AlphaTheta Chordcat

Ik zag deze voorbij komen.. Groovebox van AlphTheta.. Een redelijk onbekend merk maar wat al enige tijd onder de vlag van Pioneer spul uitbracht.
Zag eerder al een Standalone DJ ding. Een Accupowered Boxen die draadloos gebruikt kunnen worden met zeer geringe vertraging..

Dit vind ik wel een verassend apparaatje van ze. Leuk en intuïtief wel volgens mij. Een soort kruising tussen de Chordbot en Yamaha Seqtrak..
Doet het ook op batterijen. Het is wel samplebased volgens mij maar wel 8 Tracks.

Na wat verder zoeken lijkt het eerse prototype ergens op te duiken onder de merknaam Toriaz, wat ook in de Pioneer familie zit dacht ik..

Prijs zit net onder de 300€, leuke snack dus.. :D

Chordcat.png

Hieronder nog wat videootjes.. :)

Dit is heel wat anders.. Ableton's Chord Device maakt alleen akkoorden gebaseerd op een grondtoon
Dus handig als je een basloop hebt en je wil er bijvoorbeeld strings of pads bij maken.
Maar doet verder geen suggesties voor akkoord progressies
Ah ok. Vandaar ook mijn disclaimer :D

Ook met deze groovebox maak je je akkoorden zelf.
Hij doet alleen suggesties en wellicht doet hij een suggestie waar je zelf niet aan gedacht had en geeft het je muziek een verassende wending.
Dus ook als je prima zelf akkoorden kan maken kan dit een nuttig hulpmiddel zijn.
En gewoon leuk om mee te spelen.
Dank je wel.
Ik ga er geen geld insteken.

Groeten van andreos.

Goedkoper hardware alternatief : Roland AIRA Compact J-6 Chord Synth (€170).

> Ik gebruik die om chords te sturen via Midi & zo op te nemen in sequencers van andere synths, in combinatie met m'n eigen chords.
(Want ik voel me vaak vlug 'vast' zitten in die chord bakjes/software, als ik zelf niet kan inspelen)
Mocht er iemand interesse hebben, mijn Roland Aira Compact J-6 staat hier te koop op Synthforum :doei:

Zowaar! in de 12.2 update van Ableton Live is een nieuwe module:

Expressive Chords:

En jawel hoor.. deze geeft wel akkoord suggesties.
Ook ook voor ervaren akkoord bakkers zoals @andreos kan je hiermee leuke dingen doen:

Zouden ze op dit forum meelezen? 🤔

Back