Blue Dreams (ambient blues/gitaar)

Ken je toevallig "Casualties of Cool" (2014)? Zij hebben een mix van ambient, country, blues en uh.. space (?) die ik erg geslaagd vind. Misschien geeft 't wat inspiratie/ideeën wat betreft het combineren van sounds.

Ken je toevallig "Casualties of Cool" (2014)? Zij hebben een mix van ambient, country, blues en uh.. space (?) die ik erg geslaagd vind. Misschien geeft 't wat inspiratie/ideeën wat betreft het combineren van sounds.
die ken ik niet nee, bedankt voor de tip ik zal het eens opzoeken!

country en country blues vind ik overigens echt verschrikkelijk, voor mij is blues iets als gary moore of eric clapton ... dus ik ben benieuwt

ah devins die heeft inderdaad meer van die aparte muziek inderdaad

wel een paar stukjes mooie gitaar en vocals maar over het algemeen vind ik het te druk voor wat ik wou maken dat was ook een beetje waar ik met mijn eigen uitprobeersels tegen aan liep dat ik het snel te druk vond worden, beste resultaat kreeg ik nog met viool achtig iets (wat je bij devin ook af en toe hoort) maar ik vond het clean uiteindelijk toch mooier

Ik moest meteen denken aan "The good, the bad & the ugly". Zou wel goed passen in een goeie western.

Heb je alles ter plaatse geïmproviseerd?

KNAP!

Gloomy :)

Ik moest meteen denken aan "The good, the bad & the ugly". Zou wel goed passen in een goeie western.

Heb je alles ter plaatse geïmproviseerd?

KNAP!

Gloomy :)
dank je, haha nee zo goed ben ik helaas niet :D

eerst denk ik een ~uur puur op gehoor bezig geweest het nummer spelenderwijs te maken en daarna zon 3 uur aan opnames want de bends waren vrij lastig om mooi door de delay/reverb te krijgen dan dacht ik dat hij goed was omdat ik hem uit de gitaar snaar zelf wel hoorde ga je de opname luisteren.. en nope 8~

Lekkere reverb en mooi spel!
Ik zou hier wel een dikke Moog onder gooien voor een baslijn.
.....
Laat ik die hier nou hebben staan en het was even heerlijk jammen met je.
leuk om te lezen, toevallig opgenomen? wel benieuwt wat je er voor iets bij deed had zelf moeite er iets aan toe te voegen

Mooi.. <3 Wat gebruik je als effects.. er wordt volgens mij ook een octaaf eronder toegevoegd.. lekkere reverb staartjes iig.. :)

Mooi.. <3 Wat gebruik je als effects.. er wordt volgens mij ook een octaaf eronder toegevoegd.. lekkere reverb staartjes iig.. :)
dank je!
een delay op zon 30-35%mix met een 100% shimmer effect op -1octave dit zorgt voor de soort ambient swells
vervolgens de empress reverb in op zon 40-45% mix met een lange decay in modulate algoritme

Nee, paar keer meegespeeld, gewoon lekker jammen zeg maar.
Mocht je de opname nog hebben, kan ik wel een mooging eeh poging wagen :)
in princiepe is het filmpje de opname, ik stuur bij dit soort live opnames mijn audio interface direct OBS in zodat het in synch is met mijn camera(alhoewel youtube wel altijd wat compressed)

dank je!
een delay op zon 30-35%mix met een 100% shimmer effect op -1octave dit zorgt voor de soort ambient swells
vervolgens de empress reverb in op zon 40-45% mix met een lange decay in modulate algoritme

in princiepe is het filmpje de opname, ik stuur bij dit soort live opnames mijn audio interface direct OBS in zodat het in synch is met mijn camera(alhoewel youtube wel altijd wat compressed)
Ik ga er binnenkort even voor zitten. Leuk!

Back