Oscilloscoop probe vraag

cream

Ouwe rot
Ik heb een oscilloscoop gekocht en er zitten er mooie probes bij maar die hebben allemaal zo'n korte ground clip. Ik ben zelf niet zo fan van clips, waar zetten jullie die op als er geen ground in de buurt is? Of gebruiken jullie de ground terminal op de oscilloscoop zelf en verbinden jullie die voor het meten standaard op de ground van het circuit? Ik kan volgens mij de ground clip van mijn probe niet eraf halen. Eraf knippen is ook weer zoiets..

Ik zit meestal in de onderste regionen van het frequentie gebied te meten , en heb dus dat korte kabeltje er af [ die kun je meestal er zo aftrekken]
Dus de aarde van de mantel zit op de scoop via de probes.

En moet ik af en toe wat hogere frequenties meten clip ik hem er zo weer op.
Overigens heb je soms voor het merk probe ook wel eens langere mantel aarde te koop , al dan niet bij de chinese aanbieders.
succes.

ah ok, ja ik denk dat ik dat ook het fijnst ga vinden. Even kijken hoe ik mijn ground clip eraf kan halen....

Die aarddraad kan je er gewoon aftrekken (nog nooit meegemaakt dat dit niet kan).
Dan een draad met aan de ene kant een banaansteker die in de ground terminal van de scoop gestoken wordt en aan de andere kant een krokodillen klem oid aan de massa of gnd van het te bemeten instrument.

Laat even een foto van je probe zien.

Back