filters.

Een ander essentieel onderdeel van de nieuwe Evoke Synthesizer is de akkoordenengine, die 16 akkoordstijlen bevat, waarmee je moeiteloos akkoorden kunt spelen met slechts één vinger op elke witte toets.De synthesizer biedt akkoorden in verschillende toonladders, waaronder diatonische akkoorden, en beschikt ook over akkoordpad-stijlen. Ze leveren aangename progressies door simpelweg de toetsen achter elkaar aan te tikken. Dit klinkt als een eenvoudige en speelbare akkoordenengine.Zodra de geluiden op de gewenste manier zijn gelaagd, gaan ze naar een geavanceerde granulaire processor. Grain FX verdeelt je frases in microkorrels en transformeert en reconstrueert ze op diverse fascinerende manieren.Je kunt de parameters van de granulaire engine aanpassen aan je behoeften, zoals de korrelvorm, tijdvervorming, ruimtelijke positie en afspeelmethode. Bovendien kan de toonhoogte worden geharmoniseerd met behulp van octaven, reine kwinten en verschillende toonladders, terwijl buffergroottes van achtste noten tot een volledige maat synchroon lopen.Granulaire processors produceren vaak goed uitgewerkte, meer atonale drones en noisescapes. Dit lijkt mij een specifiek muzikale richting voor een granulaire processor. Elke track heeft zijn eigen FX-sendniveau. Een pluspunt is de optie waarmee je het effect kunt toepassen op het stereosignaal van de line-ingang.

Sonicware LIVEN Evoke is nu beschikbaar voor pre-order voor $ 239/€ 279. De eerste 100 exemplaren worden vanaf 30 juni 2025 verzonden

More information here: Sonicware

Ik vind de demo's van die Liven doosjes altijd best goed klinken en er zitten originele ideeën tussen. De budget plastic-factor weerhoudt me tot nu toe van GAS en aanschaf. Misschien toch eens een keer eentje proberen.

Ja ik heb vaak op het punt gestaan, maar vind het ook iets te speelgoed, maar soundwise komt het hier ook goed binnen.

vorige week paar dagen met de Liven Ambient op stap

Bouwkwaliteit vind ik zeer goed in feite.. veel duurder pro spul is even “crap” gebouwd ;)
Sequencer ook zeer uitgebreid en na even manual diven ook mee met de basiswerking. Kortom leuk speelgoed! Als ik hun site bekijk wil ik ze allemaal, dus ik zal er geen enkel kopen 🙃

Qua sounds klinken de demo's best lekker en ik vind het tof dat ze hun hardware op specifieke genres richten. Ik had een tijdje geleden bijna een Liven Ambient gekocht voor de vakantie, maar toen werd het toch een S-1.

Voor die "Play Chords with One Finger"-achtige features ben ik wel wat huiverig, want voor je het weet heb je "Play Full Track with One Finger" in een apparaat zitten.

Back