Ride (Funky House MS20/P10/303)

Gezellig nummer! Ik zit even in EQ modus.. als ik hier mn hardware eq op 125Hz een paar db geef klapt ie er wat meer in.
:okdan:

Zekers te weten funky dit
Knap dat je een slaggitaartje weet na te bootsen met een synth.
Mooie akkoorden.
Als ik nog iets zou toevoegen: roffeltjes
De beat gaat iets te veel rechtdoor naar mijn smaak en af-en-toe een roffel zou dit wel fixen denk ik

Geen plannen direct. Zou in eigenbeheer of via een label kunnen als onderdeel van een EP.
Heb nog een aantal producties in deze stijl die net zoals deze ongeveer 75% gereed zijn.
Zou een EP kunnen worden dus. Vorig jaar in eigenbeheer een album uitgebracht:

De vocalen zijn alleen maar behang in dit nummer.
Omdat het gefilterd is kan je woorden niet meer verstaan.

Je zou nog een synth of arp kunnen laten meelopen met die melodie.
Maar hoeft niet.. het is af en goed gedaan.

Ik snap de comment van @Nightly Build wel, al is het zo dat ik het wel kan verstaan hiero.. en ook met die 125hz wat meer erin klinkt het hier ook beter. De term behang snap ik ook wel, zelf zou ik zeggen dat de eq wat nasaal is. Maar ik ben ook wel benieuwd als je de transients van de vocalen gebruikt om de omliggende frequenties te ducken wat er dan gebeurt.

Vanaf 1.17 als ie in het gewone ritme zit dan vind ik 'm leuk maar in de eerste minuut vind ik de tapestop of wat je dan ook hebt gebruikt wat too much, leuk voor een keer aan het einde van een verse of zo maar het mag wat mij betreft wel iets minder.
Verder vind ik de 303 wel lekker in de track.

Hahah kijk! Dat is mooi. Een oorwurm. De mix heb ik al wat dikker gemaakt en ook nog een paar vette additionele edits, vocal chops, FX en variaties in de beats.
Dank voor alle comments tot dusver. Zodra de nieuwe edit klaar is zal ik het resultaat delen.

Lijkt n b kantje van phatts and small

Back