Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Naieve synthkopert wil op marktplaats een mintconditie cs-30 voor 400-500 euro
![]()
)Nja meer zou ik er ook niet voor betalen...lijkt me een redelijke prijs voor wat het is.
(Niet dat ik hem voor dat geld zou verkopen)
Maar toch het blijft een net niet synth ofzo waarom dat 800 euro waard zou zijn blijft een raadsel
cs15 klinkt dikker als de cs30, ik heb 2x een cs30 gehad, ik weet niet maar die leeft wat meer,
Waarschijnlijk ga ik nu iets heel doms zeggen en heb ik iets ontdekt dat sommigen al laaaang wisten........Maar het kan ook zijn dat sommige CS-30 bezitters hier toch wat aan hebben.
Bij "normaal" gebruik van de sequencer (het omzetten van de schakelaars op het frontpaneel) doen twee functies het niet zoals jullie wel weten: detune VCO1 en het moduleren van VCO 2 door VCO 1. Dat is jammer, want het is juist leuk om ook met die controls te pielen als je sequence loopt.
Maar goed, dit is eigenlijk simpel te verhelpen want de sequencer van de CS-30 heeft ook een external out om andere bakken mee aan te sturen. Als je die external out gewoon weer verbindt met de CV/Gate in dan heb je dus meer functionaliteit voor hetzelfde geldOp deze manier klinken je sequences nog geflipter zogezegd
![]()
Anyway, best mogelijk dus dat ik de enige was die dat nog niet wist![]()
Veel mensen halen zeldzaam en waardevol door elkaar & beseffen niet de echte oorzaak van het feit dat sommige synths nu zo zeldzaam zijn.
(btw; Ik vind die cs serie erg OK, mn de CS-15, maar als ik die CS-30's voor >1000 E op ebay zie gaan, krab ik me ook even achter de oren)

Gevonden op You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=yZ9zo61OCPw
Een filmpje van The Buggles waar Geoff Downes op een CS30 staat te spelen. Geen idee of het zijn eigen CS30 was, of dat het een decorstuk van het programma was. In ieder geval probeert ie er akkoorden op te spelen
Toch leuk, zo vaak zie je een CS30 niet in videoclips verschijnen.
Die andere knaap is toch Trevor Horn volgens mij?
On topic - laatst weer een fijne sessie gehad met mijn CS-30 en ik begrijp echt eerlijk waar niet, hoe het komt dat deze bak niet zo populair is op de een of andere manier. Ja, hij klinkt anders dan een Moog (niet slechter dus maar anders) en ja, de bediening is even wennen maar jeez man, wat je hier allemaal niet uit kunt halen
Voor het eerst ook de "stereo" optie eens uitgeprobeerd en daar kun je ook erg leuke resultaten mee bereiken. Probeer dat maar eens met de doorsnee monosynth![]()
wie is trevor horn ook alweer?.

Maar al met al blijft het zoals je al zegt een kwestie van smaak en jij hebt inmiddels zoveel synths gehad dat je gerust wel weet wat je lekker vindt klinken.
in dit filmpje hoor ik ook totaal geen rhodes.
vette show-muzikanten !
)wie is trevor horn ook alweer?