Nonlinear labs C15

maar qua bediening ondanks het grotere screen nog steeds een draak.

Ik vind de C15 er onwerkbaar uitzien. Ik heb er best mooie dingen uit horen komen, maar het is geen instrument waarmee ik mezelf mee aan de gang zie gaan.
Die C25 ziet er al een stuk aangenamer, werkbaarder en uitnodigender uit.
Spijtig dat die eerste indruk niet wordt waargemaakt in het werkelijke gebruik.

voor mij is kopen van een synth één voorwaarde:de klank.

Dat was het voor mij ook, maar daar ben ik al een tijdje van teruggekomen.
Ik vond de Analog Keys qua mogelijheden en klank echt super, maar ik werd geen vrienden met de manier van werken.
Ik heb het ruim drie jaar geprobeerd, maar wat voor moois er ook in zat, ik kreeg het er niet uit.

Sinds die tijd is interface één van de belangrijkste factoren in mijn overwegingen.
Soms zelfs belangrijker dan klank, want ik vond de Iridium bij aanschaf niet de beste klinkende synth ooit, maar is het qua interface voor mij een droom om mee te werken.
Dat maakt dat ik er veel meer uithaal en dat hij uiteindelijk ook gewoon heel goed klinkt.

Als je kunt leven van één product,is dit dus geen gemiste kans,maw er zijn wat bezitters en kopers.En die nemen de 'ongemakken' er graag bij.Je kunt het bekijken vanuit het standpunt van een leek jij en een bezitter ervan.Oefening baart kunst.Het is zoals een smartphone gebruiker die vliegt zonder nadenken door de menu's.
En voor mij is kopen van een synth één voorwaarde:de klank.
Jij noemt het 'ongemakken', maar ik vind deze ongemakken onnodig en onprofessioneel. De gebruiker wordt opgezadeld met een probleem dat er niet had hoeven zijn. Een smartphone-gebruiker die door de menu's vliegt zonder na te denken geniet van een goed interface-design. Dat is geen toeval of jarenlang training van de gebruiker – dat is gewoon een goed ontwerp op basis van designmethodiek en cognitieve principes door de professionals bij Apple/Google/Microsoft.

Nonlinear Labs lijkt inderdaad genoeg opgehaald te hebben om de C25 te kunnen ontwikkelen. De vraag is natuurlijk hoeveel meer ze er verkocht zouden hebben als het design wel op orde zouden hebben. Dat bedoelde ik met "gemiste kans". Er zijn een hoop andere synths die goede klank en sound design diepgang combineren met een prima interface. Denk aan Leviasynth, Vibes, MD900, Iridium, etc. Dus waarom zou je jezelf zo pijnigen, als er betere opties zijn?

Ligt allemaal in de perceptie.Voor mij zal het gemakkelijker te aanvaarden zijn(klank)dan iemand anders.Sommigen moeten voor iedere functie van een synh knoppendruktoetsen zijn.
Voor mij hoeft dat echt niet.De ervaring met Kurzweil heeft mij dit duidelijk gemaakt.Mits een strategie, je mindset,instelling,je doelen ook kunt bereiken.Voor elk is er wat passend in het leven.

Back