Yamaha CS-30

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
iedereen vind die cs30 zo moeilijk maar ik vond dat echt 100% meevallen...gewoon een synth als anderen

dat zeggen meer mensen hier, en als je zegt dat je wel eens in de war was met die cs30, zoals moi, lijkt het wel of je meteen een dilettant bent, of gewoon dom.
:)

maar volgens mij is het net andersom. natuurlijk zijn sowieso niet alle synths hetzelfde, maar de cs30 heeft echt een paar schakelingen/potmeters die je makkelijk over het hoofd ziet. en alsje dat niet herkent, tja.... wat zal ik zeggen?!

;)

Re: mods

Re: mods

Origineel geplaatst door freekymixer
welke mods zijn er bekend voor de CS30 ?

Ik heb de seqencer sync input erop zitten .

Ik zou bvb de LFO op de VCO dieper willen laten gaan.

En ... hem half modulair maken.

Andere tips ?

Fré

nou div patch points naar buiten brengen voor bv veel points te hebben om te laten samen werken met bv een doepfer
kzou niet zomaar aaalerlei signalen nar binne stoppen ok op een filter in kan dat wel mar niet zomaar een signaaal op de vco proppen ,..alles kan kapot

wil wel meedre lfo rates hebben .,./..is wel een iets wat jammer is allemaal zelfde rate ,..qa modulatie

Waarschijnlijk ga ik nu iets heel doms zeggen en heb ik iets ontdekt dat sommigen al laaaang wisten........:D Maar het kan ook zijn dat sommige CS-30 bezitters hier toch wat aan hebben.

Bij "normaal" gebruik van de sequencer (het omzetten van de schakelaars op het frontpaneel) doen twee functies het niet zoals jullie wel weten: detune VCO1 en het moduleren van VCO 2 door VCO 1. Dat is jammer, want het is juist leuk om ook met die controls te pielen als je sequence loopt.

Maar goed, dit is eigenlijk simpel te verhelpen want de sequencer van de CS-30 heeft ook een external out om andere bakken mee aan te sturen. Als je die external out gewoon weer verbindt met de CV/Gate in dan heb je dus meer functionaliteit voor hetzelfde geld ;) Op deze manier klinken je sequences nog geflipter zogezegd :okdan:

Anyway, best mogelijk dus dat ik de enige was die dat nog niet wist :o:

Dan kan ik je bij deze bevestigen dat ik dat nog niet wist.
En ik ga het binnenkort zeer zeker uitproberen !!!

bedankt.

na ben ii nr 3 en moet ik weer zeggen dat dit forum ,...nut heeft
een van de nuttigste tips ,...afgelopen tyd!
frisse nieuwjaars duik zeker gehad ? hooij huis haha zei mn cs30 goed idee asdat de ontbrekende functies vrijmaken?
eg
je heet toch niet ook dennis ? hihi most commen name here!

maar asdat werkt ...morgen gelijk checken ,..
dan idd isdat wat ,...want die de tune vco 2 werkt niet gewoon

barjoh cs30 blijft verassen
filter in ,....top!
je kan oversturen ,..op meerdere manieren ,...
meerdre env erop los laten ,..en en en jammer genoeg geen meerder lfo,s
alhoewel ik dat probleem byna heb opgelost ,..

kwil zo,n quad lfo gaan kopen losse [houten kast ] ben dr byna uit met mods. dan gan we gaten boren ......drillen en mn cs 30 martelen ,..iig zn horizon verbreden hou jullie via deze link op de hoogte

filter in = eg beste optie
geeft byna sherman t nakijken alez iste triggeren ,
asje dan een mooie patch gemaakt hebt ,..mix dan een 64"osc erby
short env ....broken drums en low filterted vco erby
whaaaaaaaaaaaa
konk t maar opnemen en laten horen
komt komt

oja gelukkig heb k nu een regel werk 8x cv gate interface ,....hey nie 4 notta-niks !
volgens mn berekeningen kom ik nu al aan 20+ minjacks in/outputs

ben hard an t denken aan een break out box,...altyd minder ,..achter op de cs30 is niet easy going

:halleluja
till nxt,...:geslaagd: :{

Origineel geplaatst door Hooihuis
Nou, als je een beetje aan het pielen bent wordt het op een gegeven moment toch wel onoverzichtelijk hoor.

Maar kolere, wat een beest van een synth zo zeg (ik begin ze nu al als 1 apparaat te beschouwen en dat is gevaarlijk :) ). Van subtiel tot een complete chaosmachine,
Ik ga maar gauw slapen want het is al weer veel te laat geworden :gaap:

pffff haha alweer :z
jemoet t ook by een houwen net as met vrouwen ,..

Nou, blij dat het toch een nuttige tip is dan :)

Overigens moeten de schakelaars bij deze setting gewoon op “keyboard” blijven staan, voor de duidelijkheid. En als je toch kabeltjes aan het inprikken bent aan de achterkant, verbindt dan gelijk 1 van de 3 outs met de external in. Dan kan je tijdens het spelen met de sequencer ook de VCO’s, de filters of de amps moduleren (maar dit was natuurlijk wel gewoon bekend).

Mijn CS-30 is gemod vwb de detuning van de twee oscillatoren in samenhang met de sequencer-stand. BIJzonder prettig voor NOG valsere sequences!

De audio input op de CS 30 is (helemaal in samengebruik met de twee gescheiden oscillator audio uitgangen) echt een van de superfeatures naar mijn mening. De meest waanzinnige geluiden zijn mogelijk.

..

..

is het mogelijk om ook de portamento te gebruiken als je hem via het sequensertje laat lopen?
mischien zie ik iets over het hoofd ?

portomento

portomento

Origineel geplaatst door rombraz
is het mogelijk om ook de portamento te gebruiken als je hem via het sequensertje laat lopen?
mischien zie ik iets over het hoofd ?

rombraz ; heeft een abbonoment op deze draad haha
volgens mij niet de sequencer iserg simpel en step step en nog en step
geen steppie over slaan dat kan niet niet ...wel met external trigger
heb m net aan de seq met 3 noten en gewoon van low note naar high note zonder slides
maar asje transposed dmv de key,s van bv c1 naar c4 dan portomenteerd [bestaat dit woord:stupid ]
dan werkt wel

kweet al rombraz wil slides maken ala tb ,...nope kanniet
maq kan dit geweldig goed ,..deze seq vd enigsinds beperkt
kan alleen dus met cv gates ,
want met keys doetie t wel ....

mooier zou zijn dat je de gesyncte sequencer als cv kan terug prikken in t signaal pad,...
soort semi modulair pad
schroef m maars open moet op veel plekken lukken
op een cut off knop,....bv gesynte beweging in t filter ...wilik!

Laatst gewijzigd:
..

..

wel jammer bij al die bakken dat de portmento niet meer werkt als je de cv/gate aansluit.

ik vind die glide's nou net zo vet, bij mijn Teiscosx400 zit gewoon een knop (standaard,dus niet gemod)voor de portamento,

als je de cv/gate aansluit druk je die knop in en dan werkt die gewoon , ik ga de cs30 op dat gebied laten modden dan, tevens een sync op de lfo lijkt me ook vet.

Re: ..

Re: ..

wel jammer bij al die bakken dat de portmento niet meer werkt als je de cv/gate aansluit.

ik vind die glide's nou net zo vet, bij mijn Teiscosx400 zit gewoon een knop (standaard,dus niet gemod)voor de portamento,
FATTUH BAK IDD TEISCO
WILDE IK OOK WAS NET WEG NET AS DE 110f BOEHOE...

[QOUTE]
als je de cv/gate aansluit druk je die knop in en dan werkt die gewoon ,
ik ga de cs30 op dat gebied laten modden dan, tevens een sync op de lfo lijkt me ook vet.

dus een sync / trigger op een lfo clock is mogelijk leg uit ,..hoe en wie kan dat ?

dat met die portomento moet wel mogelijk zijn is denk ik een kwestie van aftakken en op een juist punt voor /of na de sequencer erby pikken
,..ofzoiets

iig kunje t oo een beetje simuleren

bv een env op de pitch vd osc die in de seq. gaat
blijft iets anders

iig de sequencer komt wel veel meer tot leven ; asje een trigger er in hebt want ,..een step over slaan
geeeft dat envelope release randje karrakter ,..aan je gemaakte sound
anders hebje soon doordravend kakkend sequencje ,...met alleen de attack sound

:halleluja

lfo syncen

lfo syncen

Ik weet niet hoe dat moet, heeft de pro one dat ook niet?, dat bijvoorbeeld je lfo gelijk loopt met de beat dat lijkt me echt vet , ik weet niet hoe dat kan ik zal Boemtsjak eens vragen

Re: lfo syncen

Re: lfo syncen

Ik weet niet hoe dat moet, heeft de pro one dat ook niet?, dat bijvoorbeeld je lfo gelijk loopt met de beat dat lijkt me echt vet , ik weet niet hoe dat kan ik zal Boemtsjak eens vragen

nnope ik ken eigenlijk maar weinig analoge synth sdie dat hebben
heb ik t over de egte analoge synths ala prone / prodigy en simplerere

want ik denk dat bv een matrix dat weer wel heeft prophet ???
en een matrix 12 ???
die hebben processors on board

en soms software env/lfo,s
dan kan t wel
maar misschien kan t wel bv ...een trigger puls aan brengen op de clock van een osc [ lfo ]
want op een modulair kan t ook ; ...sync op een osc ...toch

iig essentieel voor drum en bass bassen ,.want een fatte sound en dat ritme gesynced ...is instant pendulum soundszzz
:halleluja :engel:

Deze threath was er al en misschien leest iemand mee.....

Ik heb ook een CS30 , persoonlijk vind ik het een heerlijke synth met een zeer eigen geluid.

Ik vind wel dat de saw uit osc1 niet echt krachtig klinkt, de blokgolf wel.
Herkent iemand dit?

eric

Om een oude thread weer even omhoog te schoppen....:)

Hier een link naar een nieuw filmpje op YouTube (gevonden op Matrixsynth). Geluid is helaas niet zo best maar er wordt aardig in gefreakt, dus ik wilde hem toch even plaatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=VIqSlg2myuY

Naieve synthkopert wil op marktplaats een mintconditie cs-30 voor 400-500 euro
:dubbel:

Back