[HOUSE] Wanna Rave

Haha, die hooversound is wel karakteristiek. De toonhoogte van de bas en die stabstynth vanaf 1:16 en 2:01 passen niet echt lekker bij elkaar, die zou ik gewoon dezelfde toonhoogte laten spelen. Verder wel vermakelijk.

Haha, die hooversound is wel karakteristiek. De toonhoogte van de bas en die stabstynth vanaf 1:16 en 2:01 passen niet echt lekker bij elkaar, die zou ik gewoon dezelfde toonhoogte laten spelen. Verder wel vermakelijk.
Zo knap dat je dit hoort zeg! Ik moet er gewoon MMultiAnalyzer bijpakken om naar de toonhoogte van de individuele harmonics te kijken.
De bass (niet de kick), het is wel een kick maar dan reversed, je weet wel zoals ze bij hardhouse/hardstyle deden, heb ik nu met 1 semi-tone naar beneden gedaan. Van F# naar F.

Hopelijk is het nu beter:

Lekkere rave sound. Voelt wel ietwat sloom, voor mij zou de bpm wel wat omhoog mogen. Maar leuke klassieke hoover sound track.

Zo knap dat je dit hoort zeg! Ik moet er gewoon MMultiAnalyzer bijpakken om naar de toonhoogte van de individuele harmonics te kijken.
De bass (niet de kick), het is wel een kick maar dan reversed, je weet wel zoals ze bij hardhouse/hardstyle deden, heb ik nu met 1 semi-tone naar beneden gedaan. Van F# naar F.

Hopelijk is het nu beter:

Als ik het een beetje naspeel is die stab een herhalende C met af en toe een uitstapje naar een D#. Ik zou zeggen dat het dan het meest voor de hand ligt om voor de baslijn (ook) 'gewoon' een C te kiezen. Maar als ik je goed begrijp ik die offbeat bas geen echte bas maar een sample van een kick. Dan is het misschien wat lastiger om het op elkaar afgestemd te krijgen. En voor de goede orde: wat mij betreft mag je sowieso doen of laten wat je nodig vindt. :)

Als het lastig te horen is (afstemmen van toonhoogtes) kan het wel eens handig zijn om de baslijn een of twee octaven hoger af te spelen, samen met de rest van de melodieuze elementen. Dan hoor je meestal snel genoeg of het ergens wringt.

Hmm, ja, dacht dat rave begint bij 140 bpm of zo.
Human Resource - Dominator, één van de eerste rave tracks, was slechts 123 BPM.
Second Phase - Mentasm, mega rave classic uit hetzelfde jaar, was al wat sneller met 127 BPM.

De hardcore/gabber die eind 1992 zijn opmars maakte zorgde ervoor dat de BPM's flink omhoog gingen.

Trager tempo dan "I want to be a hippy", maar het deed me er wel aan denken. Retro, heb ik ook kennis mee, vooral Bonzaï

Hij is wat voorspelbaar op de duur, k zou hem zeker nog wat varieren.

Succes,

Gloomy

Ik denk dat ie 45 rpm is en hij speelt op 33 ;)

Back