Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Tegenwoordig ga ik eerst uit chaos (draaien aan de knoppen van m'n vst's en die sessies resamplen) materiaal (sounds) verzamelen. Drum rack mee vullen, en lekker spelen op de pads van m'n Push 2 en dat opnemen. Dat is wat je hoort.Sinterklaas die rondgooit met geluiden, veel cadeautjes, lekker allemaal, veel succes ermee want ik vind hem heel goed!
Gloomy![]()

Dank u, Herr Krautrock!Het is echt weer een rit in de achtbaan die track van je en dat bedoel ik positief.
Ik hou van leuke arrangementen maar bij jou hoor ik nu ook weer zo'n veelheid aan ideëen dat je er wel drie tracks mee zou kunnen maken.
Geluidskwaliteit is prima, dat je er in slaagt om toch alles goed in de mix te houden vind ik knap en bij jou klinkt het altijd zo natuurlijk met al die ideëen, ik heb het idee dat je dan in zo'n flow zit en dat je heel makkelijk wat je in je hoofd hoort dan in een arrangement in elkaar zet.
Waar haal je trouwens je vocals vandaan, heb je nog interessante sites wat dat betreft?

Dan stranden nummers ergens en komen ze nooit af. First things first. Gouden tip.Dat idee had ik al dat je in de flow komt, zo klinkt het wel.Uiteindelijk komt de boel altijd lekker tot leven en gaat het flowen als ik ga arrangeren en de met edits bezig ga. Die geven uiteindelijk de energie aan de track. Vind ik ook wel een van de leukere fases. En gelukkig kan ik tegenwoordig ook goed de verleiding weerstaan me te vroeg te verliezen in details die er in een bepaalde fase nog eigenlijk helemaal toe doen. Daar heb ik vroeger ook heel wat inspiratie mee vergooid en gekilled.Dan stranden nummers ergens en komen ze nooit af. First things first. Gouden tip.
Dat idee had ik al dat je in de flow komt, zo klinkt het wel.
Maar nog ff een vraagje over je werkwijze wat dat betreft; als je dan tijdens je track een inval/idee krijgt dan speel je dat snel in zonder te letten of het qua timing dan precies ook klopt?
Meer in de trant van dat het idee alvast opgenomen is en later komt het corrigeren en quantisen wel en natuurlijk de rest qua mix enz dus meer een vlotte schets en daarna komen de puntjes op de i?
Ik heb dat ook, als ik een dag bezig ben en een aantal passages al 40 keer heb gehoord of zo dan gaat het me tegenstaan.Want weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan maar een beperkte tijd de inspiratie 'vasthouden'. Max een dag of 4. Dan gaat de rek eruit als ik niet oppas en wordt het vaak niks meer.
Het is echt weer een rit in de achtbaan die track van je en dat bedoel ik positief.
Ik hou van leuke arrangementen maar bij jou hoor ik nu ook weer zo'n veelheid aan ideëen dat je er wel drie tracks mee zou kunnen maken.
Geluidskwaliteit is prima, dat je er in slaagt om toch alles goed in de mix te houden vind ik knap en bij jou klinkt het altijd zo natuurlijk met al die ideëen, ik heb het idee dat je dan in zo'n flow zit en dat je heel makkelijk wat je in je hoofd hoort dan in een arrangement in elkaar zet.
Waar haal je trouwens je vocals vandaan, heb je nog interessante sites wat dat betreft?

Quote: "hoe vinden jullie de kick en bass klinken eigenlijk? Niemand specifiek over gehoord nog"
Je hebt volgens mij steeds min of meer dezelfde type bass, nooit echt rolling.
Goed genoeg voor kortere breaks maar niet goed genoeg om een track te dragen.
Daarom vind ik het net niet lekker lopen voor op een dansvloer terwijl je melodische ingevingen vaak goed zijn.
Maar daar hebben we het daar al eens eerder over gehad.
Heel verhaal, en behoorlijk goed te leren van Youtube van bijvoorbeeld Ollie, Projektor of Dash Glitch.
Google op psytrance bass.
Ga daar een keer een dag voor zitten, zou volgens mij een hele goede tijdsinvestering zijn.
Good luck
Lekker trackje hoor. Ik vind alleen die gecrushte geluiden in de break rond 5:00 een beetje te hard, waardoor de drop daarna net even wat minder uit de verf komt.