Dutch Modular Fest 2025

bob303vs909

Ach und Weh
Jawel hoor... we zijn terug!
Het heeft even geduurd, maar het is weer gelukt: Dutch Modular Fest 2025 staat!

Op zaterdag 6 september kun je je weer onderdompelen in een volle dag modulair synthplezier. Dit keer zijn we neergestreken in WORM Rotterdam — een fantastische plek die naadloos past bij onze scene.

Zoals altijd kun je rekenen op een makersmarkt, een stevig muziekprogramma, DIY-workshops en inspirerende talks. Het workshopprogramma volgt nog, maar de rest staat als een huis — en we kunnen alvast verklappen: het wordt écht te gek.

De markt zit bomvol geweldige makers bij wie je naar hartenlust kunt rondneuzen (en je portemonnee mag laten spreken). We hebben een muziekprogramma om van te watertanden, met een knallende afsluiter en twee talks waar we ontzettend trots op zijn.

Alle details vind je op de website.
Tickets zijn verkrijgbaar via de WORM-website.

Zorg dat je erbij bent — dit wordt er weer eentje om niet te missen!

deze keer voor het eerst. ik zit voornamelijk met 'gewone' synths, maar ook met een paar semi-modulaire speeltjes. Eens kijken of ik voor gaas ga qua modulair :-)

Ik zit dan in Bretagne met de camper, maar anders was ik zeker gekomen.
Ter compensatie: ik draag het Tshirt van vorig jaar “as we speak” 😃👍🏻

20250821_082706.jpg

Laatst gewijzigd:
Ik hoorde dat er op de markt geen monitor speakers toegestaan zijn, klopt dat? Kan ik beter mijn eigen headphones meenemen?

Even onder de aandacht:
We hebben ook weer DIY workshops. Dus mocht je nog nooit gesoldeerd hebben en denken, dat lijkt me wel wat, check dan hier het programma!
Je kan tickets reserveren via onze website. Je hebt wel ook een ticket voor het festival nodig om mee te kunnen doen.

Verder kunnen we met trots vertellen dat we dit jaar 36 makers hebben die op de markt komen staan. En zoals altijd zijn er geen restricties op de verkoop, dus wellicht dat er nog wat voor een mooie prijs te scoren is hier en daar.
Bekijk hier alle makers

En niet onbelangrijk: de markt is speaker vrij. We hebben geluisterd naar bezoekers die de "sensory overload" van de kakofonie van geluid op de markt niet verdragen. Makers zorgen voor koptelefoons, maar neem er voor de zekerheid 1 mee!

Muzikaal is zoals elk jaar top. We laten wederom alle hoeken van het modulaire spectrum zien. Drone, noisey-ish, Serge system muziek en aan het einde even afknallen met beukende beats.
Bekijk hier het muziekprogramma

Dan zijn we enorm verheugd met twee geweldige talks. Rikkert Achtereekte (Voltmeister) komt een geweldig verhaal vertellen over de geschiedenis van het "elektronische geluid" en Biyi Amez, partner van Rob Hordijk, komt praten over de legacy van Nederlands belangrijkste synth ontwerper en komt met nieuwe projecten. Ik weet uit betrouwbare bron dat hij Blippulators meeneemt voor de verkoop.
Check hier het programma

Ik zou zeggen, komt allen! Het het enige echte totaal synthesizer gerelateerde dag event in Nederland! Komt en support de community, leer nieuwe dingen, draai aan knopjes en drink een glas!
Tickets zijn te koop via WORM.org

Dan hebben we nog een speciale uitsmijter waar we de komende dagen iets meer over naar buiten brengen. Maar wellicht dat bekijken van deze video al de interesse kan aanwakkeren!

(ik ben de discussie vast voor: er is een speciale reden waarom Emilie niet met naam wordt genoemd)

The Mutable Challenge​

Met The Mutable Challenge brengen we een ode aan Mutable Instruments, een van de meest vernieuwende Eurorack-makers, die in 2022 hun bijzondere reis afsloot.
De uitdaging is eenvoudig, maar inspirerend: een volledig systeem gevuld met Mutable-modules, één uur tijd, en totale creatieve vrijheid. Of het nu een compositie, een groove, een geluidsexperiment of pure ruis wordt – het draait om de kracht en verbeelding die deze iconische modules oproepen.

Deelnemers werken uitsluitend met officiële Mutable patchkabels en mogen slechts twee extra apparaten gebruiken: een Arturia KeyStep 37 en de Cre8audio Assembler mixer. Meer is niet nodig om de Mutable-magie tot leven te laten komen.

Bij Dutch Modular Fest heten we Gaz Williams van harte welkom met dit bijzondere project. Bovendien presenteren we met trots vier uitzonderlijke artiesten die de uitdaging aangaan:
  • Jungle of Wires (Mandy Bakker) – Live performer uit Nederland die met haar modulaire systemen dromerige, grillige en meeslepende soundscapes neerzet. Haar werk is altijd in beweging, balancerend tussen ritme en atmosfeer.
  • Yonga Sun – Drummer en geluidsverkenner, bekend om zijn avontuurlijke en flexibele spel. Hij beweegt door klank met een combinatie van kracht en subtiliteit, altijd zoekend naar het onverwachte.
  • Paul Tas – Amsterdamse geluidskunstenaar, uitvinder en oprichter van Error Instruments. Hij bouwt eigen instrumenten en hardware die analoge warmte en experimentele ruwheid samenbrengen tot unieke lo-fi futuristische texturen.
  • Oguz Buyukberber (OX Barber) – Klarinettist, componist en beeldend kunstenaar, gevestigd in Amsterdam. Hij verenigt jazz, hedendaagse compositie, Turkse tradities, modulair experiment en beeldende kunst in een veelzijdig oeuvre, met meer dan 50 albums op o.a. ECM en Blue Note.

Back