Buurt preventie (Nederhop)

Dilago

Ouwe rot
Ben bezig met een nummer over buurtpreventie omdat ik die borden overal zie en het b.s. vind.

Maar ga er niet over zeuren, ik maak een lied!

Vanaf nu zal ik hier de vorderingen posten. Het sub van een basgitaar wordt alla Bombsquad gemeden als de perzen.

Attachments

• harm - buurt preventie.mp3
    3,4 MB
Leuke titel.

Heb e.e.a. veranderd en maak nog een 2e couplet omdat het laatste woord hierover nog niet gezegd is. Ik heb het onderschat hoe leuk protestliederen zijn om af te maken!

Attachments

3,3 MB
We zijn weer een paar stappen genaderd. Het meeste is nu wel gezegd over de kwestie. Nu kan ik de muziek nog wat gaan opleuken maar is dat nodig? Draagt het echt nog bij? Ik weet het niet.

Attachments

5,1 MB
Toch nog ff wat prutsen met de muziek. Denk dat ik deze bend erbij in houd.

Attachments

• buurt preventie instrumental.mp3
    5,1 MB
Dit is 'm geworden, ben er nu wel klaar mee wat mij betreft, wat jullie?

Attachments

5,1 MB
Naais! K had gehoopt op gansta rap maar een hiphop versie met drums hoor ik er zo in

Er zit een drum in, een 808! ;)

dat zou kunnen, ik luisterde maar op de telefoon :)

Heb ook nog ff een Friese versie gemaakt en die is goed ontvangen bij de Omrop!

Attachments

• harm de slechterik - buurt preventie.mp3
    5,2 MB
Ik heb de indruk dat die vocal wel een low cut kan gebruiken op pakweg 100hz?

Tja, volgens mij houden inbrekers niet van aandacht dus als dit de alertheid ergens verhoogt, prima. Wellicht helpt het plaatsen van deze borden alleen al. Dat heeft verder weinig met eigenrichting, knokploegen of de beschikbaarheid van politie te maken.

Hoewel ik het nummer dus niet per se inhoudelijk sterk vind (:)), heb ik er wel met plezier naar geluisterd. De bas leek in de mp3-versies wel heel erg hard maar in de YT-versie valt dat wel mee.
Er zit een drum in, een 808! ;)
Dat moet het wel echte hiphop zijn! :D

Ik heb de indruk dat die vocal wel een low cut kan gebruiken op pakweg 100h

Tja, volgens mij houden inbrekers niet van aandacht dus als dit de alertheid ergens verhoogt, prima. Wellicht helpt het plaatsen van deze borden alleen al. Dat heeft verder weinig met eigenrichting, knokploegen of de beschikbaarheid van politie te maken.

Hoewel ik het nummer dus niet per se inhoudelijk sterk vind (:)), heb ik er wel met plezier naar geluisterd. De bas leek in de mp3-versies wel heel erg hard maar in de YT-versie valt dat wel mee.

Dat moet het wel echte hiphop zijn! :D
Dank voor het luisteren en je reactie! Mixen heb ik weinig kaas van gegeten. Misschien dat YT wat van het geluid filtert. Het klinkt vaak ook wat zachter. Ik ben me er van bewust dat er inhoudelijk wel e.e.a. tegenin te brengen is en misschien hebben de borden wel nut, fijn dan en mooi dat ik er naast zat. Ben tekstschrijver geen inbreker! ;)

Dank je!

Back