Een nieuw begin met mijn oude liefde

Pentarou

Nieuwkomer
Ik heb mij hier aangemeld omdat ik nieuw leven wil blazen in mijn oude liefde, muziek maken. Dat staat al een aantal jaren op een laag pitje. Ik doe dit het liefst vanuit mijn thuisstudio die bestaat uit mijn computer met aangekochte virtuele instrumenten zoals Arturia en Pianoteq. Deze worden aangestuurd met mijn Novation 61SL MKII. Daarbij gebruik ik een sE Electronics Z5600a II microfoon en E-mu PM5 monitoren, aangesloten via mijn oude vertrouwde E-mu 1616m PCI-versie die ik met de nodige omwegen nog steeds werkend heb gekregen op Windows 11. Mijn muziek bestaat vooral uit piano, synthesizers, akoestische gitaar en zang.

Ik heb mij hier vooral aangemeld om kennis uit te wisselen en gebruik te maken van de marktplaats, wanneer ik nieuwe hardware zoek of iets wil verkopen. Daarnaast vind ik het leuk om mijn hobby’s te delen met mensen die dezelfde interesse hebben.

Welkom hier!

Heb je ook wat muziek online staan?

Dank jullie wel! Ik werk met Reaper met het 3.x-thema en gebruik daarnaast veel synthesizer-plugins, zoals de Arturia Collection X, waarbij ik vooral vaak de Mini V inzet. Ik heb nog wat oudere demo’s online staan onder de naam FadingMusic. Die tracks zijn inmiddels wel wat gedateerd, maar je kunt ze hier beluisteren.

Dank jullie wel! Ik werk met Reaper met het 3.x-thema en gebruik daarnaast veel synthesizer-plugins, zoals de Arturia Collection X, waarbij ik vooral vaak de Mini V inzet. Ik heb nog wat oudere demo’s online staan onder de naam FadingMusic. Die tracks zijn inmiddels wel wat gedateerd, maar je kunt ze hier beluisteren.
Leuk!
Ik werk ook af en toe met Reaper (best vaak, alleen dan als multi track recorder, niet zozeer om muziek te maken).

Dankjewel, Solidtrax. De Emu 1616m / 1010 PCI kan nog onder Windows 11 werken met legacy drivers, maar het heeft duidelijke beperkingen en risico’s. Nieuwe moederborden hebben geen PCI-slots meer, waardoor een hardware-upgrade met de PCI-versie niet mogelijk is zonder een adapter, wat extra latency geeft. De driveraanpassingen zijn niet gesigneerd, waardoor de geheugenintegriteit van Windows 11 niet kan worden ingeschakeld. Daarom ben ik nu op zoek naar de PCI-e versie, waarvoor ik deze topic op Synthforum heb geopend, omdat die betere compatibiliteit biedt met moderne systemen en Windows 11.

Back