Stylophone GEN X-2

Dubreq heeft de Stylophone GEN X-2 uitgebracht, de opvolger van de GEN X-1 synthesizer met meer functies, waaronder modulaire connectiviteit.
De nieuwe Stylophone GEN X-2, de opvolger van de populaire GEN X-1 synthesizer, is vooral interessant is vanwege zijn externe signaalverwerkingsmogelijkheden.

Stylophone-GEN-X-2-1-678x381.jpg

Feature Highlights​

• two octave keyboard, played using Stylophone’s classic stylus
  • 7 different 3.5 mm jack sockets for control by a DAW or external keyboard, and allowing the Gen X-2 to control other synthesizers
  • envelope with attack, pitch, and decay options
  • LFO with a full range of effects
  • lowpass filter
  • pulse-width modulation
  • two additional sub-octaves to enrich your sounds
  • adjustable delay
  • stereo external input to process audio through GEN X-2 filter, delay, and LFO
  • multi-function expression strip for combining “wah”, pitch bend, and vibrato effects
  • 2 x 3.5 mm line in / out mini jack sockets
  • tuning pitch dial / 4 AA batteries required

• 79 euro.

Last edited by a moderator:
Een gen r8 aansluiten is nogal n dwaas voorbeeld hehe. Die speel je met je vingers zonder die pen.

Bij dingen van Stylophone denk ik in eerste intantie: "Leuk!" en als ik het dan laat bezinken vind ik het niks.

Het is speelgoed natuurlijk. En vergeleken met n 2ehands volca is de keuze mss snel gemaakt.

Bij dingen van Stylophone denk ik in eerste intantie: "Leuk!" en als ik het dan laat bezinken vind ik het niks.
Dat had ik ook bij de Stylophone CPM DS-2 na een paar dagen weer te koop aangeboden. Maar na weer een paar dagen blijkt het toch een prima aanvulling op mijn bestaande set-up en nu is het zeker een blijvertje, zo zie je maar.

...zo zie je maar.

Ik zou ook niet durven beweren dat ze geen waarde kunnen hebben, maar voor mezelf zie ik uiteindelijk nooit reden er één aan te schaffen.
Er is voor mij interessanter klein spul te krijgen en ik heb intussen een aardige verzameling spullen waarin het lastig wordt hierin nog toegevoegde waarde te zien.

Leuk, kan ik hem over een paar weken aanschaffen, met mijn kleine beurs moet ik er iedere keer voor sparen.

Elke keer als ik dit zie dan denk ik altijd "wat een coole dingetjes" 🤣
Maar die kan ik tot nu toe wel rationaliseren om serieuze GAS te voorkomen 😁

Hoeveel hits met panfluit vs Moog One?

Sja, de Toppers verkopen de Arena uit, bij het MuZiekfeest op het Plein is het ook altijd druk en B&B Vol Liefde is het best bekeken televisieprogramma van Nederland. Populariteit zegt weinig over kwaliteit.

Beetje laat, maar toch nog even mijn 1 cent (*). Zoiets zou leuk zijn als een zelfbouwprojectje, de basis is vrij eenvoudig, omdat het monofoon is kun je als ontwerper je ei kwijt door je vooral te richten op dingen waarmee je een mooi palet aan klanken kunt maken, waveshapers en -folders, filters, etc. Semi-modulair is geen gek idee. Zou iets opleveren dat een stuk leuker om mee te spelen is dan deze, denk ik.

(*) Eigenlijk 2 centen, maar na een echtscheiding gaat alles door de helft, zo gaat dat dan.

Back