complexe vco voor ambient eurorack

Misschien is het ook wel interessant om eens betaalbaar discreet in te stappen gezien je huidige modellen digitaal of ic’s hebben. Deze twee samen rommelen met de matrix en fx die je hebt..
IMG_6918.jpeg

Hij was laatst 399 bij Musicstore, en ik had een 8% korting toegepast. Dat werd dan 367 euro. Ik neem aan dat je er de laatste 10 maanden dikke lol mee hebt gehad? Ook wat waard.
Kan je nagaan, afgelopen november dus 479 ook bij Musicstore, maar het is een hele mooie module en een module die niet zozeer een enkele vco is maar een complete module met alles erop en eraan.
Toen ik 'm voor het eerst op yt zag wist ik meteen dat deze degene was die ik moest hebben door alle mogelijkheden, als je 'm voorziet van input al kan ie dat zelf ook en je maakt allerlei interessante patches dan heb je eigenlijk alleen nog een mixertje nodig.
Ik denk er wel 'ns aan om wat modules te verkopen en een klein rackje met alleen deze en nog een paar modules bij elkaar te zetten and that's it en dat ga ik misschien wel doen ook want je koopt al snel er wat bij en voor je het weet heb je al veel te veel, ik heb bijv nog een lege Behringer Go staan die ook nog weg moet

Kan je nagaan, afgelopen november dus 479 ook bij Musicstore, maar het is een hele mooie module en een module die niet zozeer een enkele vco is maar een complete module met alles erop en eraan.

Pittige prijsje.. tegenwoordig ga ik vanaf 350,- voor een module al een beetje “shit” wat duur te denken (vroeger had ik dat niet) en al helemaal bij 500+ want er is nu zoveel..

Ja, dit is voor mij ook uitzonderlijk. Maar goed, er zit ook veel in dat ding. Op zich is het wel na te bootsen met wat modules of FX pendalen maar dan kom je ook al gauw aan dat bedrag.

Ik denk idd dat de resonators in de Befaco ook niet bij iedereen in z’n Rack zit

Het fijne van die Oneroi is dat alles niet gelijk helemaal uit de hand loopt (kan wel hoor!) terwijl je met kleine tweaks toch totaal nieuwe texturen krijgt. Maar het zal me niet dichter bij een wereldhit brengen, integendeel.

Pittige prijsje.. tegenwoordig ga ik vanaf 350,- voor een module al een beetje “shit” wat duur te denken (vroeger had ik dat niet) en al helemaal bij 500+ want er is nu zoveel..
Ja, dit is voor mij ook uitzonderlijk. Maar goed, er zit ook veel in dat ding. Op zich is het wel na te bootsen met wat modules of FX pendalen maar dan kom je ook al gauw aan dat bedrag.
Voor mij was dit ook uitzonderlijk maar omdat het een module is die heel veel verschillende onderdelen bevat wilde ik het toch uitgeven, hij was een paar maanden uit en uitverkocht bij Thomann en alleen bij Musicstore te krijgen op dat moment.
Terwijl ik dit vertel realiseer ik me net dat ik 2 vco's van Xaoc heb (Sofia en Odessa) en die waren rond de 500,- per stuk maar meestal koop ik voor minder geld.
Maar nu Behringer een aantal van die MI klonen uitbrengt heb ik er geen probleem om op een gegeven moment misschien 'ns wat van dat spul aan te schaffen.

Het fijne van die Oneroi is dat alles niet gelijk helemaal uit de hand loopt (kan wel hoor!) terwijl je met kleine tweaks toch totaal nieuwe texturen krijgt. Maar het zal me niet dichter bij een wereldhit brengen, integendeel.
Ja, het is een leuke module wat dat betreft want je recyclet heel makkelijk een sound naar een nieuw geluid.

ik dacht dat de furthrrrr generator nu behoorlijk afgeprijsd was bij endorphines zelf. nog altijd een dure oscillator, maar heel leuk... nu, als de oneiroi uit de boot valt vanwege de prijs, dan deze zeker.

maar... de focus lijkt heel erg op de klankbronnen te liggen en dat komt je duurder uit dan nodig denk ik.
ambient zit hem m.i. uiteindelijk toch heel sterk in hoe je (eender welke) klankbron moduleert en van effecten voorziet.
met een paar simpele oscillators zijn die elkaar moduleren en die je dan door effecten jaagt die je ook moduleert (bv die typhoon waarover je het had) ben je in geen tijd klanktapijten aan het bouwen. al zeker met die matrix mixer die je gebouwd hebt (feedback!).
door te moduleren met je modular en utilities te gebruiken opent zich een nieuwe wereld en voor mij was een zekere mate van random/chaos een openbaring die het geheel heel organisch maakt. bij mij in de case zitten daarvoor o.a. een nonlinear circuits triple sloths en hypster en een joranalogue orbit 3. zeker de moeite om eens te checken.

Ik ben nogal gecharmeerd van de minidexed dx7, waar ik er inmiddels al een paar van heb.
Een aantal van de performances klinkt ontzettend lekker als je een hele lage noot aanstuurt.
Daar heb ik een kastje voor gemaakt die met een schakelaartje note-on en note-off kan sturen, en een rotary encoder om de note en offset te variëren. En een potmeter voor het volume.
Dat klinkt zo:

Lijkt me leuk zo raspberri pi dx ding. Heb jij een behuizing voor deze en zo ja waar heb je die vandaan.
Ik ben al wat weken bezig met 4ms ensemble. Tof ding; zeker voor iemand die van de wat meer analoge synth geluid houd.
Ik heb ze in vier vormen, ingebouwd in een midi keyboard, drie als euro module met een raspberry pi 4, een euro module met een rasberry pi 2w, en een in eenklein kastje (standalone).
Als je wat meer wil lezen hierover en wil zien wat andere mensen er ook mee doen zou je kunnen kijken bij: probonopd MiniDexed · Discussions of de wiki: Home
Alle behuizingen behalve de standalone heb ik zelf getekend en 3d geprint, in het discussie gedeelte op github kan je ook 3d tekeningen vinden voor kastjes
Ik denk dat ik h.e.e.a. meeneem naar de meeting :D

Zou tof zijn Grumble. Ik heb nog 2 ongebruikte Rpies's 3B, maar ook nog heel wat te bouwen en te repareren modules.

IK heb nu al een tijdje, paar weken, de 4ms ensemble; wat een ding. Ben nog aan het verkennen. In korte tijd is dit nu 1 van mijn favoriete modules. Zoveel sweet spots en mogelijkheden. Zeker als je van ambient houdt of van de wat meer 70e jaren analoge synth geluid. Kleine modulaties op de verschillende inputs verbreden en verdiepen echt je "soundpalet".

Back