Yamaha CS-30

Nou ik wens hem veel succes.

Naieve synthkopert wil op marktplaats een mintconditie cs-30 voor 400-500 euro
:dubbel:

Nja meer zou ik er ook niet voor betalen...lijkt me een redelijke prijs voor wat het is.

(Niet dat ik hem voor dat geld zou verkopen ;) )

Maar toch het blijft een net niet synth ofzo waarom dat 800 euro waard zou zijn blijft een raadsel

Nja meer zou ik er ook niet voor betalen...lijkt me een redelijke prijs voor wat het is.

(Niet dat ik hem voor dat geld zou verkopen ;) )

Maar toch het blijft een net niet synth ofzo waarom dat 800 euro waard zou zijn blijft een raadsel

Veel mensen halen zeldzaam en waardevol door elkaar & beseffen niet de echte oorzaak van het feit dat sommige synths nu zo zeldzaam zijn.

(btw; Ik vind die cs serie erg OK, mn de CS-15, maar als ik die CS-30's voor >1000 E op ebay zie gaan, krab ik me ook even achter de oren)

Levka, als je de cs15 ok vindt dat moet dat zeker gelden voor de cs30.
Het signaal pad van de CS30 steekt beduidend niftier in elkaar dan de CS15.

Eerst dacht ik nog dat de CS15 een meer powerfulle sound zou hebben, maar laatstelijk gaf iemand aan (wellicht in deze thread) dat de CS15 en CS30 krek eender zouden klinken, (ik neem aan: even afgezien van zojuist bedoelde geavanceerdere signaal routings).

Ik neem eveneens aan dat je ze ook allebei gehad hebt.
Kortom; klopt dat.

cs15 klinkt dikker als de cs30, ik heb 2x een cs30 gehad, ik weet niet maar die leeft wat meer,

cs15 klinkt dikker als de cs30, ik heb 2x een cs30 gehad, ik weet niet maar die leeft wat meer,

ik zeg onzin ,..want same circuitry ...t hangt denkik vd patch af :okdan::okdan:

tis iig een van mn liefste synths ,...erg ok voor fx sounds en twisting

staat ook een ms [die ok fx kan ] maar die legt t egt af
dual multimode filters whooooooo + sequencer

Waarschijnlijk ga ik nu iets heel doms zeggen en heb ik iets ontdekt dat sommigen al laaaang wisten........:D Maar het kan ook zijn dat sommige CS-30 bezitters hier toch wat aan hebben.

Bij "normaal" gebruik van de sequencer (het omzetten van de schakelaars op het frontpaneel) doen twee functies het niet zoals jullie wel weten: detune VCO1 en het moduleren van VCO 2 door VCO 1. Dat is jammer, want het is juist leuk om ook met die controls te pielen als je sequence loopt.

Maar goed, dit is eigenlijk simpel te verhelpen want de sequencer van de CS-30 heeft ook een external out om andere bakken mee aan te sturen. Als je die external out gewoon weer verbindt met de CV/Gate in dan heb je dus meer functionaliteit voor hetzelfde geld ;) Op deze manier klinken je sequences nog geflipter zogezegd :okdan:

Anyway, best mogelijk dus dat ik de enige was die dat nog niet wist :o:

C oooooooooooo LLL

Veel mensen halen zeldzaam en waardevol door elkaar & beseffen niet de echte oorzaak van het feit dat sommige synths nu zo zeldzaam zijn.

(btw; Ik vind die cs serie erg OK, mn de CS-15, maar als ik die CS-30's voor >1000 E op ebay zie gaan, krab ik me ook even achter de oren)

700 zou ie toch zeker moeten doen..

Maar goed, tis geen synth voor iedereen..

Gevonden op You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=yZ9zo61OCPw
Een filmpje van The Buggles waar Geoff Downes op een CS30 staat te spelen. Geen idee of het zijn eigen CS30 was, of dat het een decorstuk van het programma was. In ieder geval probeert ie er akkoorden op te spelen:D
Toch leuk, zo vaak zie je een CS30 niet in videoclips verschijnen.

Die andere knaap is toch Trevor Horn volgens mij?

On topic - laatst weer een fijne sessie gehad met mijn CS-30 en ik begrijp echt eerlijk waar niet, hoe het komt dat deze bak niet zo populair is op de een of andere manier. Ja, hij klinkt anders dan een Moog (niet slechter dus maar anders) en ja, de bediening is even wennen maar jeez man, wat je hier allemaal niet uit kunt halen :W

Voor het eerst ook de "stereo" optie eens uitgeprobeerd en daar kun je ook erg leuke resultaten mee bereiken. Probeer dat maar eens met de doorsnee monosynth ;)

Dit clipje is playback oftewel fake dus trek hier niet veel conclusie uit.
Maar de CS30 is wel een gave bak zou ém graag willen hebben.

grt Gert-Jan

Een filmpje van The Buggles waar Geoff Downes op een CS30 staat te spelen. Geen idee of het zijn eigen CS30 was, of dat het een decorstuk van het programma was. In ieder geval probeert ie er akkoorden op te spelen:D

Die andere knaap is toch Trevor Horn volgens mij?

On topic - laatst weer een fijne sessie gehad met mijn CS-30 en ik begrijp echt eerlijk waar niet, hoe het komt dat deze bak niet zo populair is op de een of andere manier. Ja, hij klinkt anders dan een Moog (niet slechter dus maar anders) en ja, de bediening is even wennen maar jeez man, wat je hier allemaal niet uit kunt halen :W

Voor het eerst ook de "stereo" optie eens uitgeprobeerd en daar kun je ook erg leuke resultaten mee bereiken. Probeer dat maar eens met de doorsnee monosynth ;)

wie is trevor horn ook alweer?

het blijft een kwestie van smaak, maar ik probeer toch antwoord te geven op je vraag: voor mijn gevoel betekent het 'anders' klinken van de cs30 'minder levendig, mat, saai, flauw, zwak'.
en waar bij andere synths dat dunnere geluid zich dubbel en dwars terugbetaalt in een veel beter gedefinieerd en subtiel geluid, een lekkere scherpte, of weet ik wat (jen sx1000 schiet me te binnen - veruit de mindere van de yamaha, maar klintk wel lekkerder in een bepaalde hoek), blijft de yamaha gewoon mat. en dat valt nog eens extra op, vind ik, doordat het geluid zo afsteekt bij de geweldige mogelijkheden van de synth.

waar ik vaak synths heb weggedaan zonder goede reden, had ik die bij de
cs30 toch wel: wat de knoppen en schakelaars beloven, wordt door het geluid niet ingelost.

in dit filmpje hoor ik ook totaal geen rhodes.
vette show-muzikanten !

Oorspronkelijk geplaatst door Keyzer Eric
Een filmpje van The Buggles waar Geoff Downes op een CS30 staat te spelen. Geen idee of het zijn eigen CS30 was, of dat het een decorstuk van het programma was. In ieder geval probeert ie er akkoorden op te spelen

wie is trevor horn ook alweer?.

De muzikant & succesvol producer Trevor Horn - hier een foto waarop hij kennelijk graag op Ad Visser wil lijken :)

En voor het overige, ik begrijp ten dele wel wat je bedoelt maar ben het toch niet helemaal met je eens. Het klopt dat de CS-30 niet in een handomdraai sounds levert die "er uit springen", maar ik vind dat je er wel degelijk levendige sounds uit kan halen. Het kost soms wat moeite, dat is waar, en doordat deze synth anders dan bijvoorbeeld een Moog vrijwel geen interne oversturing kent lijkt het allemaal wat flauwtjes te klinken. Hij ademt wat meer "precisie" en dat is misschien waar de meeste mensen niet zo tuk op zijn....

Voor mij is dat echter niet perse een nadeel. Ik vind het fijn om synths te hebben met een verschillend karakter - in een band heb je ook geen vier frontmannen nodig zeg maar.

Maar al met al blijft het zoals je al zegt een kwestie van smaak en jij hebt inmiddels zoveel synths gehad dat je gerust wel weet wat je lekker vindt klinken.

Attachments

• horn4trevorrack[1].l.jpg
    horn4trevorrack[1].l.jpg
    85,5 KB · Bekeken: 133
Maar al met al blijft het zoals je al zegt een kwestie van smaak en jij hebt inmiddels zoveel synths gehad dat je gerust wel weet wat je lekker vindt klinken.

Eigenlijk spreek je jezelf hier tegen. Waarom heeft ie zoveel synths gehad? Misschien omdat dat juist niet weet? Het kan natuurlijk ook zijn dat Leo het precies weet maar het niet kan vinden, bedenk ik me nu.

in dit filmpje hoor ik ook totaal geen rhodes.
vette show-muzikanten !

Nou, The Buggles waren echt geen showmuzikanten, hoor. Maar wat meestal het geval is als je in een programma moet playbacken is dat er al instrumenten voor je klaar staan. Dan hoef je ze zelf niet mee te slepen en bovendien heeft de producent van zo'n programma invloed op de hoeveelheid gear en dus op de tijd die nodig is om alles het "podium" op en af te krijgen. Daarom plaatste ik al eerder een vraagteken bij het feit of dit wel zijn eigen CS30 is. Waarschijnlijk niet, dus.
Overigens op de twee CD's van The Buggles hoor je wel veel Rhodes (en Solina8~ )

wie is trevor horn ook alweer?

Trevor Horn was dus de zanger/bassist van The Buggles, maar is bekender geworden als producer van o.a. Frankie goes to Hollywood, Seal, Grace Jones, Propaganda, Paul McCartney etc. Verder maakte hij ook deel uit van The Art of Noise en was ie oprichter van het ZTT label.

Maar dit is wel erg off topic. Daarom: de CS30 was begin jaren 80 mijn eerste synth, ik vind hem nog steeds fantastisch en zal hem dan ook nooit verkopen.

ik denk dat propaganda is, ja, waar ik me de naam van herinner.

enneh off off topic, ik vind heel veel leuk, en ook dan weer dit en dan weer dat. en je kan nou eenmaal niet alles hebben.
maar cs heb ik een paar keer gehad en dat was het gewoon echt niet voor mij. maar ja, als er dan weer ergens eentje heel goedkoop staat, is het toch wel een leuke synth met leuke routing- en modulatiemogelijkheden, met een lekekr clean mm filter waar je toch wel leuk geluid door kan halen van drums of zang of zo.

Ik vind de CS-30 erg Acid klinken,lekker screamy & squelchy.

ik heb de mijne enkel weggedaan omdat ik met men modules identiek quasi namaken kan.

en een cs15 heb ik ook gehad,je haalt meer uit een 30,en de sound style is idem.

vergelijking met minimoog,nou..

Hier een trackje (ik en een maat live)

Minimoog -> High-Q sound
weet ni meer synth -> sequence sound
de rest -> CS-30
+
Sbf 325/SVC 350 vocoder + hex stem lol
Lexicon pcm80

Attachments

• Minuteman.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 143
Back