Jaya (dikke trance)

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Dit is zo’n track die je even in twee dagen maakt….

Het verhaal achter de melodie... Had afgesproken met een dame, eerste date. Zoals een echte Braziliaanse betaamd was ze uiteraard te laat. Na een half uur wachten en niks te hebben vernomen maar weet terug naar huis gegaan en achter Cubase gaan zitten. Met de emotie van de teleurstelling kwam deze er naar een uur uit. Kort daarop kwam de betreffende dame bij me aan de deur en is alles toch goed gekomen. Doordat zij de inspiratie ga is de track naar haar vernoemd.

Klinkt lekker hoor, wat je zegt dikke trance. De originaliteitsprijs zal hij niet winnen, maar dat hoeft ook niet. Goede melodie, mooie geluiden en de opbouw klopt gewoon. Heb er met plezier naar geluisterd. Heeft de dame in kwestie het nummer al gehoord? 😊

Goed emotieverhaal erachter :D
Volgens mij klopt het nummer wel in alles. Prettige sound. Profi sound. Lekkere melodie.
Wat je track eventueel nog boeiener en onhoudender zou kunnen maken: vocals. Niet per sé hele zanglijnen of zo. Misschien een paar goed getimede vocals chops of zo die een melodiespel vormen of zoiets.
Hoeft niet per se of zo. Maar mogelijk wordt je track er nog leuker van.
Maar ook nu al een prima track!

Heb al 100x gezegd: SoundCloud cuts een paar seconden van je track. Schuif je project 1/4de bars op naar rechts ofzo, dan heb je dat probleem niet.

Voor de rest, ja hoor, deze zou goed passen in mijn favoriete Trance-mp3 map :)

:okdan:

Top gedaan! Dikke trance lijkt me superleuk om te maken, ook al luister ik er zelf maar sporadisch naar. Gewoon helemaal los gaan en alle clichés op eigen manier toepassen om een lekker resultaat te bekomen.

De melodie die begint in de break vind ik goed. De rest van de productie er omheen is wel erg standaard en dat is jammer, want de melodie vind ik wel echt iets hebben. Wellicht nu even parkeren en over een paar weken/maanden de originele elementen erbij bouwen om het een echte klapper te maken.

Dt klinkt gewoon als een professionele productie. Zelfs op kleine laptop speakers spat de energie en de beat ervan af.
Ik weet verder echt geen moer van trance :W dus 'k kan helaas verder niet veel zeggen over wat er wel/niet anders aan zou kunnen. Vermoedelijk is het dus gewoon goed zo. Grtzzz, Dorian

Klinkt lekker hoor, wat je zegt dikke trance. De originaliteitsprijs zal hij niet winnen, maar dat hoeft ook niet. Goede melodie, mooie geluiden en de opbouw klopt gewoon. Heb er met plezier naar geluisterd. Heeft de dame in kwestie het nummer al gehoord? 😊
Dankjewel voor het luisteren! Het is verre van origineel maar heeft wel de sound waar ik naar opzoek was. Een week terug zat ik ISOS 16 (Markus Schultz) te luisteren, en door die sound ben ik geïnspireerd. De dame heeft het nummer ook gehoord en vond het een eer dat het naar haar was vernoemd.

Goed emotieverhaal erachter :D
Volgens mij klopt het nummer wel in alles. Prettige sound. Profi sound. Lekkere melodie.
Wat je track eventueel nog boeiener en onhoudender zou kunnen maken: vocals. Niet per sé hele zanglijnen of zo. Misschien een paar goed getimede vocals chops of zo die een melodiespel vormen of zoiets.
Hoeft niet per se of zo. Maar mogelijk wordt je track er nog leuker van.
Maar ook nu al een prima track!
Ik snap wat je bedoelt met vocal shops. In het verleden heb ik daar wel eens mee geëxperimenteerd, maar krijg er nooit uit wat de pro's doen. Bedankt voor je feedback! Heb zelf ook het idee dat het allemaal klopt in dit nummer. Ben er dan ook hartstikke blij mee 😊

Lekker! Goed gedaan man!

Heb al 100x gezegd: SoundCloud cuts een paar seconden van je track. Schuif je project 1/4de bars op naar rechts ofzo, dan heb je dat probleem niet.

Voor de rest, ja hoor, deze zou goed passen in mijn favoriete Trance-mp3 map :)
Ik weet het, vergeet het altijd... Bedankt voor het luisteren en over het op downloaden zetten, op de een of andere manier werkt dat niet bij mij. Misschien heeft het te maken met de abbo keuze...

Good all days...heerlijk trancy en vooral de break....holy shit :halleluja :halleluja:okdan:
Thanks man, fijn om te horen 🙏🏽

Top gedaan! Dikke trance lijkt me superleuk om te maken, ook al luister ik er zelf maar sporadisch naar. Gewoon helemaal los gaan en alle clichés op eigen manier toepassen om een lekker resultaat te bekomen.
Heb er dan ook heel veel lol mee gehad om deze track te maken.

Duidelijk een goeie vlaag inspiratie, die mevr. Jaya als ze dit in twee dagen uit je weet te trekken :)
Het is een leuke dame, dus dat heeft ze goed weten te doen met de inspiratie 😄

De melodie die begint in de break vind ik goed. De rest van de productie er omheen is wel erg standaard en dat is jammer, want de melodie vind ik wel echt iets hebben. Wellicht nu even parkeren en over een paar weken/maanden de originele elementen erbij bouwen om het een echte klapper te maken.
Ik vind hem goed zo. Voor mij doen is dit een goede productie en zou dat niet zo snel kunnen evenaren. Bedankt voor het luisteren 😊

Heb hem getipt aan een Trance DJ die ik ken👍
Super, dankjewel 🙏🏽

Mooie track Metatron :halleluja

Groeten van andreos:)
Dankjewel andreos

Dt klinkt gewoon als een professionele productie. Zelfs op kleine laptop speakers spat de energie en de beat ervan af.
Ik weet verder echt geen moer van trance :W dus 'k kan helaas verder niet veel zeggen over wat er wel/niet anders aan zou kunnen. Vermoedelijk is het dus gewoon goed zo. Grtzzz, Dorian
Goed om te horen dat het goed klinkt op je laptop. Fijn ook dat je hem goed vind 😀

k snap wat je bedoelt met vocal shops. In het verleden heb ik daar wel eens mee geëxperimenteerd, maar krijg er nooit uit wat de pro's doen. Bedankt voor je feedback! Heb zelf ook het idee dat het allemaal klopt in dit nummer. Ben er dan ook hartstikke blij mee 😊
Dan is het goed. :P

Maarrrrrr... als je er niet uit krijgt wat de pro's doen, kun je ook zeggen tegen jezelf: 'oké, ik heb dus nog wat te leren, let's go!' :engel: keeplearning.com

Dik! :)

En dan toch nog wat opbouwende kritiek, want daar zijn we hier natuurlijk voor ;). De lead sound is, zoals je zelf al aangeeft, superdik. Spot on. Wat mij betreft zou ie iets zachter in de mix kunnen, zodat ook andere elementen nog wat aandacht mogen krijgen in je track. Maargoed, vette track!

Nice! Heel vet gemixt!

Dan is het goed. :P

Maarrrrrr... als je er niet uit krijgt wat de pro's doen, kun je ook zeggen tegen jezelf: 'oké, ik heb dus nog wat te leren, let's go!' :engel: keeplearning.com
Inderdaad, en ik heb nog een heleboel te leren, en daar sta ik volledig voor open 😊 Waar ik blij mee ben is dat ik de lat wat lager heb gelegd. Ik hoef niks uit te brengen, en het mag klinken als een eenheidsworst zonder orginailtiet. Maar ook ruimte om te experimenteren. Het meest belangrijke voor mij is dat ik lol heb. En ja, af en toe wat veren ontvangen hier op het forum als een productie is geslaagd is fijn :D

Back