VCA overdrive opties

Luctae

syncopaat
Ik had in een eerdere setup de DFAM door de Behringer Fourplay VCA lopen, waarbij ik die overstuurde. Dat geeft een lekker effect, zonder dat het teveel body gaf, maar wel een lekker randje. Nu heb ik niet meer voldoende ruimte om de Fourplay te installeren, dus wil ik een kleine module die me hetzelfde effect geeft. Ik had ook een dual drive, maar die gaf teveel mid/mid-laag. Ik ben op zoek naar een subtiel analoog overstuurd randje in een klein formaat. Hebben jullie suggesties?

Misschien is de OD van Atonal Circuits iets voor je?
ik heb ‘m zelf niet maar heb er goede reviews over gelezen. De module heeft een kleine vacuüm tube wat ‘m misschien wat noisy maakt. Is 3hp dus niet zo breed.

Xaoc Tallinn VCA. Deze heb ik zelf, en gebruik ik precies zoals jij beschrijft. Gewoon een tikje overdrive, geen zware distortion maar een mooi extra tandje.

Ah interessante opties! Hartelijk bedankt. Ik vind de music Thing Drive wel interessant. Compact, en goed betaalbare DIY... Daar ga ik maar eens wat van bestellen en solderen.

De OD van Atonal vind ik ook vet, maar is wel erg diep. Mijn bottom row (waar ie moet komen) is te ondiep helaas. Tallin gaat net niet passen, het zou kunnen, maar dan moet ik dingen gaan verplaatsen als het echt nodig is.

Back